Wniosek o wydanie/wymianę wtórnika
Wniosek o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego powiat Opole
Chcąc wnioskować o wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych lub innych zagubionych, zniszczonych lub ukradzionych dokumentów pojazdu należy wypełnić ten formularz oraz dołączyć do tego wniosku następujące dokumenty:
- dowód rejestracyjny,
- zaświadczenie z policji potwierdzające fakt zgłoszenia utraty tablic(y) rejestracyjnych - w przypadku kradzieży tych tablic (y),
- oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznańw przypadku zagubienia tablic (y) rejestracyjnych przez właściciela, określające okoliczności utraty tablic (y),
- dowód tożsamości - w przypadku osób fizycznych, a także zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżli osoba prowadzi taką działalność,
- aktualny odpis z KRS i zaświadczenie o nadanym nr REGON - w przypadku podmiotów rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym,
- pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta),
- dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie,
dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej.
Wydanie wtórnika tablic (y) rejestracyjnych jest możliwe tylko w przypadku, kiedy pojazd był dotychczas zarejestrowany na tablicach nowego typu - tzw."białych", przy czym w przypadku pojazdów samochodowych wyposażonych w dwie tablice, które nie posiadały jeszcze oznaczenia tablic unijnych w postaci flagi Unii Europejskiej po lewej stronie tablicy, a jedynie oznaczenie z flagą Polski, to nie ma możliwości złożenia wniosku o wydanie wtórnika tylko jednej z takich tablic (właściciel pojazdu jest w takim wypadku zobowiązany o złożenie wniosku o wydanie wtórnika obu tablic).
Wniosek o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego Kraków
Wymagane dokumenty od wnioskodawcy:
- Wniosek o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, karty pojazdu.
- Załączniki do wniosku:
- W przypadku zniszczenia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego, karty pojazdu) w stopniu powodującym jego nieczytelność - zniszczony blankiet dokumentu.
- W przypadku kradzieży lub zagubienia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego, karty pojazdu) - oświadczenie, zawarte we wniosku, złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań (art. 233 Kodeksu karnego).
- Karta pojazdu, jeżeli była wydana (dotyczy wydania wtórnika dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego).
- Dowód rejestracyjny (dotyczy wydania wtórnika karty pojazdu).
- W przypadku utraty karty pojazdu przed pierwszą rejestracją - potwierdzenie od producenta lub importera, że karta została wydana.
- Zaświadczenie wystawione przez organ rejestrujący, właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji w przypadku zagubienia karty pojazdu przed ponowną rejestracją pojazdu.
- W przypadku braku w Centralnej Ewidencji Pojazdów informacji o następnym terminie badania technicznego - zaświadczenie lub odpis z rejestru badań technicznych pojazdów określające termin następnego badania technicznego.
- Potwierdzenie wniesienia opłat.
- Dokument określający tożsamość:
- działającego osobiście właściciela dla osoby fizycznej, w tym również osoby prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą oraz osoby wchodzącej w skład spółki cywilnej,
- przedstawiciela.
- W przypadku spółki cywilnej umowa spółki cywilnej.
- W przypadku działania przez przedstawiciela pełnomocnictwo dla osoby załatwiającej sprawę - za wyjątkiem sytuacji, w których uprawnienie do reprezentacji jest uwidocznione w publicznie dostępnych rejestrach. W przypadku podmiotów, którym może przysługiwać własność i inne prawa rzeczowe, nie rejestrowanych w rejestrach dostępnych publicznie, przedstawienie do wglądu dokumentów potwierdzających uprawnienie do reprezentacji tego podmiotu.
- Potwierdzenie aktualnego ubezpieczenia OC do wglądu.
Forma załatwienia
- Wydanie decyzji i wtórnika pozwolenia czasowego lub dowodu rejestracyjnego.
- Wydanie wtórnika karty pojazdu oraz dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym.
Termin załatwienia
- Wydanie pozwolenia czasowego lub wtórnika następuje niezwłoczne na stanowisku obsługi.
- Wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu następuje niezwłocznie po ich otrzymaniu od producenta.
- wniosek złożony przez właściciela pojazdu ( na formularzu dostępnym w Wydziale Komunikacji )
- zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu lub jego odpis ,
- stosowne oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań dotyczące utraty dokumentu
- karta pojazdu , jeżeli była wydana;
- potwierdzenie wniesienia opłat
- dowód osobisty potwierdzający zamieszkanie na terenie miasta Opola (właściciela lub właścicieli)
- pełnomocnictwo udzielone przez pozostałych współwłaścicieli albo oświadczenie , że działa za zgodą większości współwłaścicieli, jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności
- w przypadku osoby prawnej : aktualny wyciąg z rejestru sądowego oraz zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON, pełnomocnictwo.
Wniosek o wydanie wtórnika Szczecin
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wydanie wtórnika - wypełnia właściciel składając stosowne oświadczenie (w którym należy podać dokładnie okoliczności utraty).
