Interpretacja indywidualna z dnia 17 kwietnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.172.2025.3.AK
Interpretacja indywidualna – stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że stanowisko Państwa Gminy w sprawie oceny skutków podatkowych zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest:
- prawidłowe w zakresie:
- zastosowania 0% stawki podatku VAT dla dostawy drukarek do zdjęć (format A3 i A4), drukarek do kart PVC z oprogramowaniem, drukarek 3D, drukarek sublimacyjnych do tekstyliów, monitorów interaktywnych, skanerów 3D, komputerów stacjonarnych z systemem operacyjnym,
- braku zastosowania 0% stawki podatku VAT dla dostawy oprogramowania biurowego,
- nieprawidłowe w zakresie zastosowania 0% stawki podatku VAT dla dostawy kolorowego laserowego urządzenia wielofunkcyjnego, kolorowego laserowego urządzenia wielofunkcyjnego ksero, plotera drukującego.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
18 lutego 2025 r. wpłynął wniosek Państwa Miasta z 18 lutego 2025 r., o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zastosowania 0% stawki podatku VAT dla dostawy drukarek do zdjęć (format A3 i A4), drukarek do kart PVC z oprogramowaniem, drukarek 3D, drukarek sublimacyjnych do tekstyliów, monitorów interaktywnych, skanerów 3D, komputerów stacjonarnych z systemem operacyjnym, komputerów stacjonarnych z systemem operacyjnym, kolorowego laserowego urządzenia wielofunkcyjnego, kolorowego laserowego urządzenia wielofunkcyjnego ksero, plotera drukującego i braku zastosowania 0% stawki podatku VAT dla dostawy oprogramowania biurowego.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Miasto jako Beneficjent planuje zakup sprzętu komputerowego dla prowadzonych szkół ponadpodstawowych w ramach projektu współfinansowanego ze środków UE.
W ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zakupione zostaną:
1.drukarki do zdjęć (format A3 i A4),
2.drukarki do kart PVC z oprogramowaniem,
3.drukarki 3D,
4.drukarki sublimacyjne do tekstyliów,
5.kolorowe laserowe urządzenie wielofunkcyjne,
6.monitory interaktywne,
7.kolorowe laserowe urządzenie wielofunkcyjne ksero,
8.skanery 3D,
9.komputery stacjonarne z systemem operacyjnym,
10.komputery stacjonarne z systemem operacyjnym i oprogramowaniem biurowym,
11.ploter drukujący.
Wymieniony sprzęt zakupiony zostanie dla szkół w celu realizacji zadań określonych w projekcie tj. prowadzenia zajęć z uczniami. Sprzęt zostanie dostarczony bezpośrednio do placówek oświatowych przez Wykonawcę, zgodnie z zapisami Specyfikacji warunków zamówienia.
Postępowanie prowadzone będzie przez Miasto w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z art. 132 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2024 r. poz. 1320) o wartości szacunkowej przekraczającej progi unijne określone w obwieszczeniu Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 3 grudnia 2023 r. (M.P. z 2023 r. poz.1344) wydanym na podstawie art. 3 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.
W SWZ zamieszczony będzie zapis, że przedmiot zamówienia jest przeznaczony dla jednostek oświatowych w rozumieniu art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.) pozwalający na zastosowanie preferencyjnej stawki podatku VAT, zgodnie z załącznikiem Nr 8 do ustawy.
Po zawarciu umowy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego zaświadczenie w celu spełnienia warunku zapisanego w art. 83 ust. 1 pkt 26 ww. ustawy. Obowiązkiem zamawiającego, związanym z wydatkowaniem środków publicznych jest przeprowadzenie postępowania z należytą starannością, natomiast działania i zaniechania podjęte przez zamawiającego nie potwierdziły tej staranności (wyrok z dnia 9 stycznia 2018 r., KIO 2702/17).
W przypadku sprzętu komputerowego stosowana może być stawka podatku VAT 23% jak i można zastosować preferencyjną stawkę 0% lecz w praktyce Wykonawcy potrafią różnie te stawki stosować dla takiego samego sprzętu co ma wpływ na ocenę złożonych ofert, gdyż nie można dokonać ich porównania. O porównywalności ofert, w zakresie zaproponowanej ceny, można mówić dopiero wówczas, gdy ceny ofert zostały obliczone przez wykonawców zabiegających o uzyskanie zamówienia publicznego z zachowaniem tego samego sposobu obliczenia ceny.
