Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2021-04-26

Droga na skróty może pozbawić firmę ochrony

Powtórna rejestracja znaku towarowego, żeby uniknąć formalności i kosztów, może być uznana za działanie w złej wierze. Przekonał się o tym producent znanej gry „Monopoly”

Firma Hasbro już w 1998 r. zarejestrowała pierwszy znak towarowy MONOPOLY nie tylko dla gier, lecz także w innych klasach, np. dla odzieży. Potem zarejestrowała jeszcze kolejne dwa znaki towarowe o tej samej nazwie dla innych towarów i usług. W 2010 r. złożyła zaś wniosek dotyczący tej samej marki, który w znacznej mierze pokrywał się z dwoma wcześniejszymi. Jak później sama przyznała, powodem była m.in. chęć uniknięcia uciążliwej procedury udowodnienia, że przez ostatnie pięć lat rzeczywiście używała tego znaku. Przedłużając okres ochronny na kolejne 10 lat, musiałaby się liczyć z taką koniecznością. Zgłaszając nowy znak, nie musiała się tym przejmować.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00