- Załączniki:
- wyciąg z rejestru badań technicznych określający termin następnego badania technicznego pojazdu (nie wymagany w przypadku, gdy termin następnego badania jest znany organowi rejestrującemu),
- karta pojazdu - jeśli była wydana.
Do wglądu:
- polisa OC,
- dokument tożsamości właściciela,
- pisemne pełnomocnictwo oraz odpowiedni dokument tożsamości pełnomocnika w przypadku działania przez pełnomocnika, jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności, to wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.
Uwagi:
Wszelkie dokumenty załączane do wniosku, jeśli nie określono, że mogą być załączone w kopii, załącza się w oryginale. Nie podlega opłacie skarbowej pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu (rodzice, dziadkowie, pradziadkowie), zstępnemu (dzieci, wnuki, prawnuki), rodzeństwu.
- Stawienie się do stanowiska niezwłocznie po przywołaniu numeru widniejącego na pobranym bilecie.
- Zgodność Numeru PESEL/REGON wprowadzonego w momencie pobierania biletu z identyfikatorem właściciela pojazdu.
- Potwierdzenie wizyty umówionej przez Internet w siedzibie Wydziału w automacie biletowym nie później niż 10 minut przed wyznaczoną godziną załatwienia sprawy.
W przypadku nie dotrzymania powyższego warunku umówiona wizyta zostanie anulowana.
W przypadku stwierdzenia w dokumentach braków lub nieprawidłowości, rozpatrzenie sprawy nastąpi dopiero po uzupełnieniu braków lub usunięciu nieprawidłowości oraz wyznaczeniu nowego terminu poprzez pobranie z „automatu biletowego” kolejnego biletu lub umówienie wizyty przez Internet.
Dokumenty:
Wniosek o wydanie wtórnika.
Jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności, wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli (nie dotyczy oświadczenia składanego w trybie odpowiedzialności karnej w przypadku wniosku o wydanie wtórnika karty pojazdu, zagubienia utraty tablicy rejestracyjnej.
Załączniki:
- wyciąg z rejestru badań technicznych pojazdu prowadzonego przez stację kontroli pojazdów, określającego termin następnego badania technicznego pojazdu (w przypadku wtórnika dowodu rejestracyjnego po sprawdzeniu i stwierdzeniu braku aktualnego terminu badania tech. w Centralnej Ewidencji Pojazdów),
- kartę pojazdu, jeżeli była wydana (lub zaświadczenie wystawione przez organ rejestrujący właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu, potwierdzające dane zawarte w utraconej karcie pojazdu lub oświadczenie właściciela pojazdu złożone pod odpowiedzialnością karną za fałszywe zeznania o utracie karty pojazdu jeżeli nie nastąpiła zmiana właściwości miejscowej organu rejestrującego),
- dowód rejestracyjny (w przypadku wtórnika karty pojazdu, nalepki kontrolnej)
- dokument potwierdzający zawarcie obowiązkowego ubezpieczenia OC do wglądu.
- tablice rejestracyjne - tylko w przypadku złożenia wniosku o wydanie wtórnika znaku/znaków legalizacyjnych.
- 54,00 zł - dowód rejestracyjny
- 12,50 zł - komplet znaków legalizacyjnych
- 18,50 zł - nalepka kontrolna na szybę pojazdu
- 75,00 zł - karta pojazdu
- 18,50 zł - pozwolenie czasowe
- 12,50 zł - komplet nalepek na tablice tymczasowe
- dowodu rejestracyjnego – 0,50 zł
- karty pojazdu – 0,50 zł
- nalepki kontrolnej – 0,50 zł
- zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych – 0,50 zł
Wniosek o wymianę dowodu rejestracyjnego Katowice
- Wypełniony formularz wniosku.
- Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
- Dotychczasowy dowód rejestracyjny.
- Karta pojazdu, jeżeli była wydana.
- Zaświadczenie lub odpis z rejestru badań technicznych pojazdów przeprowadzonego przez stację kontroli pojazdów, określający termin następnego badania technicznego pojazdu.
- Dokument określający tożsamość właściciela:
- Osoba fizyczna: dowód osobisty.
- Osoby prawne:
- Aktualny odpis z KRS.
- Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON.
- Osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne:
- Dokument tożsamości - dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd.
- Umowa spółki zarejestrowana w Urzędzie Skarbowym - w przypadku spółki cywilnej.
- Umowa obowiązkowego ubezpieczenia OC (do wglądu).
- Oświadczenie - w przypadku gdy pojazd jest przedmiotem współwłasności wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Więcej informacji:
Wniosek o wymianę dowodu rejestracyjnego Kraków
- Wniosek o wymianę dowodu rejestracyjnego.
- Załączniki do wniosku:
- Dotychczasowy dowód rejestracyjny.
- Karta pojazdu, jeżeli była wydana.
- Zaświadczenie lub odpis z rejestru badań technicznych pojazdów przeprowadzonego przez stację kontroli pojazdów, określającego termin następnego badania technicznego pojazdu.
- Potwierdzenie wniesienia opłat.
