Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2008-09-30

Termin ważności certyfikatu rezydencji

Czy, jeśli będąc w posiadaniu oryginału obecnie wydanego certyfikatu rezydencji wspomnianego wyżej podmiotu bądź osoby fizycznej spółka uzyska od tego podmiotu, bądź osoby fizycznej w następnych latach pisemne lub mailowe potwierdzenie, iż dane wynikające z owego certyfikatu nie uległy zmianie, będzie można uznać, że spełniony jest warunek, o którym mowa odpowiednio w art. 26 ust. 1 zdanie drugie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz w art. 29 ust. 2 zdanie drugie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tzn. że spółka jest w posiadaniu certyfikatu rezydencji owego podmiotu bądź osoby fizycznej?

Interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 28 sierpnia 2008 r. (nr IPPB2/415-919/08-2/SP)

Stan faktyczny

Spółka dokonuje na rzecz innych podmiotów oraz osób fizycznych wypłat należności z tytułów wymienionych odpowiednio w art. 21 ust. 1 i w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz w art. 29 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Spółka jest w posiadaniu oryginałów certyfikatów rezydencji wspomnianych podmiotów oraz osób fizycznych wydanych przez organy podatkowe krajów, w których mieści się ich (odpowiednio) siedziba bądź miejsce zamieszkania. W przyszłości spółka będzie w stanie potwierdzić u owych podmiotów oraz osób fizycznych (pisemnie lub drogą mailowa), że dane wynikające z przedłożonych przez nich ww. certyfikatów rezydencji nie uległy zmianie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00