Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Formularz

TEMATY:
TEMATY:

OPL-1P Zawiadomienie o odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej w formie pisemnej, sygn. OPL-1P

Opublikowano:
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie wzorów pełnomocnictw do podpisywania deklaracji oraz wzorów zawiadomień o zmianie lub odwołaniu tych pełnomocnictw (Dz.U. 2018 poz. 562).


Wersja 1 - obowiązująca od 16.03.2018 r.

Wzór formularza obowiązuje od 1 marca 2017 roku.

OPL-1P wzór stanowi zawiadomienie  o zmianie lub odwołaniu pełnomocnictwa  do  podpisywania  deklaracji składanej  w  formie  pisemnej.
Zawiadomienie (OPL-1P) może złożyć podatnik, płatnik lub inkasent. Ww. podmioty podają w  pełnomocnictwie  identyfikator  podatkowy  NIP  albo  numer  PESEL  (poz.  1  wzoru).
W części B.1. wzoru zawiadomienia (OPL-1P) podaje się dane podatnika, płatnika, inkasenta, który odwołuje pełnomocnika; nazwę pełną albo nazwisko i pierwsze imię w zależności od rodzaju podmiotu (podmiot niebędący osobą fizyczną albo podmiot będący osobą fizyczną).
W części B.2. wzoru zawiadomienia (OPL-1P) podaje się adres siedziby/aktualny adres miejsca zamieszkania podatnika, płatnika, inkasenta.
W części B.3. wzoru zawiadomienia (OPL-1P) podaje się dane kontaktowe podatnika, płatnika, inkasenta – telefon, faks e-mail.
W części C.1 wzoru zawiadomienia (OPL-1P) podaje się dane pełnomocnika upoważnionego do podpisywania deklaracji składanej w formie pisemnej - identyfikator podatkowy NIP albo numer PESEL, nazwisko pierwsze imię. W przypadku nierezydenta, który nie posiada identyfikatora podatkowego, oprócz nazwiska i pierwszego imienia, podaje się dodatkowo jego datę urodzenia (niezbędna dla celów rejestracyjnych), numer i serię paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość (w takim przypadku podaje się rodzaj tego dokumentu), lub inny numer identyfikacyjny (art. 138c § 1 ustawy – Ordynacja podatkowa, w związku z art. 80a § 4 tej ustawy), a także kraj wydania paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość. W części C.2 podaje się adres do doręczeń pełnomocnika. W części C.3 podaje się dane kontaktowe – telefon, faks, e-mail oraz adres elektroniczny. Adres elektroniczny podaje się obowiązkowo w przypadku gdy pełnomocnikiem jest adwokat, radca prawny lub doradca podatkowy, albo osoba będąca pełnomocnikiem ustanowionym w procedurach szczególnych rozliczania podatku od towarów i usług.
Części C nie wypełnia się, jeżeli zawiadomienie dotyczy wyłącznie zmiany pełnomocnictwa w zakresie podpisywanych deklaracji.
Część D zawiera oświadczenie o zmianie pełnomocnictwa.

 

 


Wersja 1 - obowiązująca od 1.03.2017 r.

Wzór formularza obowiązuje od 1 marca 2017 roku.