- Dokument określający tożsamość:
- działającego osobiście właściciela dla osoby fizycznej, w tym również osoby prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą oraz osoby wchodzącej w skład spółki cywilnej,
- przedstawiciela.
- W przypadku spółki cywilnej umowa spółki cywilnej.
W przypadku działania przez przedstawiciela pełnomocnictwo dla osoby załatwiającej sprawę - za wyjątkiem sytuacji, w których uprawnienie do reprezentacji jest uwidocznione w publicznie dostępnych rejestrach.
W przypadku podmiotów, którym może przysługiwać własność i inne prawa rzeczowe, nie rejestrowanych w rejestrach dostępnych publicznie, przedstawienie do wglądu dokumentów potwierdzających uprawnienie do reprezentacji tego podmiotu. - Potwierdzenie aktualnego ubezpieczenia OC do wglądu.
Opłaty
- Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
- Opłata za wydanie:
- dowodu rejestracyjnego 54,00 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- pozwolenia czasowego 18,50 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- Wpłat można dokonywać na odpowiedni rachunek bankowy Urzędu Miasta Krakowa (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówkach Banku Pekao S.A. na terenie Krakowa i w kasach Urzędu.
- Potwierdzenie wniesienia opłat należy załączyć do wniosku.
- Dowód wpłaty z tytułu opłat związanych z rejestracją pojazdu musi zawierać: numer VIN/nadwozia i numer rejestracyjny pojazdu.
Forma załatwienia
- Dowód rejestracyjny wraz z oryginałem zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym (o ile występuje) zostaje zwrócony właścicielowi z jednoczesnym pouczeniem go o obowiązku jego oddania przy odbiorze nowego dowodu rejestracyjnego.
- Wydanie pozwolenia czasowego następuje gdy wydania tego dokumentu zażąda właściciel.
- Wydanie decyzji i nowego dowodu rejestracyjnego.
Wniosek o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego/karty pojazdu Kielce
- wyciąg z rejestru badań technicznych pojazdu prowadzonego przez stację kontroli pojazdów, określającego termin następnego badania technicznego pojazdu (w przypadku wtórnika dowodu rejestracyjnego po sprawdzeniu i stwierdzeniu braku aktualnego terminu badania tech. w Centralnej Ewidencji Pojazdów),
- kartę pojazdu, jeżeli była wydana (lub zaświadczenie wystawione przez organ rejestrujący właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu, potwierdzające dane zawarte w utraconej karcie pojazdu lub oświadczenie właściciela pojazdu złożone pod odpowiedzialnością karną za fałszywe zeznania o utracie karty pojazdu jeżeli nie nastąpiła zmiana właściwości miejscowej organu rejestrującego),
- dowód rejestracyjny (w przypadku wtórnika karty pojazdu, nalepki kontrolnej)
- dokument potwierdzający zawarcie obowiązkowego ubezpieczenia OC do wglądu.
- tablice rejestracyjne - tylko w przypadku złożenia wniosku o wydanie wtórnika znaku/znaków legalizacyjnych.
Opłaty:
- 54,00 zł - dowód rejestracyjny
- 12,50 zł - komplet znaków legalizacyjnych
- 18,50 zł - nalepka kontrolna na szybę pojazdu
- 75,00 zł - karta pojazdu
- 18,50 zł - pozwolenie czasowe
- 12,50 zł - komplet nalepek na tablice tymczasowe
- dowodu rejestracyjnego – 0,50 zł
- karty pojazdu – 0,50 zł
- nalepki kontrolnej – 0,50 zł
- zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych – 0,50 zł
- Wniosek o wymianę lub wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych.
- Załącznikami do wniosku są:
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu, jeżeli byłą wydana,
- zaświadczenie z Policji potwierdzające fakt zgłoszenia kradzieży tablicy/tablic rejestracyjnych, w przypadku ich kradzieży,
- pełnomocnictwo, w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę, za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta - załącznik nr 2 ponadto, przy odbiorze wtórnika tablicy/tablic rejestracyjnych:
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu, jeżeli była wydana,
- tablice rejestracyjne podlegające wymianie,
- tablicę rejestracyjną w celu jej zalegalizowania, jeżeli właściciel wnioskował o wydanie wtórnika jednej tablicy rejestracyjnej,
- pełnomocnictwo, w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę,
- dokument potwierdzający zawarcie umowy OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie.
Miejsce złożenia dokumentów:
- Wydział Komunikacji, Referat rejestracji pojazdów, stanowiska obsługi klientów.
- Lokalizacja: ul. Knosały 3/5 budynek A, parter – stanowiska 1 do 15 oraz stanowisko obsługi firm leasingowych
- Informacja: tel.: 89 535 99 04 wew.10,
- Stanowiska obsługi: tel.: 89 535 99 04 wew. 18,19,21,27,28,30,34,37,38,41,
- Stanowisko obsługi leasingowej – wew. 11,
- Stanowisko obsługi elektronicznej rezerwacji kolejki – wew. 41,
- email – komunikacja@olsztyn.eu
Opłaty:
- wtórnik jednej tablicy rejestracyjnej samochodowej – 53,00 zł (w tym opłata komunikacyjna 52,50 zł oraz opłata ewidencyjna 0,50 zł).
