Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Formularz

TEMATY:
TEMATY:

ZAS-S Zaświadczenie o wysokości zobowiązań spadkodawcy, sygn. ZAS-S

Opublikowano:
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe (Dz.U., poz. 2355 ostatnia zmiana: Dz.U. 2019, poz. 2344).


Wersja 4 - obowiązująca od 4.12.2019 r.

Organ podatkowy na wniosek osoby, która uprawdopodobni, że może być spadkobiercą, wydaje zaświadczenie o wysokości znanych temu organowi zobowiązań spadkodawcy wymienionych w art. 98 § 1 i 2.
Zaświadczenie potwierdza stan faktyczny lub prawny istniejący w dniu jego wydania.
Jeżeli postępowanie podatkowe w sprawie określenia lub ustalenia wysokości zobowiązań podatkowych spadkodawcy nie zostało zakończone, w zaświadczeniu podaje się przybliżoną wysokość zobowiązania na podstawie posiadanych danych co do podstawy opodatkowania. 
Zaświadczenie wydaje się w granicach żądania Wnioskodawcy. 
 
Wymagane dokumenty
  • Wypełniony formularz wniosku.
  • Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej, albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty. Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej.
  • Dokumenty potwierdzające fakt bycia spadkobiercą. 
 
Wymagane dokumenty można m.in. dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
  • Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
  • Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.

 

W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
 
Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Organ podatkowy na wniosek osoby, która uprawdopodobni, że może być spadkobiercą, wydaje zaświadczenie o wysokości znanych temu organowi zobowiązań spadkodawcy wymienionych w art. 98 § 1 i 2.
Zaświadczenie potwierdza stan faktyczny lub prawny istniejący w dniu jego wydania.
Jeżeli postępowanie podatkowe w sprawie określenia lub ustalenia wysokości zobowiązań podatkowych spadkodawcy nie zostało zakończone, w zaświadczeniu podaje się przybliżoną wysokość zobowiązania na podstawie posiadanych danych co do podstawy opodatkowania. 
Zaświadczenie wydaje się w granicach żądania Wnioskodawcy. 
 
Wymagane dokumenty
  • Wypełniony formularz wniosku.
  • Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej, albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty. Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej.
  • Dokumenty potwierdzające fakt bycia spadkobiercą. 
 
Wymagane dokumenty można m.in. dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
  • Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
  • Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.

 

W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
 
Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

 

 


Wersja 3 - obowiązująca od 9.03.2017 r.

Organ podatkowy na wniosek osoby, która uprawdopodobni, że może być spadkobiercą, wydaje zaświadczenie o wysokości znanych temu organowi zobowiązań spadkodawcy wymienionych w art. 98 § 1 i 2.
Zaświadczenie potwierdza stan faktyczny lub prawny istniejący w dniu jego wydania.
Jeżeli postępowanie podatkowe w sprawie określenia lub ustalenia wysokości zobowiązań podatkowych spadkodawcy nie zostało zakończone, w zaświadczeniu podaje się przybliżoną wysokość zobowiązania na podstawie posiadanych danych co do podstawy opodatkowania. 
Zaświadczenie wydaje się w granicach żądania Wnioskodawcy. 
 
Wymagane dokumenty
  • Wypełniony formularz wniosku.
  • Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej, albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty. Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej.
  • Dokumenty potwierdzające fakt bycia spadkobiercą. 
 
Wymagane dokumenty można m.in. dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
  • Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
  • Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
  • przesłać drogą elektroniczną za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP, o ile wnioskodawca posiada podpis elektroniczny potwierdzonego założony z wykorzystaniem profilu zaufanego ePUAP.
 
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
 
Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Organ podatkowy na wniosek osoby, która uprawdopodobni, że może być spadkobiercą, wydaje zaświadczenie o wysokości znanych temu organowi zobowiązań spadkodawcy wymienionych w art. 98 § 1 i 2.
Zaświadczenie potwierdza stan faktyczny lub prawny istniejący w dniu jego wydania.
Jeżeli postępowanie podatkowe w sprawie określenia lub ustalenia wysokości zobowiązań podatkowych spadkodawcy nie zostało zakończone, w zaświadczeniu podaje się przybliżoną wysokość zobowiązania na podstawie posiadanych danych co do podstawy opodatkowania. 
Zaświadczenie wydaje się w granicach żądania Wnioskodawcy. 
 
Wymagane dokumenty
  • Wypełniony formularz wniosku.
  • Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej, albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty. Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej.
  • Dokumenty potwierdzające fakt bycia spadkobiercą. 
 
Wymagane dokumenty można m.in. dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
  • Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
  • Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
  • przesłać drogą elektroniczną za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP, o ile wnioskodawca posiada podpis elektroniczny potwierdzonego założony z wykorzystaniem profilu zaufanego ePUAP.
 
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
 
Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

 

 


Wersja 3 - obowiązująca od 1.01.2016 r.

Organ podatkowy na wniosek osoby, która uprawdopodobni, że może być spadkobiercą, wydaje zaświadczenie o wysokości znanych temu organowi zobowiązań spadkodawcy wymienionych w art. 98 § 1 i 2.
Zaświadczenie potwierdza stan faktyczny lub prawny istniejący w dniu jego wydania.
Jeżeli postępowanie podatkowe w sprawie określenia lub ustalenia wysokości zobowiązań podatkowych spadkodawcy nie zostało zakończone, w zaświadczeniu podaje się przybliżoną wysokość zobowiązania na podstawie posiadanych danych co do podstawy opodatkowania. 
Zaświadczenie wydaje się w granicach żądania Wnioskodawcy. 
 
Wymagane dokumenty
  • Wypełniony formularz wniosku.
  • Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej, albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty. Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej.
  • Dokumenty potwierdzające fakt bycia spadkobiercą. 
 
Wymagane dokumenty można m.in. dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
  • Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
  • Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
  • przesłać drogą elektroniczną za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP, o ile wnioskodawca posiada podpis elektroniczny potwierdzonego założony z wykorzystaniem profilu zaufanego ePUAP.
 
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
 
Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Organ podatkowy na wniosek osoby, która uprawdopodobni, że może być spadkobiercą, wydaje zaświadczenie o wysokości znanych temu organowi zobowiązań spadkodawcy wymienionych w art. 98 § 1 i 2.
Zaświadczenie potwierdza stan faktyczny lub prawny istniejący w dniu jego wydania.
Jeżeli postępowanie podatkowe w sprawie określenia lub ustalenia wysokości zobowiązań podatkowych spadkodawcy nie zostało zakończone, w zaświadczeniu podaje się przybliżoną wysokość zobowiązania na podstawie posiadanych danych co do podstawy opodatkowania. 
Zaświadczenie wydaje się w granicach żądania Wnioskodawcy. 
 
Wymagane dokumenty
  • Wypełniony formularz wniosku.
  • Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej, albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty. Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej.
  • Dokumenty potwierdzające fakt bycia spadkobiercą. 
 
Wymagane dokumenty można m.in. dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
  • Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
  • Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
  • przesłać drogą elektroniczną za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP, o ile wnioskodawca posiada podpis elektroniczny potwierdzonego założony z wykorzystaniem profilu zaufanego ePUAP.
 
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
 
Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00