OPL-1P wzór stanowi zawiadomienie  o zmianie lub odwołaniu pełnomocnictwa  do  podpisywania  deklaracji składanej  w  formie  pisemnej.
Zawiadomienie (OPL-1P) może złożyć podatnik, płatnik lub inkasent. Ww. podmioty podają w  pełnomocnictwie  identyfikator  podatkowy  NIP  albo  numer  PESEL  (poz.  1  wzoru).
W części B.1. wzoru zawiadomienia (OPL-1P) podaje się dane podatnika, płatnika, inkasenta, który odwołuje pełnomocnika; nazwę pełną albo nazwisko i pierwsze imię w zależności od rodzaju podmiotu (podmiot niebędący osobą fizyczną albo podmiot będący osobą fizyczną).
W części B.2. wzoru zawiadomienia (OPL-1P) podaje się adres siedziby/aktualny adres miejsca zamieszkania podatnika, płatnika, inkasenta.
W części B.3. wzoru zawiadomienia (OPL-1P) podaje się dane kontaktowe podatnika, płatnika, inkasenta – telefon, faks e-mail.
W części C.1 wzoru zawiadomienia (OPL-1P) podaje się dane pełnomocnika upoważnionego do podpisywania deklaracji składanej w formie pisemnej - identyfikator podatkowy NIP albo numer PESEL, nazwisko pierwsze imię. W przypadku nierezydenta, który nie posiada identyfikatora podatkowego, oprócz nazwiska i pierwszego imienia, podaje się dodatkowo jego datę urodzenia (niezbędna dla celów rejestracyjnych), numer i serię paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość (w takim przypadku podaje się rodzaj tego dokumentu), lub inny numer identyfikacyjny (art. 138c § 1 ustawy – Ordynacja podatkowa, w związku z art. 80a § 4 tej ustawy), a także kraj wydania paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość. W części C.2 podaje się adres do doręczeń pełnomocnika. W części C.3 podaje się dane kontaktowe – telefon, faks, e-mail oraz adres elektroniczny. Adres elektroniczny podaje się obowiązkowo w przypadku gdy pełnomocnikiem jest adwokat, radca prawny lub doradca podatkowy, albo osoba będąca pełnomocnikiem ustanowionym w procedurach szczególnych rozliczania podatku od towarów i usług.
Części C nie wypełnia się, jeżeli zawiadomienie dotyczy wyłącznie zmiany pełnomocnictwa w zakresie podpisywanych deklaracji.
Część D zawiera oświadczenie o zmianie pełnomocnictwa.

 

 


Wersja 1 - obowiązująca od 1.01.2016 r.

Wzór formularza obowiązuje od 1 stycznia 2016 roku.

OPL-1P wzór stanowi zawiadomienie  o zmianie lub odwołaniu pełnomocnictwa  do  podpisywania  deklaracji składanej  w  formie  pisemnej.
Zawiadomienie (OPL-1P) może złożyć podatnik, płatnik lub inkasent. Ww. podmioty podają w  pełnomocnictwie  identyfikator  podatkowy  NIP  albo  numer  PESEL  (poz.  1  wzoru).
W części B.1. wzoru zawiadomienia (OPL-1P) podaje się dane podatnika, płatnika, inkasenta, który odwołuje pełnomocnika; nazwę pełną albo nazwisko i pierwsze imię w zależności od rodzaju podmiotu (podmiot niebędący osobą fizyczną albo podmiot będący osobą fizyczną).
W części B.2. wzoru zawiadomienia (OPL-1P) podaje się adres siedziby/aktualny adres miejsca zamieszkania podatnika, płatnika, inkasenta.
W części B.3. wzoru zawiadomienia (OPL-1P) podaje się dane kontaktowe podatnika, płatnika, inkasenta – telefon, faks e-mail.
W części C.1 wzoru zawiadomienia (OPL-1P) podaje się dane pełnomocnika upoważnionego do podpisywania deklaracji składanej w formie pisemnej - identyfikator podatkowy NIP albo numer PESEL, nazwisko pierwsze imię. W przypadku nierezydenta, który nie posiada identyfikatora podatkowego, oprócz nazwiska i pierwszego imienia, podaje się dodatkowo jego datę urodzenia (niezbędna dla celów rejestracyjnych), numer i serię paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość (w takim przypadku podaje się rodzaj tego dokumentu), lub inny numer identyfikacyjny (art. 138c § 1 ustawy – Ordynacja podatkowa, w związku z art. 80a § 4 tej ustawy), a także kraj wydania paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość. W części C.2 podaje się adres do doręczeń pełnomocnika. W części C.3 podaje się dane kontaktowe – telefon, faks, e-mail oraz adres elektroniczny. Adres elektroniczny podaje się obowiązkowo w przypadku gdy pełnomocnikiem jest adwokat, radca prawny lub doradca podatkowy, albo osoba będąca pełnomocnikiem ustanowionym w procedurach szczególnych rozliczania podatku od towarów i usług.
Części C nie wypełnia się, jeżeli zawiadomienie dotyczy wyłącznie zmiany pełnomocnictwa w zakresie podpisywanych deklaracji.
Część D zawiera oświadczenie o zmianie pełnomocnictwa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00