- wtórnik kompletu tablic rejestracyjnych samochodowych – 93,00 zł (w tym opłata komunikacyjna 92,50 zł oraz opłata ewidencyjna 0,50 zł).
- wymiana tablic rejestracyjnych – 180,50 zł (w tym opłata komunikacyjna 178,50 zł oraz opłata ewidencyjna 2,00 zł).
- w przypadku, gdy zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł.
- Wniosek o wymianę lub wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych.
- Załącznikami do wniosku są:
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu, jeżeli byłą wydana,
- zaświadczenie z Policji potwierdzające fakt zgłoszenia kradzieży tablicy/tablic rejestracyjnych, w przypadku ich kradzieży,
- pełnomocnictwo, w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę, za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta - załącznik nr 2 ponadto, przy odbiorze wtórnika tablicy/tablic rejestracyjnych:
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu, jeżeli była wydana,
- tablice rejestracyjne podlegające wymianie,
- tablicę rejestracyjną w celu jej zalegalizowania, jeżeli właściciel wnioskował o wydanie wtórnika jednej tablicy rejestracyjnej,
- pełnomocnictwo, w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę,
- dokument potwierdzający zawarcie umowy OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie.
Miejsce złożenia dokumentów:
- Wydział Komunikacji, Referat rejestracji pojazdów, stanowiska obsługi klientów.
- Lokalizacja: ul. Knosały 3/5 budynek A, parter – stanowiska 1 do 15 oraz stanowisko obsługi firm leasingowych
- Informacja: tel.: 89 535 99 04 wew.10,
- Stanowiska obsługi: tel.: 89 535 99 04 wew. 18,19,21,27,28,30,34,37,38,41,
- Stanowisko obsługi leasingowej – wew. 11,
- Stanowisko obsługi elektronicznej rezerwacji kolejki – wew. 41,
- email – komunikacja@olsztyn.eu
Opłaty:
- wtórnik jednej tablicy rejestracyjnej samochodowej – 53,00 zł (w tym opłata komunikacyjna 52,50 zł oraz opłata ewidencyjna 0,50 zł).
- wtórnik kompletu tablic rejestracyjnych samochodowych – 93,00 zł (w tym opłata komunikacyjna 92,50 zł oraz opłata ewidencyjna 0,50 zł).
- wymiana tablic rejestracyjnych – 180,50 zł (w tym opłata komunikacyjna 178,50 zł oraz opłata ewidencyjna 2,00 zł).
- w przypadku, gdy zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł.
Wniosek o wydanie wtórnika/wymianę dowodu rejestracyjnego Wrocław (dla powiatu)
Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
- wniosek o wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych,
- dowód uiszczenia opłaty za tablicę (tablice) rejestracyjną (rejestracyjne) i znaki legalizacyjne,
Do odbioru tablicy/tablic wymagany jest:
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu, jeżeli była wydana,
- zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych w przypadku gdy tablice (tablica) rejestracyjne zostały skradzione,,
- oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, potwierdzające kradzież, zagubienie bądź zniszczenie tablic (tablicy) rejestracyjnych,
- w przypadku wniosku o wydanie wtórnika jednej tablicy rejestracyjnej do odbioru tablicy konieczne jest przedłożenie drugiej tablicy rejestracyjnej,
- dowód osobisty,
- polisa OC – zgodnie z zapisem art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 22 maja 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. 2003, Nr 124, poz. 1152), posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu, z wyjątkiem pojazdów historycznych, ale nie później niż z chwilą wprowadzenia pojazdu do ruchu. Przepisy w/w ustawy, tj. art. 84, 86 i 87 stanowią o tym, że na organach właściwych do rejestracji pojazdów ciąży obowiązek przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC, a jeżeli osoba kontrolowana nie okaże takiego dokumentu, to organ rejestrujący zawiadamia o tym Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w terminie 14 dni od dnia przeprowadzenia lub zakończenia kontroli,
- imienne pełnomocnictwo od współwłaściciela pojazdu jeśli nie stawiają się wszyscy właściciele pojazdu.
Wniosek o wydanie wtórnika/wymianę dowodu rejestracyjnego dla Miasta Wrocław
Wymagane wnioski i dokumenty:
- wniosek o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego;
- zaświadczenie z aktualnego przeglądu technicznego pojazdu (wykonanego zgodnie z art.83 ustawy z dnia 20.06.1997 r.), jeżeli jest wymagane;
- – zgodnie z zapisem art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 22 maja 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu, z wyjątkiem pojazdów historycznych, ale nie później niż z chwilą wprowadzenia pojazdu do ruchu. Przepisy w/w ustawy, tj. art. 84, 86 i 87 stanowią o tym, że na organach właściwych do rejestracji pojazdów ciąży obowiązek przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC, a jeżeli osoba kontrolowana nie zawarła umowy ubezpieczenia , to organ rejestrujący zawiadamia o tym Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w terminie 14 dni od dnia przeprowadzenia lub zakończenia kontroli;
- karta pojazdu, jeżeli była wydana - przy odbiorze wyprodukowanego dokumentu;
- dowód osobisty lub paszport – w przypadku osób fizycznych;
- imienne pełnomocnictwo w przypadku gdy wnioskuje pełnomocnik.
