Artykuł
Hotele zamknięte, delegacje kłopotliwe
Działalność niektórych pracodawców wiąże się z częstym odbywaniem podróży służbowych przez zatrudnionych u nich pracowników. W związku z pandemią ustawodawca wprowadził jednak wiele ograniczeń w tym zakresie. Nieprecyzyjne i często zmieniające się przepisy wywołują wątpliwości u przedsiębiorców. Nie wiedzą oni, czy obecnie możliwe jest obywanie podróży służbowych i ewentualnie na jakich zasadach można podróżować.
Zacznijmy jednak od definicji delegacji. Można ją wyprowadzić z art. 775 par. 1 kodeksu pracy (dalej k.p.), zgodnie z którym pracownikowi wykonującemu na polecenie pracodawcy zadanie służbowe poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy, lub poza stałym miejscem pracy przysługują należności na pokrycie kosztów związanych z podróżą służbową. Tym samym podróż służbowa powinna spełniać trzy warunki:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right