Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2021-05-17

Poradnia rachunkowa

W ostatnim tygodniu złożyliśmy w regionalnej izbie obrachunkowej korektę sprawozdania Rb-27S z wykonania planowanych dochodów gminy. Czy w związku z tym należy dokonać jakichś zmian na koncie 901 w księgach budżetu?

Z podanego stanu faktycznego wynika niewątpliwie prawo jednostki budżetowej do sporządzenia korekty sprawozdań, w tym sprawozdania rocznego Rb-27S. Zasady dokonywania korekt zostały zaś określone w rozdziale 11 w załączniku nr 36 do rozporządzenia ministra rozwoju i finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej. Tam w par. 24 m.in. postanowiono, że w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w sprawozdaniach kwartalnych za IV kwartały Rb-NDS, Rb-30S, Rb-34S oraz rocznych Rb-27S, Rb-28S, Rb-PDP i Rb-ST jednostki samorządu terytorialnego przekazują korekty sprawozdań do właściwej regionalnej izby obrachunkowej w terminie do 30 czerwca roku następującego po roku budżetowym, z zastrzeżeniem ust. 6.

W kontekście wzajemnych relacji pomiędzy danymi wykazywanymi w sprawozdawczości budżetowej a danymi wykazywanymi w ewidencji księgowej warto przypomnieć fundamentalne zasady z tym związane. Są one zawarte w par. 9 ww. rozporządzenia:

„1. Kierownicy jednostek, kierownicy jednostek obsługujących i naczelnicy urzędów skarbowych są obowiązani sporządzać sprawozdania rzetelnie i prawidłowo pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00