Wniosek o wydanie tablicy (tablic) rejestracyjnej (rejestracyjnych) Lublin
Na wniosek właściciela pojazdu, na okres konieczny do wykonania tablicy (tablic) rejestracyjnej (wtórnika), ale nie dłuższy niż 30 dni organ rejestracyjny może wydać pozwolenie czasowe oraz tymczasowe tablice rejestracyjne, które należy zwrócić przy odbiorze wtórnika tablic (tablicy) rejestracyjnych.
Po wykonaniu tablic rejestracyjnych właściciel pojazdu zgłasza się na salę obsługi klienta przedkładając do obioru tablic rejestracyjnych:
- dowód osobisty (do wglądu),
- dowód rejestracyjny,
- kartę pojazdu, jeżeli była wydana,
- oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, potwierdzające kradzież bądź zagubienie tablic (tablicy) rejestracyjnych, złożone przez właściciela pojazdu,
- w przypadku wniosku o wydanie wtórnika jednej tablicy rejestracyjnej do odbioru tablicy konieczne jest przedłożenie drugiej tablicy rejestracyjnej,
- dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
- dowód uiszczenia opłaty za wydanie kompletu znaków legalizacyjnych,
- jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności to wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli,
Wydanie tablic rejestracyjnych z nowym numerem rejestracyjnym z powodu ich kradzieży:
- dowód osobisty (do wglądu),
- dotychczasowy dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu, jeżeli była wydana,
- zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych,
- w przypadku kradzieży jednej tablicy rejestracyjnej konieczne jest przedłożenie drugiej tablicy rejestracyjnej,
- dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
- jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności to wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.
Wydanie tablic rejestracyjnych z nowym numerem rejestracyjnym z powodu ich zagubienia
- dowód osobisty (do wglądu),
- dotychczasowy dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu, jeżeli była wydana,
- oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, potwierdzające zgubienie tablic rejestracyjnych, złożone przez właściciela pojazdu,
- w przypadku zagubienia jednej tablicy rejestracyjnej konieczne jest przedłożenie drugiej tablicy rejestracyjnej,
- dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
- jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności to wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.
Wydanie tablic rejestracyjnych z nowym numerem rejestracyjnym z powodu ich zniszczenia
- dowód osobisty (do wglądu),
- dotychczasowy dowód rejestracyjny,
- tablice (tablica) rejestracyjne,
- karta pojazdu, jeżeli była wydana,
- dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
- jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności to wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.
Wniosek o wydanie wtórnika nalepki/tablic rejestracyjnych Toruń
- złożeniu przez właściciela pojazdu stosownego oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań
- przedstawieniu OC
- przedstawieniu dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu, jeżeli była wydana oraz tablic rejestracyjnych
- złożeniu przez właściciela stosownego oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań
- przedłożeniu posiadanych tablic rejestracyjnych do ponownej legalizacji
- przedstawieniu OC
Niezwłocznie od daty złożenia wniosku, pod warunkiem przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów.
Odwołanie od decyzji wnosi się od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Starosty Toruńskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia stronie decyzji.
Jeżeli za właściciela pojazdu sprawę załatwia inna osoba powinna mieć upoważnienie pisemne wraz z dowodem osobistym właściciela, lub upoważnienie notarialne (w tym przypadku nie wymaga się dowodu osobistego właściciela (dotyczy osób fizycznych))
Wniosek o wydanie wtórnika Gdańsk
Wtórnik tablic (tablicy) rejestracyjnych z powodu ich kradzieży, zagubienia lub zniszczenia, z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego
Właściciel pojazdu wypełnia formularz (druk) wniosku i przedkłada go w sekretariacie Referatu Rejestracji Pojazdów w Zespole Obsługi Mieszkańców Nr 2 na ul. Milskiego 1 (pokój nr 5 na parterze) lub na stanowisku nr 1 i 2 na sali obsługi klienta w Zespole Obsługi Mieszkańców na ul. Partyzantów 74 wraz z dowodem uiszczenia opłaty za tablicę (tablice) rejestracyjną (rejestracyjne). Czas oczekiwania na wtórnik (wtórniki) do 7 dni roboczych.
Na wniosek właściciela pojazdu, na okres konieczny do wykonania tablicy (tablic) rejestracyjnej (wtórnika), ale nie dłuższy niż 30 dni organ rejestracyjny może wydać pozwolenie czasowe oraz tymczasowe tablice rejestracyjne, które należy zwrócić przy odbiorze wtórnika tablic (tablicy) rejestracyjnych.
