Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2021-06-29

Po 300+ do ZUS z wnioskiem złożonym przez internet

Rodzic otrzyma na swój profil na PUE ZUS informację o przyznaniu świadczenia z programu „Dobry start”. Za jego pośrednictwem będzie też otrzymywał wszelką korespondencję dotyczącą tej formy wsparcia

1 lipca rodzice mogą zacząć składać wnioski o przyznanie świadczenia z programu „Dobry start” na rok szkolny, który zacznie się 1 września. W porównaniu do wcześniejszych lat (program został uruchomiony 1 lipca 2018 r.) wprowadzone zostały trzy istotne zmiany w zasadach jego funkcjonowania. Pierwsza dotyczy organu odpowiedzialnego za przyznanie świadczenia. Dotychczas rodzic składał wniosek w gminie, w której mieszka, teraz będzie go musiał wysłać do ZUS. Druga modyfikacja zakłada, że wniosek będzie można wysłać tylko elektronicznie, nie będzie możliwości złożenia w oddziale zakładu papierowego formularza ani przesłania go pocztą. Wreszcie pieniądze nie będą wypłacane w formie gotówkowej (wcześniej rodzic mógł wybrać taką opcję), ale na rachunek bankowy wskazany we wniosku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00