Porada
Błąd w doręczeniu decyzji
Otrzymałam decyzję z urzędu skarbowego, ale ponieważ sama pracuję w innym urzędzie, wiem, że nie została ona prawidłowo doręczona, ponieważ doręczono ją osobie, która nie jest upoważniona do odbioru korespondencji (odebrała ją kuzynka, która przyjechała w odwiedziny na parę dni). Decyzja dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych i określa wysokość zobowiązania podatkowego w kwocie 10 254 zł. Czy powinnam to sprostować w urzędzie skarbowym, skoro to organ popełnił błąd? Z drugiej strony nie wiem, czy (i kiedy) urzędnik prowadzący moją sprawę zauważy błąd w doręczeniu.
Organ podatkowy (m.in. naczelnik urzędu skarbowego, dyrektor izby skarbowej) doręcza pisma (którymi są: wezwanie, postanowienie, decyzja czy inny dokument kierowany do strony postępowania) - za pokwitowaniem - przez pocztę, swoich pracowników lub przez osoby uprawnione na podstawie odrębnych przepisów. Jeśli zaś organem podatkowym jest wójt (burmistrz, prezydent miasta), pisma może doręczać sołtys za pokwitowaniem.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right