Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2021-05-31

Utrzymanie dróg będzie bez podatkowego ryzyka

Czyżby finał sporów z fiskusem o stawkę VAT od kontraktów na bieżące utrzymanie dróg? W najbliższych tygodniach Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma sfinalizować prace nad wzorcem takiego kontraktu

Poinformowało o tym biuro prasowe GDDKiA w odpowiedzi na pytanie DGP. Po przygotowaniu wzorcowego kontraktu GDDKiA zamierza wystąpić do dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej o wydanie wiążącej informacji stawkowej (WIS).

- To powinno definitywnie zakończyć temat niejasności związanych z podatkiem VAT - mówi Szymon Piechowiak, rzecznik prasowy GDDKiA.

Treść WIS byłaby wiążąca dla organów podatkowych zarówno względem GDDKiA, jak i firm zajmujących się na jej zlecenie utrzymaniem dróg i autostrad (art. 42b ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT).

- To oznacza, że jeżeli dyrektor KIS uzna, że w naszych umowach powinny być zastosowane jednak inne stawki niż 23 proc., czyli np. 8 proc. i 23 proc., to zastosujemy je i wykonawcy umów będą chronieni przed zmianą interpretacji przepisów w przyszłości - wyjaśnia rzecznik GDDKiA.

Sedno sporów

Problem dotyczy przetargów na utrzymanie dróg. Przez długi czas GDDKiA wymagała, by wykonawcy wyodrębniali poszczególne czynności objęte różnymi stawkami VAT: 8 proc. (np. odśnieżanie dróg) i podstawową 23 proc. Przez lata taką wykładnię potwierdzał fiskus w interpretacjach indywidualnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00