Artykuł
Korekty faktur in minus ogromnym wyzwaniem dla gmin
Miało być uproszczenie, a wyszło jak zwykle. Tak można podsumować wprowadzone od 1 stycznia br. zmiany w korygowaniu faktur. Niestety nie ułatwią one życia samorządom
Chodzi o obowiązujące od 1 stycznia br. zmiany wprowadzone nowelizacją ustawy o VAT z 27 listopada 2020 r. (Dz.U. poz. 2419). - Nowe zasady korygowania in minus są zagmatwane, miały ułatwić życie podatnikom, a stało się inaczej. Sprawią one takie same kłopoty w ich interpretacji i stosowaniu każdemu podatnikowi niezależnie od tego, czy jest samorządem czy przedsiębiorcą - komentuje Piotr Tomaszewski, skarbnik Bydgoszczy.
Co się zmieniło
Zmiany dotyczące korekt in minus wynikają z nowego brzmienia art. 29a ust. 13 i art. 86 ust. 19a ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 106; ost.zm. Dz.U. z 2020 r. poz. 2419; dalej: ustawa o VAT). Do końca 2020 r. sprzedawca przy korektach in minus musiał uzyskać potwierdzenie odbioru faktury korygującej od nabywcy. Od 1 stycznia 2021 r. nie trzeba już spełnić tego warunku, lecz w zamian pojawiły się nowe wymogi. Sprzedawca może bowiem obniżyć podstawę opodatkowania i VAT należny za okres wystawienia faktury korygującej, ale pod warunkiem że:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right