EWG-P Wniosek o wypłatę gwarantowaną na rzecz pełnoletniej osoby uprawnionej, sygn. EWG-P
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. 2018, poz. 1270).

Wersja obowiązująca od 5.11.2018 r.
Wniosek należy złożyć w przypadku prawa do wypłaty gwarantowanej na rzecz pełnoletniej osoby uprawnionej.
W wniosku należy podać dane wnioskodawcy oraz osoby zmarłej (emeryta, po śmierci którego przysługuje wypłata gwarantowana).
Do wniosku dołączyć można załączniki:
- odpis skrócony aktu zgonu,
- potwierdzona kopia dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby wnioskującej o wypłatę gwarantowaną,
- prawomocne postanowienie sądu stwierdzające nabycie spadku bądź zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia – oryginał bądź kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem (nie dotyczy osób uposażonych, tj. wskazanych przez zmarłego, jako osoby, na rzecz których ma nastąpić wypłata gwarantowana).
Na wniosku podać w jaki sposób ma odbywać się wypłata. W Polsce może odbywać się przelewem na konto (należy podać numer konta oraz imię i nazwisko właściciela rachunku) lub przekazem pocztowym. W przypadku wypłaty za granicę należy podać nr rachunku oraz nazwę i adres banku, właściciela rachunku, kod BIC/SWIFT, a w przypadku wypłaty do USA podaje się kod identyfikacyjny banku macierzystego w USA i rodzaj rachunku.
Aby nie ponosić opłat bankowych pobieranych przez banki w USA, zalecamy, aby przelewy były realizowane w formie elektronicznego przelewu ACH „DIRECT DEPOSIT”.
Jeżeli na Twój rachunek bankowy w USA można dokonywać przelewów ACH „DIRECT DEPOSIT”, podaj w odpowiednim polu „kod identyfikacyjny banku macierzystego w USA”, który prowadzi Twój rachunek bankowy – właściwy dla dokonywania przelewów w tej formie. Należności nie mogą być realizowane metodą ACH „DIRECT DEPOSIT” w przypadku korzystania – przy dokonywaniu przelewów na Twój rachunek bankowy – z banku pośredniczącego (banku korespondenta).

Wersja obowiązująca od 1.10.2017 r.
Wniosek należy złożyć w przypadku prawa do wypłaty gwarantowanej na rzecz pełnoletniej osoby uprawnionej.
W wniosku należy podać dane wnioskodawcy oraz osoby zmarłej (emeryta, po śmierci którego przysługuje wypłata gwarantowana).
Do wniosku dołączyć można załączniki:
- odpis skrócony aktu zgonu,
- potwierdzona kopia dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby wnioskującej o wypłatę gwarantowaną,
- prawomocne postanowienie sądu stwierdzające nabycie spadku bądź zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia – oryginał bądź kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem (nie dotyczy osób uposażonych, tj. wskazanych przez zmarłego, jako osoby, na rzecz których ma nastąpić wypłata gwarantowana).
Na wniosku podać w jaki sposób ma odbywać się wypłata. W Polsce może odbywać się przelewem na konto (należy podać numer konta oraz imię i nazwisko właściciela rachunku) lub przekazem pocztowym. W przypadku wypłaty za granicę należy podać nr rachunku oraz nazwę i adres banku, właściciela rachunku, kod BIC/SWIFT, a w przypadku wypłaty do USA podaje się kod identyfikacyjny banku macierzystego w USA i rodzaj rachunku.
Aby nie ponosić opłat bankowych pobieranych przez banki w USA, zalecamy, aby przelewy były realizowane w formie elektronicznego przelewu ACH „DIRECT DEPOSIT”.
Jeżeli na Twój rachunek bankowy w USA można dokonywać przelewów ACH „DIRECT DEPOSIT”, podaj w odpowiednim polu „kod identyfikacyjny banku macierzystego w USA”, który prowadzi Twój rachunek bankowy – właściwy dla dokonywania przelewów w tej formie. Należności nie mogą być realizowane metodą ACH „DIRECT DEPOSIT” w przypadku korzystania – przy dokonywaniu przelewów na Twój rachunek bankowy – z banku pośredniczącego (banku korespondenta).