Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2021-01-20

Hotele zamknięte, delegacje kłopotliwe

Działalność niektórych pracodawców wiąże się z częstym odbywaniem podróży służbowych przez zatrudnionych u nich pracowników. W związku z pandemią ustawodawca wprowadził jednak wiele ograniczeń w tym zakresie. Nieprecyzyjne i często zmieniające się przepisy wywołują wątpliwości u przedsiębiorców. Nie wiedzą oni, czy obecnie możliwe jest obywanie podróży służbowych i ewentualnie na jakich zasadach można podróżować.

Zacznijmy jednak od definicji delegacji. Można ją wyprowadzić z art. 775 par. 1 kodeksu pracy (dalej k.p.), zgodnie z którym pracownikowi wykonującemu na polecenie pracodawcy zadanie służbowe poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy, lub poza stałym miejscem pracy przysługują należności na pokrycie kosztów związanych z podróżą służbową. Tym samym podróż służbowa powinna spełniać trzy warunki:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00