W celu uniknięcia takiej sytuacji należy jasno określić SWZ w części dotyczącej sposobu obliczenia ceny stawkę podatku VAT dla wymienionego sprzętu w celu uniknięcia zarzutów o błędnie przygotowane postępowanie oraz uniknąć sytuacji, w której Urząd skarbowy zakwestionuje stosowanie preferencyjnej stawki podatku VAT 0%.
Realizacja zakupu sprzętu komputerowego będzie podlegała kontroli przez Instytucję Zarządzającą, stąd prawidłowość zakupu sprzętu opodatkowanego w sposób zgodny z opinią Wnioskodawcy musi być potwierdzona przez właściwy organ podatkowy.
W uzupełnieniu wniosku doprecyzowali Państwo opis sprawy wskazując:
Po zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i podpisaniu umowy na wykonanie dostawy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego zamówienie na sprzęt komputerowy objęty postępowaniem potwierdzone przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, rozumiany jako organ prowadzący, gdyż w systemie oświaty nie istnieje pojęcie organu nadzorującego. Organem prowadzącym jest Miasto. Złożenie zamówienia przed zakończeniem postępowania nie jest możliwe, gdyż stanowiłoby naruszenie ustawy Prawo zamówień publicznych.
Wykonawca/dostawca złoży kopie dokumentów, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy o VAT do właściwego urzędu skarbowego.
Pytanie
W związku z powyższym proszę o zajęcie stanowiska w następujących kwestiach:
1)Biorąc pod uwagę zdarzenie przyszłe czy przy zakupie wymienionego sprzętu komputerowego możliwe będzie zastosowanie preferencyjnej stawki 0% podatku VAT dla:
1.drukarki do zdjęć (format A3 i A4),
2.drukarki do kart PVC z oprogramowaniem,
3.drukarki 3D,
4.drukarki sublimacyjnej do tekstyliów,
5.kolorowego laserowego urządzenia wielofunkcyjnego,
6.monitorów interaktywnych,
7.kolorowego laserowego urządzenia wielofunkcyjnego ksero,
8.skanera 3D,
9.komputera stacjonarnego z zainstalowanym systemem operacyjnym,
10.plotera drukującego?
2)W przypadku komputerów stacjonarnych z zainstalowanym systemem operacyjnym i oprogramowaniem biurowym czy właściwym będzie zastosowanie preferencyjnej stawki podatku VAT na jednostkę centralną wraz z zainstalowanym systemem operacyjnym oraz stawki 23% VAT na oprogramowanie biurowe?
Państwa stanowisko w sprawie
Ad. 1
W opinii Wnioskodawcy przy zakupie wymienionego sprzętu komputerowego możliwe będzie zastosowanie preferencyjnej stawki 0% podatku vat dla:
1.drukarki do zdjęć (format A3 i A4)
2.drukarki do kart PVC z oprogramowaniem
3.drukarki 3D
4.drukarki sublimacyjnej do tekstyliów
5.kolorowego laserowego urządzenia wielofunkcyjnego
6.monitorów interaktywnych
7.kolorowego laserowego urządzenia wielofunkcyjnego ksero
8.skanera 3D
9.komputera stacjonarnego z zainstalowanym systemem operacyjnym
10.plotera drukującego.
Ww. urządzenia ujęte zostały w załączniku Nr 8 do ustawy o podatku od towarów i usług i biorąc pod uwagę orzecznictwo w tym zakresie zastosowanie preferencyjnej stawki 0% VAT będzie zasadne po spełnieniu określonych w przepisach ustawy warunków. Wszystkie wymienione urządzenia posiadają funkcje określone w załączniku nr 8 dla danego typu urządzeń: funkcja drukowania urządzenia z poz. 1, 2, 3, 4, 5, 7 i 10, funkcja skanowania urządzenia z poz. 5, 7 i 8. Monitor interaktywny należy uznać za monitor określony w załączniku nr 8. W przypadku drukarki do kart PVC z oprogramowaniem oraz komputera stacjonarnego z zainstalowanym systemem operacyjnym oprogramowanie powinno być objęte stawką podatku 0% vat, gdyż zakupienie samych urządzeń bez oprogramowania uniemożliwi korzystanie z zakupionego wyposażenia, zatem należy oprogramowanie uznać za część składową tych urządzeń. O konieczności zastosowania przy kalkulowaniu ceny preferencyjnej stawki podatku VAT poinformowani zostaną potencjalni oferenci poprzez umieszczenie w SWZ wyszczególnionego sprzętu objętego taką stawką podatku VAT.
