Porada
Jak prawidłowo rozliczyć fakturę otrzymaną przez biuro rachunkowe z opóźnieniem
Biuro rachunkowe rozlicza przedsiębiorcę prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą. Klient ma status podatnika VAT czynnego i wykonuje wyłącznie usługi architektoniczne opodatkowane VAT. Podatek dochodowy rozlicza na zasadach podatku liniowego, prowadząc podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą kasową, a VAT oraz zaliczki na PIT opłaca na zasadach ogólnych za okresy miesięczne. Klient 14 stycznia 2021 r. na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej nabył od firmy X (podatnika VAT czynnego) usługę wsparcia informatycznego. Nabyta usługa nie ma charakteru ciągłego, lecz jednorazowy. Zgodnie z umową wynagrodzenie wyniosło 3000 zł plus VAT 690 zł. Na udokumentowanie tej usługi przedsiębiorca otrzymał 26 stycznia 2021 r. fakturę (w formie papierowej) od firmy X wystawioną 15 stycznia 2021 r. Dokument ten nie zawierał wyrazów „metoda kasowa”. Klient biura 28 stycznia 2021 r. opłacił tę fakturę przelewem na rachunek firmy X w podzielonej płatności. Po opłaceniu faktury zaginęła ona u przedsiębiorcy, dlatego nie dostarczył jej do biura rachunkowego w terminie obliczania zaliczki na PIT oraz VAT za styczeń 2021 r. Klient przyniósł fakturę do biura rachunkowego 30 kwietnia 2021 r. (wraz z dokumentami przelewu). Jak należy rozliczyć taką fakturę na gruncie PIT i VAT? Czy konieczna jest korekta JPK_V7M za styczeń 2021 r.?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right