Artykuł
O czym powinien pamiętać beneficjent PFR, by zwrócić jak najmniej dotacji
Jeszcze tylko kilka miesięcy zostało do czasu, gdy pierwsze firmy będą musiały dokonać częściowego (a niekiedy całkowitego) zwrotu dotacji z Tarczy Finansowej 1.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla mikro, małych i średnich firm. Subwencję co do zasady trzeba będzie zacząć spłacać od 13. miesiąca, liczonego od pierwszego pełnego miesiąca kalendarzowego po dniu jej udzielenia. Część otrzymanej kwoty może zostać umorzona, ale trzeba przy tym spełnić określone warunki, m.in. dotyczące utrzymania zatrudnienia. Warto zatem wcześniej zapoznać się ze szczegółowymi warunkami zwrotu, aby nie stracić dodatkowych kwot podczas rozliczeń. Dobrą wiadomością jest uchwalona przez rząd możliwość całkowitego umorzenia dla najbardziej poszkodowanych branż.
Ponad 340 tys. przedsiębiorstw skorzystało z programu rządowego dotyczącego wsparcia finansowego Polskiego Funduszu Rozwoju SA dla mikro, małych i średnich firm w związku ze zwalczaniem skutków epidemii COVID-19 w Polsce w ramach rządowej tarczy antykryzysowej (tzw. Tarcza Finansowa PFR 1.0). Otrzymały one pomoc w postaci subwencji finansowych na łączną kwotę ponad 60 mld zł. Wnioski o dofinansowanie można było składać do 31 lipca 2020 r.
Przypominamy zatem pokrótce, jakie są zasady zwrotu subwencji, a także wskazujemy dodatkowo w ramach odpowiedzi na pytania przedsiębiorców, o co należy zadbać i czego się wystrzegać, aby kwoty do zwrotu były jak najniższe.
zasady dla mikrofirm
Zgodnie z „Regulaminem ubiegania się o udział w programie rządowym Tarcza Finansowa PFR dla MSP” z 13 maja 2020 r. otrzymana przez mikrofirmę subwencja finansowa podlega zwrotowi w 100 proc., jeśli w ciągu 12 miesięcy od dnia jej przyznania doszło do:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right