Ad. 2.
W przypadku komputerów stacjonarnych z zainstalowanym systemem operacyjnym i oprogramowaniem biurowym w opinii Wnioskodawcy właściwym będzie zastosowanie preferencyjnej stawki podatku 0% VAT na jednostkę centralną wraz z zainstalowanym systemem operacyjnym, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania jednostki centralnej. Sama jednostka centralna bez systemu operacyjnego nie będzie funkcjonować. System operacyjny jest zatem konieczny do prawidłowego korzystania ze sprzętu, tym samym należy uznać że jest jego częścią składową. Oprogramowanie biurowe w opinii Wnioskodawcy powinno być opodatkowane 23% stawką podatku VAT.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest:
- prawidłowe w zakresie:
- zastosowania 0% stawki podatku VAT dla dostawy drukarek do zdjęć (format A3 i A4), drukarek do kart PVC z oprogramowaniem, drukarek 3D, drukarek sublimacyjnych do tekstyliów, monitorów interaktywnych, skanerów 3D, komputerów stacjonarnych z systemem operacyjnym,
- braku zastosowania 0% stawki podatku VAT dla dostawy oprogramowania biurowego,
- nieprawidłowe w zakresie zastosowania 0% stawki podatku VAT dla dostawy kolorowego laserowego urządzenie wielofunkcyjnego, kolorowego laserowego urządzenia wielofunkcyjnego ksero, plotera drukującego.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Na wstępie należy zauważyć, że zostali Państwo uznani za podmiot zainteresowany wydaniem interpretacji indywidualnej z uwagi na wskazanie we wniosku, że występują Państwo jako zamawiający w rozumieniu przepisów prawa zamówień publicznych.
Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:
Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy:
Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).
W myśl art. 2 pkt 6 ustawy:
Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o towarach – rozumie się przez to rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.
W świetle art. 41 ust. 1 ustawy:
Stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.
Stosownie do art. 146ef ust. 1 ustawy:
W okresie od dnia 1 stycznia 2024 r. do końca roku, w którym suma wydatków wymienionych w art. 40 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (Dz.U. poz. 2305 oraz z 2023 r. poz. 347, 641, 1615, 1834 i 1872) określonych na ten rok w ustawie budżetowej, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 lipca tego roku, oraz planie finansowym Funduszu Wsparcia Sił Zbrojnych przedłożonym zgodnie z art. 42 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny albo projekcie tego planu przedstawionym do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej zgodnie z art. 42 ust. 2 i 3 tej ustawy, jeżeli plan ten nie został przedłożony zgodnie z art. 42 ust. 4 tej ustawy, po wyłączeniu planowanych przepływów finansowych w ramach tej sumy wydatków, jest wyższa niż 3% wartości produktu krajowego brutto określonego zgodnie z art. 40 ust. 2 tej ustawy:
1) stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110, art. 120 ust. 3a i art. 138i ust. 4, wynosi 23%;
2) stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%;
3) stawka zryczałtowanego zwrotu podatku, o której mowa w art. 115 ust. 2, wynosi 7%;
4) stawka ryczałtu, o której mowa w art. 114 ust. 1, wynosi 4%.
Oprócz stawki podstawowej, na wybrane grupy towarów i usług, ustawodawca przewidział także stawki preferencyjne, przy czym wszelkie preferencje dotyczące wysokości opodatkowania stanowią wyjątek od ogólnej zasady i dlatego zastosowanie niższej niż podstawowa stawka podatku, może być zrealizowane wyłącznie w granicach określonych przepisami ustawy o podatku od towarów i usług i wydanych na podstawie delegacji ustawowej aktów wykonawczych do tej ustawy.
