comment
Porada
Data publikacji: 2005-10-24
Rozliczanie kosztów prywatnych rozmów pracowników
Nasz zakład chce obciążać pracowników kosztami prywatnych rozmów telefonicznych prowadzonych z aparatów służbowych. Jak należy prawidłowo udokumentować takie postępowanie (jesteśmy podatnikiem VAT) oraz jak ująć takie operacje w księgach?
Państwa firma, jako podatnik podatku od towarów i usług, ewidencjonuje nabyte usługi telekomunikacyjne na podstawie faktury otrzymanej od firmy je świadczącej. Dlatego też, chcąc obciążyć pracowników kosztami rozmów prywatnych prowadzonych z aparatów służbowych, muszą Państwo stosować uregulowania zawarte w ustawie o VAT. Zgodnie z art. 5 ust. 1 ww. ustawy opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega między innymi odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Natomiast przez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów.
Pozostało 80% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie