Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2010-01-19

Błąd w doręczeniu decyzji

Otrzymałam decyzję z urzędu skarbowego, ale ponieważ sama pracuję w innym urzędzie, wiem, że nie została ona prawidłowo doręczona, ponieważ doręczono ją osobie, która nie jest upoważniona do odbioru korespondencji (odebrała ją kuzynka, która przyjechała w odwiedziny na parę dni). Decyzja dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych i określa wysokość zobowiązania podatkowego w kwocie 10 254 zł. Czy powinnam to sprostować w urzędzie skarbowym, skoro to organ popełnił błąd? Z drugiej strony nie wiem, czy (i kiedy) urzędnik prowadzący moją sprawę zauważy błąd w doręczeniu.

Organ podatkowy (m.in. naczelnik urzędu skarbowego, dyrektor izby skarbowej) doręcza pisma (którymi są: wezwanie, postanowienie, decyzja czy inny dokument kierowany do strony postępowania) - za pokwitowaniem - przez pocztę, swoich pracowników lub przez osoby uprawnione na podstawie odrębnych przepisów. Jeśli zaś organem podatkowym jest wójt (burmistrz, prezydent miasta), pisma może doręczać sołtys za pokwitowaniem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00