Na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy:
Stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego:
a) dla placówek oświatowych,
b) dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym
- przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15;
Stosownie do art. 83 ust. 13 ustawy:
Opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy.
W załączniku nr 8 do ustawy – „Wykaz towarów, których dostawa jest opodatkowana stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy” wymieniono:
1.Jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych
2.Drukarki
3.Skanery
4.Urządzenia komputerowe do pism Braille’a (dla osób niewidomych i niedowidzących)
5.Urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy).
W myśl art. 83 ust. 14 ustawy:
Dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26, stosuje stawkę podatku 0%, pod warunkiem:
1)posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami – w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a;
2)posiadania kopii umowy o nieodpłatnym przekazaniu sprzętu komputerowego placówce oświatowej oraz posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami – w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. b.
Ponadto, stosownie do art. 83 ust. 15 ustawy:
Dostawca obowiązany jest przekazać kopię dokumentów, o których mowa w ust. 14, do właściwego urzędu skarbowego.
Jednocześnie zaznaczyć należy, że w myśl art. 43 ust. 9 ustawy:
Przez placówki oświatowe, o których mowa w ust. 1 pkt 13 oraz w art. 83, rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze.
Z powołanych regulacji wynika, że nie każdy sprzęt komputerowy, będący przedmiotem dostawy dla placówek oświatowych, organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym, będzie opodatkowany stawką podatku w wysokości 0%, lecz wyłącznie wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy.
Przepisy ustawy przewidują, jakie warunki należy spełnić, aby móc zastosować preferencyjną stawkę podatku. Po pierwsze, dostawa musi być realizowana na rzecz placówki oświatowej, a na potrzeby art. 83 ustawy, w treści art. 43 ust. 9 ustawy, wymieniono zamknięty katalog placówek oświatowych. Po drugie, preferencyjną stawką objęta może być jedynie dostawa ściśle określonego sprzętu komputerowego wskazanego w załączniku nr 8 do ustawy, w którym enumeratywnie wymienione są urządzenia objęte preferencyjną stawką VAT.
Unormowania zawarte w art. 83 ust. 14 i 15 ustawy wskazują natomiast na warunki formalne do zastosowania stawki 0%, poprzez obowiązek posiadania stosownych dokumentów, których następnie kopie dokonujący dostawy obowiązany jest przekazać do właściwego urzędu skarbowego. Zatem dopiero łączne spełnienie wszystkich powyższych warunków uprawnia dostawcę do zastosowania obniżonej stawki do dostawy sprzętu komputerowego.
Podstawą do zastosowania preferencyjnej stawki podatku 0% w przypadku dostaw sprzętu komputerowego na rzecz placówek oświatowych jest przede wszystkim zaliczenie dostarczanych towarów do określonych grup towarowych wymienionych w powołanym załączniku nr 8 do ustawy. Katalog towarów, co do których mają zastosowanie przepisy art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, został przez ustawodawcę określony w sposób szeroki, wymieniono bowiem grupy towarów bez podania szczegółowego oznaczenia Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, jednakże jest to katalog zamknięty, co oznacza, że ustawodawca nie przewidział w tym przypadku jakichkolwiek wyjątków, ani interpretacji rozszerzających.
Z opisu sprawy wynika, że Miasto jako Beneficjent planuje zakup sprzętu komputerowego dla prowadzonych szkół ponadpodstawowych w ramach projektu współfinansowanego ze środków UE.
W ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zakupione zostaną:
1. drukarki do zdjęć (format A3 i A4),
2. drukarki do kart PVC z oprogramowaniem,
3. drukarki 3D,
4. drukarki sublimacyjne do tekstyliów,
5. kolorowe laserowe urządzenie wielofunkcyjne,
6. monitory interaktywne,
7. kolorowe laserowe urządzenie wielofunkcyjne ksero,
8. skanery 3D,
9. komputery stacjonarne z systemem operacyjnym,
10. komputery stacjonarne z systemem operacyjnym i oprogramowaniem biurowym,
11. ploter drukujący.
