Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-12-14

Ewidencja zakupu kasy rejestrującej w księgach rachunkowych

Jakie są warunki skorzystania z ulgi na zakup kasy fiskalnej? Kiedy należy złożyć stosowny wniosek o ulgę? Jak zaksięgować przychód z tytułu otrzymanej ulgi?

Aneta Mazur
Każda firma kupująca kasę rejestrującą ma prawo do odliczenia VAT (w całości albo według ustalonej proporcji) oraz do zaliczenia wydatków na zakup kasy w koszty, albo w formie bezpośredniej, albo poprzez odpisy amortyzacyjne.
Warunkiem dokonania odliczenia jest złożenie przez podatnika do naczelnika właściwego urzędu skarbowego, przed terminem rozpoczęcia ewidencjonowania, pisemnego zgłoszenia o liczbie i miejscu (adresie) używania kas rejestrujących, które podatnik zamierza stosować do ewidencjonowania. Ponadto, do odliczenia konieczny jest dowód zapłaty całej należności za kasę.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00