Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2018-07-01

Jak uniknąć nieuczciwych kontrahentów?

Jak zminimalizować ryzyko współpracy z nieuczciwymi partnerami biznesowymi? Jakie działania zapobiegawcze podjąć, aby nie popaść w tarapaty finansowe?

dr Marta Kardyś
Masz wątpliwości, napisz:
prawo.autorzy@infor.pl
Coraz częściej firmy narzekają na wyjątkowo trudną sytuację płatniczą swoich kontrahentów gospodarczych. Nie płacą oni w terminach, a chcąc odzyskać zaległe należności, często trzeba udać się do sądu, tracąc pieniądze i czas. Aby zawczasu uniknąć nieuczciwych płatników, firmy zazwyczaj przestają ufać kontrahentom, dają krótkie terminy sprzedaży, a tym samym tracą klientów. Niestety, tak prowadząc działalność gospodarczą firmy same wplątują się w tarapaty finansowe. W tabeli nr 1 zawarto wytyczne działań, które pomogą nam zminimalizować ryzyko współpracy z nieuczciwymi partnerami biznesowymi. Zaleca się stosowanie kolejnych kroków.
Rutynowe sprawdzanie wiarygodności
Krok pierwszy to wprowadzenie do obyczajów handlowych firmy rutynowego sprawdzania w wywiadowniach gospodarczych wiarygodności finansowej naszych nowych, jak również dotychczasowych kontrahentów. Nie zaczynajmy współpracy z nie znaną dotąd firmą, jeśli nic nie wiemy na jej temat. Na rynku aż roi się od oszustów, którzy prowadzą nawet kilka działalności, często zmieniając nazwy firm i ich siedziby. Wywiadownie gospodarcze dysponują gigantycznymi bazami danych, w których znajdują się informacje na temat „historii gospodarczej” takich firm i ich właścicieli.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00