Porada
Czy nabyta baza klientów podlega amortyzacji podatkowej
Spółka nabyła od firmy tzw. bazę klientów. Jak rozliczyć podatkowo takie nabycie?
W przypadku gdy spółka nabyła bazę danych klientów, wejdzie ona w skład wartości niematerialnej i prawnej określanej jako know-how. Nabyta baza danych podlega amortyzacji.
W praktyce rynkowej przedsiębiorcy często decydują się na nabycie bazy danych klientów (tzw. kapitału klienckiego), np. od wycofujących się z rynku firm konkurencyjnych lub od powiązanych przedsiębiorstw. Przy czym przez takie nabycie rozumie się m.in. wynagrodzenie za przejęcie klientów, relacji z klientami, informacji o klientach, kanałach dystrybucji. Często wątpliwości budzi to, jak traktować wydatki na zakup takiej bazy, a szczególnie, w którym momencie zaliczyć je do kosztów podatkowych. Aby odpowiedzieć na to pytanie, należy najpierw rozstrzygnąć, jak traktować samą bazę danych klientów dla celów podatku dochodowego od osób prawnych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right