Po wykonaniu tablic rejestracyjnych właściciel pojazdu zgłasza się na salę obsługi klienta przedkładając do obioru tablic rejestracyjnych:
- dowód osobisty (do wglądu),
- dowód rejestracyjny,
- kartę pojazdu, jeżeli była wydana,
- oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, potwierdzające kradzież bądź zagubienie tablic (tablicy) rejestracyjnych, złożone przez właściciela pojazdu,
- w przypadku wniosku o wydanie wtórnika jednej tablicy rejestracyjnej do odbioru tablicy konieczne jest przedłożenie drugiej tablicy rejestracyjnej,
- dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
- dowód uiszczenia opłaty za wydanie kompletu znaków legalizacyjnych,
- jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności to wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli,
Wydanie tablic rejestracyjnych z nowym numerem rejestracyjnym z powodu ich kradzieży:
- dowód osobisty (do wglądu),
- dotychczasowy dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu, jeżeli była wydana,
- zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych,
- w przypadku kradzieży jednej tablicy rejestracyjnej konieczne jest przedłożenie drugiej tablicy rejestracyjnej,
- dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
- jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności to wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.
Wydanie tablic rejestracyjnych z nowym numerem rejestracyjnym z powodu ich zagubienia
- dowód osobisty (do wglądu),
- dotychczasowy dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu, jeżeli była wydana,
- oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, potwierdzające zgubienie tablic rejestracyjnych, złożone przez właściciela pojazdu,
- w przypadku zagubienia jednej tablicy rejestracyjnej konieczne jest przedłożenie drugiej tablicy rejestracyjnej,
- dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
- jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności to wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.
Wydanie tablic rejestracyjnych z nowym numerem rejestracyjnym z powodu ich zniszczenia
- dowód osobisty (do wglądu),
- dotychczasowy dowód rejestracyjny,
- tablice (tablica) rejestracyjne,
- karta pojazdu, jeżeli była wydana,
- dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
- jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności to wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.
Opłaty administracyjne:
Opłata za wtórnik tablic rejestracyjnych:
- samochodowe - 40,00 zł (jedna sztuka), 80,00 zł - dwie sztuki (komplet),
- motocyklowe - 40,00 zł,
- motorowerowe - 30,00 zł,
- indywidualne - 40,00 zł (jedna sztuka), 80,00 zł - dwie sztuki (komplet),
- zabytkowy samochód - 50,00 zł (jedna sztuka), 100,00 zł - dwie sztuki (komplet),
- zabytkowy motocykl - 50,00 zł
Opłata za wydanie:
- dowodu rejestracyjnego - 54,00 zł,
- pozwolenia czasowego - 13,50 zł,
- kompletu znaków legalizacyjnych - 12,50 zł,
- nalepki kontrolnej na szybę - 18,50 zł,
Opłata ewidencyjna za wydanie:
- dowodu rejestracyjnego - 0,50 zł,
- pozwolenia czasowego - 0,50 zł,
- zalegalizowanie tablic (tablicy) rejestracyjnych - 0,50 zł,
- nalepki kontrolnej - 0,50 zł.
Termin i sposób załatwiania:
Odbiór wtórników tablic w siedzibie Zespołu Obsługi Mieszkańców wskazanej na wniosku tablic.
Miejsce złożenia dokumentów:
Wniosek należy złożyć w urzędzie właściwym dla miejsca pobytu stałego, a w przypadku osoby prawnej w urzędzie właściwym dla miejsca jej siedziby.
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Gdańsku - Referat Rejestracji Pojazdów
ul. Milskiego 1
80-809 Gdańsk
Tryb odwoławczy:
W przypadku wydania decyzji o odmowie rejestracji przysługuje w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji prawo do złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego Województwa Pomorskiego.
Wniosek o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego Toruń
- Wniosek o wydanie wtórnika według załączonego wzoru
- Karta pojazdu, jeśli była wydana,
- Wyciąg z rejestru badań technicznych pojazdów prowadzonego przez stację kontroli pojazdów, określającego termin następnego badania technicznego pojazdu,
- Stosowne oświadczenie właściciela pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań
- Dowód osobisty
73,50 zł na konto:
Niezwłocznie po otrzymaniu wniosku, pod warunkiem kompletności dokumentów. Czas oczekiwania na wyprodukowanie i dostarczenie dowodu rejestracyjnego z Warszawy do 30 dni.
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu, jeżeli była wydana,
- zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych w przypadku gdy tablice (tablica) rejestracyjne zostały skradzione,
- oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, potwierdzające kradzież, zagubienie bądź zniszczenie tablic (tablicy) rejestracyjnych,
- w przypadku wniosku o wydanie wtórnika jednej tablicy rejestracyjnej do odbioru tablicy konieczne jest przedłożenie drugiej tablicy rejestracyjnej,
- dowód osobisty,
- polisa OC – zgodnie z zapisem art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 22 maja 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. 2003, Nr 124, poz. 1152), posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu, z wyjątkiem pojazdów historycznych, ale nie później niż z chwilą wprowadzenia pojazdu do ruchu. Przepisy w/w ustawy, tj. art. 84, 86 i 87 stanowią o tym, że na organach właściwych do rejestracji pojazdów ciąży obowiązek przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC, a jeżeli osoba kontrolowana nie okaże takiego dokumentu, to organ rejestrujący zawiadamia o tym Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w terminie 14 dni od dnia przeprowadzenia lub zakończenia kontroli,
- imienne pełnomocnictwo od współwłaściciela pojazdu jeśli nie stawiają się wszyscy właściciele pojazdu.
