Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-04-04

Doręczanie pism procesowych - zmiany

W jaki sposób organy podatkowe doręczają pisma procesowe? Jakie zmiany w tym zakresie wejdą w życie 16 sierpnia br.?

Piotr Tarkowski
Ustawa z 30 czerwca 2005 r. o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 143, poz. 1199) wprowadziła wiele zmian do ogólnego prawa podatkowego. Zmiany te dotyczą m.in. toku postępowania podatkowego, w tym unormowań dotyczących problematyki doręczeń pism procesowych. Niniejszy artykuł uwzględnia nie tylko zmiany, które weszły w życie 2 sierpnia oraz 1 września 2005 r., ale także te, które wejdą w życie 16 sierpnia 2006 r.
Sposób doręczania pism
Organ podatkowy doręcza pisma (np. decyzje lub postanowienia) za pokwitowaniem przez pocztę, przez swoich pracowników lub przez osoby uprawnione na podstawie odrębnych przepisów.
Od 16 sierpnia br. doręczanie pism, z wyjątkiem zaświadczeń, będzie mogło nastąpić także za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w rozumieniu przepisów o świadczeniu usług drogą elektroniczną, na adres poczty elektronicznej strony, jej przedstawiciela lub pełnomocnika, jeżeli wystąpiono do organu podatkowego o doręczanie pism drogą elektroniczną.
W sprawie sporządzania struktury pism w formie dokumentów elektronicznych oraz warunków organizacyjno-technicznych będzie się stosować odpowiednio przepisy kodeksu postępowania administracyjnego oraz przepisy wykonawcze do niego (nowy art. 144a ordynacji podatkowej).
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00