Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2021-03-02

Nowe prawo zamówień publicznych: o co urzędnicy pytają na szkoleniach

Początek roku przyniósł pozorny spokój tym JST, które zdołały w ostatnim kwartale 2020 r. wszcząć jak najwięcej postępowań o udzielenie zamówienia publicznego. Były to bowiem ostatnie chwile obowiązywania ustawy - Prawo zamówień publicznych w poprzednim stanie prawnym, do którego wszyscy zdążyli przywyknąć. Czas spokoju jednak się skończył, bo trzeba zrealizować plany zamówień publicznych na 2021 r.

bez procedury odwróconej

Problem: Czy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym można najpierw zbadać oferty, a następnie wezwać wykonawcę, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza, do złożenia dokumentów - na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu?

Odpowiedź: W poprzednim stanie prawnym art. 24 aa ust. 1 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1843; ost.zm. 2020 r. poz. 1086; dalej stare p.z.p.) stanowił, iż zamawiający jest uprawniony do dokonania oceny ofert w pierwszej kolejności, a następnie do zbadania, czy wykonawca, którego ofertę oceniono jako najkorzystniejszą, nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu. Warunkiem zastosowania tej procedury było zastrzeżenie jej przez zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub w ogłoszeniu o zamówieniu. Kolejność wykonywania działań zamawiającego zmierzająca do wyłonienia najkorzystniejszej oferty jest kluczowa dla procedury odwróconej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00