Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-05-15

Likwidowane towary jako koszt

Decyzja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 15 marca 2007 r. (nr 1401/BP-II/4210-8/07/JM), sygn. 1401/BP-II/4210-8/07/JM

Pytanie:
Czy spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wartość utylizowanych towarów oraz koszt utylizacji?
Odpowiedź:
[…] Ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wynika, że spółka jest sprzedawcą sprzętu IT i w związku z prowadzoną działalnością dokonuje złomowania (utylizacji) odpadów w następujących przypadkach:
1) odbiorca spółki realizuje przysługujące mu prawa z tytułu rękojmi, natomiast spółka nie jest w stanie zgłosić reklamacji do swojego dostawcy, gdyż dostawca ogłosił upadłość;
2) odbiorca zwraca towar w ramach rękojmi, a spółka z powodu upływu okresu gwarancji utraciła prawa gwarancyjne u swojego dostawcy (np. dostawca udziela spółce gwarancji/rękojmi na 2 lata od daty zakupu towaru, a spółka udziela klientowi rękojmi na 2 lata od daty sprzedaży, więc niekiedy okres gwarancji/ rękojmi przysługujący spółce upływa zanim klient zwróci towar w ramach udzielonej mu gwarancji);
3) odbiorca zwraca/reklamuje towar w ramach rękojmi, a spółka przyjmuje zareklamowany towar pomimo stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych. Taka decyzja jest podejmowana z powodów biznesowych (np. dla podtrzymania dobrych relacji handlowych... itp.);
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00