Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2021-04-26

Na początek lepsza komunikacja

Marta Kruk: Przepisy o oczekiwaniu na zwrot pieniędzy w przypadku rezygnacji przez klienta lub odwołania imprezy turystycznej już nie obowiązują. A klienci o tym nie wiedzą

fot. Łukasz Giza/Materiały prasowe

Marta Kruk, radca prawny, Kancelaria Prawna VenaGroup

Czego obecnie potrzebuje branża turystyczna?

Przede wszystkim szybkiego reagowania przez polski rząd na ewentualne kolejne fale pandemii i związane z nimi ograniczenia. Pomoc, która została zaoferowana w zeszłym roku, była spóźniona. Proszę zobaczyć, jak szybko po wybuchu pandemii zareagował niemiecki rząd, udzielając już w kwietniu 2020 r. wysokiej pomocy finansowej m.in. grupie spółek TUI, które wsparły finansowo w bieżącym funkcjonowaniu swoją polską spółkę. W polskiej branży turystycznej jako pierwszy pomoc finansową z tarczy PFR miał uzyskać organizator turystyki Rainbow Tours, i to dopiero pod koniec 2020 r. Niedawno pojawiła się informacja o tym, że również multiagent Wakacje.pl otrzymał pomoc z tarczy PFR. Pamiętajmy też, że zupełnie inaczej wygląda sytuacja dużych podmiotów - mówię tu o organizatorach turystyki czy multiagentach, którym własne zasoby kapitałowe czy wsparcie grupy pomogły przetrwać i nie zaliczyć upadłości, a inaczej małych przedsiębiorców. Ta pomoc była więc spóźniona, stąd apel branży, by rząd reagował na bieżąco.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00