Przy zatwierdzeniu nowych taryf Wody Polskie wezmą pod uwagę dobro mieszkańców i sytuację przedsiębiorstwa
Pierwszy kwartał 2021 r. to czas intensywnych prac przy ustalaniu nowych taryf na usługi wodociągowo-kanalizacyjne. Ale mimo że minęły trzy lata od ostatniej kampanii taryfowej (wedle nowych zasad), wiele przedsiębiorstw ma problemy z tym, jak interpretować przepisy, na podstawie których się je układa, o czym pisaliśmy na początku grudnia 2020 r. O rozwianie niektórych wątpliwości poprosiliśmy Wody Polskie. Dziś publikujemy odpowiedzi regulatora na nasze pytania wraz z komentarzem prawniczym.
Prezes PGW Wody Polskie w odpowiedzi na pytania DGP deklaruje – co cieszy – zamiar równoważenia przy ocenie wniosków taryfowych słusznych interesów przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych oraz odbiorców usług. Odpowiedzi dotyczące braku sztywnej granicy podwyżek cen i stawek opłat za wodę i ścieki, która byłaby automatycznie interpretowana przez organy regulacyjne jako naruszenie zasady ochrony odbiorców usług przed nieuzasadnionym wzrostem cen i stawek opłat czy brak wyznaczenia maksymalnej marży zysku zawartej w taryfach, wpisują się przy tym wprost w zasady rozporządzenia taryfowego. Należy mieć nadzieję, iż zapowiedzi te rzeczywiście znajdą potwierdzenie w praktyce oceny wniosków taryfowych.