Wymieniony sprzęt zakupiony zostanie dla szkół w celu realizacji zadań określonych w projekcie, tj. prowadzenia zajęć z uczniami. Sprzęt zostanie dostarczony bezpośrednio do placówek oświatowych przez Wykonawcę, zgodnie z zapisami Specyfikacji warunków zamówienia. Przedmiot zamówienia jest przeznaczony dla jednostek oświatowych w rozumieniu art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Dokonując zatem analizy przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego w kontekście powołanych przepisów mających zastosowanie w sprawie należy wskazać, że:
- drukarki do zdjęć (format A3 i A4),
- drukarki do kart PVC z oprogramowaniem,
- drukarki 3D,
- drukarki sublimacyjne do tekstyliów,
- monitory interaktywne,
- skanery 3D,
- komputery stacjonarne z systemem operacyjnym,
stanowią towar wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy i ich sprzedaż po spełnieniu określonych w przepisach ustawy warunków może korzystać z opodatkowania stawką podatku w wysokości 0%.
Przy czym należy wskazać, że aby na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy, miała zastosowanie stawka podatku w wysokości 0%, dostawa musi być realizowana na rzecz placówki oświatowej.
Jak Państwo wskazali, Miasto planuje zakup sprzętu komputerowego dla prowadzonych szkół ponadpodstawowych. Po zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i podpisaniu umowy na wykonanie dostawy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego zamówienie na sprzęt komputerowy objęty postępowaniem potwierdzone przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową. Wykonawca/dostawca złoży kopie dokumentów, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy o VAT do właściwego urzędu skarbowego.
Zatem, skoro – jak wskazano we wniosku – sprzedaż urządzeń objętych zakresem pytania, tj.: drukarek do zdjęć (format A3 i A4), drukarek do kart PVC z oprogramowaniem, drukarek 3D, drukarek sublimacyjnych do tekstyliów, monitorów interaktywnych, skanerów 3D, komputerów stacjonarnych z systemem operacyjnym, będzie dokonywana na rzecz placówek oświatowych i Wykonawca otrzyma od Zamawiającego zamówienie na sprzęt komputerowy objęty postępowaniem potwierdzone przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, a kopię zamówienia dostawca złoży do właściwego urzędu skarbowego, to spełnione będą warunki, o których mowa w art. 83 ust. 14-15 ustawy i tym samym, przy dostawie ww. urządzeń zastosowanie znajdzie preferencyjna stawka podatku w wysokości 0%, na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy.
Przy czym, jak wskazano wyżej, nie każdy sprzęt komputerowy jest opodatkowany 0% stawką podatku, lecz wyłącznie ten, który został wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy. Wszystkie niewymienione w tym załączniku towary wchodzące w skład szeroko rozumianego sprzętu komputerowego są opodatkowane stawką podstawową, tj. 23%, niezależnie od spełnienia warunków wskazanych w art. 83 ust. 14 i 15 ustawy.
Zatem, z uwagi na fakt, że:
- kolorowe laserowe urządzenie wielofunkcyjne,
- kolorowe laserowe urządzenie wielofunkcyjne ksero,
- ploter drukujący,
- oprogramowanie biurowe,
nie zostały wprost wymienione w katalogu urządzeń mieszczących się w załączniku nr 8 do ustawy, do ich dostawy na rzecz placówek oświatowych nie będzie miała zastosowania preferencyjna stawka podatku VAT w wysokości 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy.
Podsumowując, stanowisko Państwa Miasta dotyczące:
- zastosowania 0% stawki podatku VAT dla dostawy drukarek do zdjęć (format A3 i A4), drukarek do kart PVC z oprogramowaniem, drukarek 3D, drukarek sublimacyjnych do tekstyliów, monitorów interaktywnych, skanerów 3D, komputerów stacjonarnych z systemem operacyjnym,
- braku zastosowania 0% stawki podatku VAT dla dostawy oprogramowania biurowego,
- jest prawidłowe
- zastosowania 0% stawki podatku VAT dla dostawy kolorowego laserowego urządzenia wielofunkcyjnego, kolorowego laserowego urządzenia wielofunkcyjnego ksero, plotera drukującego
- jest nieprawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli sytuacja Państwa Miasta będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i Państwa Miasto zastosuje się do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.