Jak zaksięgować odszkodowanie z tytułu umowy o zakazie konkurencji
PROBLEM
Spółka wypłaciła członkowi zarządu odszkodowanie z tytułu umowy o zakazie konkurencji w ratach określonych w umowie. Umowa mówiła o 6 ratach wypłaconych do 10. każdego miesiąca, pod warunkiem, że członek zarządu przedłoży oświadczenie o spełnieniu warunku powstrzymywania się od pracy w związku z podpisaną umową o zakazie konkurencji. Umowa o zakazie konkurencji obejmowała okres 6 miesięcy począwszy od 28 czerwca. Ostatnią ratę, na podstawie otrzymanego oświadczenia spółka wypłaciła w styczniu roku następnego. Ponieważ spółka nie rozpoznała przychodu w związku z umową, koszty ostatniej raty odszkodowania ujęła w kosztach roku, w którym dokonała wypłaty. Czy w świetle ustawy o rachunkowości spółka postąpiła prawidłowo księgując w koszty ostatnią ratę w dacie jej wypłaty?