Artykuł
Dokonanie wewnątrzwspólnotowych transakcji
Dotyczy:
VAT
Akt prawny:
rozporządzenie Ministra Finansów z 18 lipca 2011 r. w sprawie informacji podsumowującej o dokonanych wewnątrzwspólnotowych transakcjach (Dz.U. Nr 156, poz. 931)
Wejście w życie:
1 sierpnia 2011 r.
1 sierpnia br. weszły w życie przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z 18 lipca 2011 r. w sprawie informacji podsumowującej o dokonanych wewnątrzwspólnotowych transakcjach. W załączniku nr 1 do rozporządzenia zostały określone wzory informacji podsumowującej o dokonanych wewnątrzwspólnotowych transakcjach wraz z objaśnieniami. Informacja VAT-UE jest składana przez podatników podatku od towarów i usług oraz osoby prawne niebędące podatnikami w rozumieniu art. 15 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 z późn.zm.) - zarejestrowani jako podatnicy VAT UE, dokonujący wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów lub wewnątrzwspólnotowego świadczenia usług. Informacja ta powinna zostać złożona przez podatników (o których mowa w art. 15 ustawy) do urzędu skarbowego właściwego ze względu na miejsce wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a jeżeli czynności te wykonywane są na terenie dwóch lub więcej urzędów skarbowych, to osoby fizyczne składają ją w urzędzie skarbowym właściwym ze względu na miejsce zamieszkania, a osoby prawne i jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej - ze względu na adres siedziby. Podatnicy nieposiadajacy siedziby działalności gospodarczej lub stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju, informację składają do Drugiego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście. Osoby prawne, niebędące podatnikami w rozumieniu art. 15 ustawy, informację powinny złożyć do urzędu skarbowego właściwego ze względu na adres siedziby.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right