Artykuł
Zmiany ważne dla działań promocyjnych przedsiębiorców
19 lutego 2010 r. Sejm uchwalił dwie krótkie nowelizacje ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz o podatku dochodowym od osób prawnych. W momencie oddania do druku obecnego numeru "PP" obie nowelizacje zostały przyjęte przez Senat. Przy czym do jednej z nich Senat wniósł dwie formalne poprawki. Należy się jednak spodziewać, że w najbliższym czasie obie ustawy zostaną podpisane przez prezydenta. O ich dalszych losach będziemy informować Czytelników. Nowelizacje są szczególnie istotne dla działań promocyjnych przedsiębiorców.
Grzegorz Ziółkowski
doradca podatkowy
VAT należny od sprzedaży premiowej jako koszt
Sprzedaż premiowa jest akcją promocyjną, w ramach której sprzedawca towaru (usługi) nagradza jego nabywcę dodatkowym, nieodpłatnym upominkiem. Warunki otrzymania upominku określa regulamin sprzedaży premiowej, np. "kup dwie pary spodni, a koszulkę otrzymasz za darmo". Istotą sprzedaży premiowej jest jednak zawsze to, że oprócz sprzedaży towaru lub usługi dochodzi do wydania nabywcy nieodpłatnie nagrody. W praktyce nierozstrzygnięta jednoznacznie jest kwestia: czy wydanie tej nieodpłatnej nagrody podlega opodatkowaniu VAT. Przykładowo - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej z 27 października 2009 r., nr IPPP1-443-345/07-11/S/JB, uznał: "Natomiast nieodpłatne przekazanie tych towarów w ramach sprzedaży premiowej prowadzonej przez spółkę nie mieści się w pojęciu odpłatnej dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ust. 2 ustawy i nie rodzi konieczności opodatkowania podatkiem VAT, z uwagi na fakt, że przedmiotowe przekazanie odbywa się w związku z realizacją celu związanego z prowadzonym przez spółkę przedsiębiorstwem".
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right