Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2018-06-28

E-kontakt z urzędem skarbowym

Możliwe jest np. sporządzanie pism w formie dokumentów elektronicznych oraz ich doręczanie do urzędu drogą elektroniczną. Pragniemy przybliżyć Państwu tę możliwość kontaktów z urzędem skarbowym, więc w najnowszym numerze opisujemy ujednolicone zasady doręczania pism elektronicznych.

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się zwykle z koniecznością niezbyt lubianych przez przedsiębiorców kontaktów z organami podatkowymi. Na szczęście nowoczesna technologia ułatwia życie przedsiębiorcom.

Zasady doręczania pism elektronicznych

Przepisy normujące zasady doręczania pism elektronicznych dają podatnikom możliwość wysłania dokumentów do organów podatkowych (m.in. urzędu skarbowego) za pomocą poczty elektronicznej.

Zasady doręczania pism elektronicznych określa rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz.U. Nr 206, poz. 1216, dalej: "rozporządzenie"). Ujednolicone zasady doręczania pism elektronicznych, obowiązujące we wszystkich podmiotach publicznych, weszły w życie 30 października 2011 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00