Wniosek o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego/pozwolenia czasowego Gorzów Wlkp.
Wydanie wtórnika tablic(y) rejestracyjnej(ych) jest możliwe tylko w przypadku, kiedy pojazd był dotychczas zarejestrowany na tablicach nowego typu – tzw. „białych", przy czym w przypadku pojazdów samochodowych wyposażonych w dwie tablice, które nie posiadały jeszcze oznaczenia tablic unijnych w postaci flagi Unii Europejskiej po lewej stronie tablicy, a jedynie oznaczenie z flagą Polski, to nie ma możliwości złożenia wniosku o wydanie wtórnika tylko jednej z takich tablic (właściciel pojazdu jest w takim wypadku zobowiązany o złożenie wniosku o wydanie wtórników obu tablic).
Na okres konieczny do wykonania wtórnika tablic(y) rejestracyjnych(nej) właściciel pojazdu może złożyć wniosek o wydanie dla pojazdu tymczasowych tablic rejestracyjnych i pozwolenia czasowego.
Wymagane dokumenty:
- wniosek o wymianę lub wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych.
Załącznikami do wniosku są:
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu, jeżeli byłą wydana,
- zaświadczenie z Policji potwierdzające fakt zgłoszenia kradzieży tablicy/tablic rejestracyjnych, w przypadku ich kradzieży,
- pełnomocnictwo, w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę, za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta - załącznik nr 2 ponadto, przy odbiorze wtórnika tablicy/tablic rejestracyjnych:
- dowód rejestracyjny,
- tablice rejestracyjne podlegające wymianie,
- dokument potwierdzający zawarcie umowy OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie.
Wniosek o wymianę/wydanie wtórnika Warszawa
Wymagane Dokumenty:
- Wniosek właściciela o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego.
- Dowód rejestracyjny pojazdu (w przypadku gdy został zniszczony w stopniu powodującym jego nieczytelność).
- Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu lub wyciąg z rejestru badań technicznych, jeżeli są wymagane.
- Oświadczenie o utracie dowodu rejestracyjnego.
- Dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (wzór przykładowego pełnomocnictwa).
- Karta pojazdu (jeżeli była wydana) - wymagana przy odbiorze dowodu rejestracyjnego.
W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest osoba fizyczna wymagany jest dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).
W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest osoba prawna wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (do wglądu).
Sprawy związane z odbiorem zatrzymanego dokumentu w imieniu osoby prawnej mogą załatwić wyłącznie osoby do tego upoważnione.
W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest cudzoziemiec przebywający na terenie RP, firma zagraniczna lub zagraniczne: ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi wymagane są:
- dokument tożsamości cudzoziemca,tj. paszport oraz jeden z wymienionych niżej dokumentów wraz z potwierdzeniem czasowego zameldowania cudzoziemca:
- wiza Schengen lub wiza krajowa,
- karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na zamieszkanie na pobyt czasowy
- zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej,
- karta pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej,
- dokument potwierdzający prawo stałego pobytu obywatela Unii Europejskiej,
- karta stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej,
- karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na zamieszkanie na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, nadanie statusu uchodźcy, udzielenie ochrony uzupełniającej lub zgoda na pobyt tolerowany.
- zaświadczenie o dokonaniu wpisu do ewidencji przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych wydane przez Ministra Gospodarki lub aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego dla oddziału zagranicznego przedsiębiorcy (do wglądu) - firma zagraniczna. Ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi - umowy międzynarodowe, zaświadczenia z ambasad, akredytacje (do wglądu).
Opłaty:
- 54,50 zł - opłata komunikacyjna za wydanie dowodu rejestracyjnego wraz z opłatą ewidencyjną.
- 19 zł - opłata komunikacyjna za wydanie pozwolenia czasowego wraz z opłatą ewidencyjną.
- Opłat komunikacyjnych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy (kliknij w link ”rachunek bankowy”) Urzędu m.st. Warszawy dla właściwego urzędu dzielnicy, bądź bezpośrednio w kasie urzędu dzielnicy, według właściwości miejscowej dla załatwianej sprawy.
- 17 zł - opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
- Opłaty skarbowej można dokonać w dowolnej kasie urzędu dzielnicy, przelewem lub przekazem na rachunek bankowy (kliknij w link ”rachunek bankowy”).
- Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu. Termin odpowiedzi Ukryj Niezwłocznie - sprawy nie wymagające zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień. Do 1 miesiąca - sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego. Do 2 miesięcy - sprawy szczególnie skomplikowane. http://www.um.warszawa.pl
Termin odpowiedzi
- Niezwłocznie - sprawy nie wymagające zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień.
