Korekta rozliczeń
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. 2017, poz. 201).
Wypełnij
Przepisy prawa nie wskazują danych minimalnych, które powinny się znajdować na dokumencie korygującym wszelkie inne rozliczenia, z wyjątkiem faktury. W efekcie dokumenty sporządzane w celach wzajemnych rozliczeń z tytułu prowadzonych transakcji, dla których nie ma obowiązku stosować faktury, wskazywać powinny cel oraz charakter korekty tak by wynikało z nich, jakiej zmianie uległa transakcja i co uległo modyfikacji. Wystawiony w ten sposób dokument, podpisany przez strony stanowi podstawę do wzajemnych rozliczeń oraz dokumentuje faktyczną treść transakcji między stronami. Potwierdzać może zatem uznanie roszczenia w związku z błędami w dokumencie i wcześniejszym nieprawidłowym rozliczeniem transakcji. W przypadku błędów nie wpływających na treść rozliczeń pieniężnych, może być podstawą do prawidłowego księgowania dokumentów (błędy w datach, błędy w opisie transakcji, błędy w numeracji) czy też do właściwej wysyłki towaru czy miejsca realizacji usługi (błędy w adresie, w danych osobowych).