Porada
Weksel in blanco w księgach
W 2007 r. Izba Gospodarcza podpisała dwa weksle in blanco na łączną kwotę ok. 900 000 zł jako zabezpieczenie realizacji dwóch projektów. Jak zaewidencjonować to w księgach? Czy weksel niewykorzystany (izba nie zamierza nie wywiązywać się z umowy projektów i tym samym uruchamiać wypłaty z weksla) musi być ujęty w bilansie jako zobowiązania? Jak należy wykazać weksel ujęty w ewidencji pozabilansowej w sprawozdaniu finansowym za 2007 r.?
Weksel in blanco służący zabezpieczeniu podlega w księgach rachunkowych jednostki ewidencji pozabilansowej jako zobowiązanie warunkowe. Pozycja ta powinna zostać ujawniona w sprawozdaniu finansowym. Ujawnienie jest tym bardziej zasadne, im bardziej znacząca jest kwota w odniesieniu do sumy bilansowej lub wyniku finansowego. Dopiero po wystąpieniu okoliczności, dla których weksel został wystawiony jako zabezpieczenie, powinien zostać wprowadzony do ksiąg na konta bilansowe.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right