- Do 1 miesiąca - sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego.
- Do 2 miesięcy - sprawy szczególnie skomplikowane.
Wniosek o wymianę lub wydanie wtórnika Bydgoszcz
- W przypadku kradzieży tablic / tablicy /:
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu, jeżeli była wydana,
- zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające,
- zgłoszenie kradzieży tablic /tablicy/ rejestracyjnych.
- W przypadku zgubienia tablic /tablicy/ rejestracyjnych :
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu, jeżeli była wydana,
- stosowne oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań
- tablica rejestracyjna (w przypadku zgubienia 1 szt.)
- W przypadku zniszczenia tablic (tablicy) rejestracyjnych:
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu, jeżeli była wydana,
- tablica /tablice/ rejestracyjne.
W przypadkach, o których mowa powyżej na wniosek właściciela pojazdu można wydać zalegalizowane tablice /tablicę/ rejestracyjne (wtórnik) z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego ( dotyczy tylko tablic rejestracyjnych „ białych” ).
Dodatkowe informacje
Na okres konieczny do wykonania tablicy rejestracyjnej (wtórnika), ale nie dłuższy niż 30 dni, wydaje się na wniosek właściciela pojazdu pozwolenie czasowe oraz zalegalizowane tymczasowe tablice /tablicę/ rejestracyjne.
Do wglądu:
- dokument tożsamości właściciela
Wniosek o wydanie wtórnika Katowice
- Wypełniony formularz wniosku.
- Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
- Oświadczenie złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań (art. 233 Kodeksu karnego) o kradzieży lub zagubieniu dowodu rejestracyjnego.
- Zniszczony blankiet dowodu rejestracyjnego - w przypadku zniszczenia poprzedniego dowodu rejestracyjnego w stopniu powodującym jego nieczytelność.
- Karta pojazdu, jeżeli była wydana.
- Wyciąg z rejestru badań technicznych pojazdów prowadzonego przez stację kontroli pojazdów, określający termin następnego badania technicznego pojazdu (w przypadku braku informacji o terminie następnego badania technicznego pojazdu w centralnej ewidencji pojazdów).
- Dokument określający tożsamość właściciela:
- Osoba fizyczna: dowód osobisty.
- Aktualny odpis z KRS.
- Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON.\Osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne:
- Dokument tożsamości - dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd.
- Umowa spółki zarejestrowana w Urzędzie Skarbowym - w przypadku spółki cywilnej.
- Umowa obowiązkowego ubezpieczenia OC (do wglądu).
- Oświadczenie - w przypadku gdy pojazd jest przedmiotem współwłasności wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Na wniosek właściciela pojazdu, na okres konieczny do wykonania tablicy (tablic) rejestracyjnej (wtórnika), ale nie dłuższy niż 30 dni organ rejestracyjny może wydać pozwolenie czasowe oraz tymczasowe tablice rejestracyjne, które należy zwrócić przy odbiorze wtórnika tablic (tablicy) rejestracyjnych.
Po wykonaniu tablic rejestracyjnych właściciel pojazdu zgłasza się na salę obsługi klienta przedkładając do obioru tablic rejestracyjnych:
- dowód osobisty (do wglądu),
- dowód rejestracyjny,
- kartę pojazdu, jeżeli była wydana,
- oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, potwierdzające kradzież bądź zagubienie tablic (tablicy) rejestracyjnych, złożone przez właściciela pojazdu,
- w przypadku wniosku o wydanie wtórnika jednej tablicy rejestracyjnej do odbioru tablicy konieczne jest przedłożenie drugiej tablicy rejestracyjnej,
- dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
- dowód uiszczenia opłaty za wydanie kompletu znaków legalizacyjnych,
- jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności to wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli,
Wydanie tablic rejestracyjnych z nowym numerem rejestracyjnym z powodu ich kradzieży:
- dowód osobisty (do wglądu),
- dotychczasowy dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu, jeżeli była wydana,
- zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych,
- w przypadku kradzieży jednej tablicy rejestracyjnej konieczne jest przedłożenie drugiej tablicy rejestracyjnej,
- dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
- jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności to wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.
Wydanie tablic rejestracyjnych z nowym numerem rejestracyjnym z powodu ich zagubienia
- dowód osobisty (do wglądu),
- dotychczasowy dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu, jeżeli była wydana,
- oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, potwierdzające zgubienie tablic rejestracyjnych, złożone przez właściciela pojazdu,
- w przypadku zagubienia jednej tablicy rejestracyjnej konieczne jest przedłożenie drugiej tablicy rejestracyjnej,
- dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
- jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności to wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.
Wydanie tablic rejestracyjnych z nowym numerem rejestracyjnym z powodu ich zniszczenia
- dowód osobisty (do wglądu),
- dotychczasowy dowód rejestracyjny,
- tablice (tablica) rejestracyjne,
- karta pojazdu, jeżeli była wydana,
- dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
- jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności to wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.