DO-2 Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi nieruchomość niezamieszkała, sygn. DO-2
Podmiot zobowiązany do złożenia deklaracji: Właściciel nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne, położonej na terenie Miasta Bydgoszczy. Przez właścicieli rozumie się także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, najemców nieruchomości, dzierżawców nieruchomości a także inne podmioty władające nieruchomością (art. 2 ust. 1 pkt 4 Ustawy). Jeżeli nieruchomość jest zabudowana budynkiem wielolokalowym, w którym ustanowiono odrębną własność lokalu, obowiązki właściciela nieruchomości wspólnej oraz właściciela lokalu obciążają wspólnotę mieszkaniową albo spółdzielnię mieszkaniową (art. 2 ust. 3 Ustawy).
Termin składania: 14 dni od daty powstania odpadów komunalnych (art. 6m ust. 1 Ustawy) lub 14 dni od dnia, w którym nastąpiły zmiany danych będących podstawą ustalenia
wysokości należnej opłaty (art. 6m ust. 2 Ustawy).
W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, właściciel nieruchomości obowiązany jest złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany. Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości należna jest za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
DO-2 Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi nieruchomość niezamieszkała - Gdańsk
Niniejsza deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz.U. z 2012 r. poz. 1015 z późn. zm.).
W przypadku niezłożenia deklaracji Prezydent Miasta określi w drodze decyzji wysokość opłaty, biorąc pod uwagę szacunki, w tym średnią ilość odpadów powstających na nieruchomościach o podobnym charakterze.
Obowiązek ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi powstaje za każdy miesiąc, w którym na danej nieruchomości zamieszkuje mieszkaniec.
Wyliczoną opłatę uiszcza się zgodnie z Uchwałą Rady Miasta w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, właściciel nieruchomości obowiązany jest złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany. Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości należna jest za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
Do korekty deklaracji należy dołączyć pisemne uzasadnienie przyczyn korekty, zgodnie z art. 81 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.)
Jeżeli deklarację składa pełnomocnik właściciela nieruchomości do deklaracji należy dołączyć pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji.Pełnomocnik dołącza oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Adwokat, radca prawny lub doradca podatkowy może sam uwierzytelnić odpis udzielonego mu pełnomocnictwa. Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii podlega opłacie skarbowej w wysokości17,00 zł. Pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, rodzicom, dziadkom, dzieciom, rodzeństwu jest zwolnione od opłaty skarbowej.
Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przypadku nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne - Gdańsk
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (j.t. z 2012r. poz. 391; z 2013r. poz. 21,poz. 228), dalej zwana „Ustawą” oraz ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (j.t.z 2012 r. poz.749 ), dalej zwana „Ordynacją podatkową”.
Składający:
Właściciel nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne, położonej na terenie Gminy Miasta Gdańska. Przez właścicieli rozumie się także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, najemcę nieruchomości, dzierżawcę nieruchomości a także inne podmioty władające nieruchomością (art. 2 ust.1 pkt 4 i ust. 3 Ustawy). Jeżeli nieruchomość jest zabudowana budynkami wielolokalowymi, w których ustanowiono odrębną własność lokali, obowiązki właściciela nieruchomości obciążają osoby sprawujące zarząd nieruchomością wspólną, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 czerwca 1994r. o własności lokali (Dz.U. z 2000r. Nr 80, poz.903 oraz z 2004r. Nr 141, poz.1492), lub właścicieli lokali, jeżeli zarząd nie został wybrany.
Termin składania:
14 dni od powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych (art. 6m ust. 1 Ustawy) lub 14 dni od dnia, w którym nastąpiły zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty (art. 6m ust. 2 Ustawy).
Termin złożenia pierwszej deklaracji - do dnia 31 maja 2013r.
Informacje dotyczące deklaracji, płatności oraz hormonogram zbiórek: https://czystemiasto.gdansk.pl/chapter_76302.asp
Pola jasne wypełnia właściciel nieruchomości komputerowo lub ręcznie, drukowanymi literami, czarnym lub niebieskim kolorem.
Deklarację składa właściciel nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy w rozumieniu ustawy o utrzymaniu czystości i porządkach w gminach.
Pierwszą deklarację należało złożyć do 15 maja 2013r.
Deklarację należy składać:
Wydział Finansowy w Departamencie Finansów Publicznych Urzędu Miasta Łodzi – ul. Sienkiewicza 5, 90-113 Łódź lub
Wydział Gospodarki Komunalnej w Departamencie Infrastruktury i Lokali Urzędu Miasta Łodzi – ul. Piotrkowska 175, 90-447 Łódź lub
Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami w Departamencie Obsługi i Administracji Urzędu Miasta w Łodzi.
Wraz z deklaracją należy złożyć kopię dotychczasowej umowy na odbieranie odpadów komunalnych.
W przypadku nie wpłacenia w określonych terminach należnej kwoty opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub wpłacenia jej w niepełnej wysokości, niniejsza deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 17 czerwca 1966r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
W przypadku stosowania zagęszczenia odpadów komunalnych w pojemnikach poprzez ich prasowanie, opłatę za taki pojemnik należy powiększyć o stopień zagęszczenia odpadów.
Zgodnie z art. 6m ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć właściwego organu deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych. W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
Informacje dotyczące deklaracji, aktualności oraz instrukcja wypełniania deklaracji - dostępne na stronie Urzędu Miasta Łodzi.