Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 25 lutego 2025 r., sygn. IV SAB/Wr 1214/24
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tomasz Świetlikowski, Sędziowie Sędzia WSA Daria Gawlak-Nowakowska (sprawozdawca), Sędzia WSA Gabriel Węgrzyn, , po rozpoznaniu w Wydziale IV na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 25 lutego 2025 r. sprawy ze skargi S. Ć. na bezczynność Prezesa Zarządu G. sp. z o.o. z siedzibą w T. w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej na wniosek z dnia 9 września 2024 r. I. stwierdza, że Prezes Zarządu G. sp. z o.o. z siedzibą w T. dopuścił się bezczynności w rozpoznaniu wniosku skarżącego z dnia 9 września 2024 r., która nie miała charakteru rażącego naruszenia prawa; II. zobowiązuje organ do rozpoznania wniosku skarżącego z dnia 9 września 2024r. w terminie 14 dni od daty otrzymania odpisu prawomocnego wyroku wraz z aktami sprawy; III. zasądza od Prezesa Zarządu G. sp. z o.o. z siedzibą w T. na rzecz skarżącego S. Ć. kwotę 100,00 zł (słownie: sto złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
S. Ć. Radny Rady Miejskiej w Trzebnicy (dalej: Skarżący, Strona, Wnioskodawca) wnioskiem z dnia 9 września 2024 r., powołując się na art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022r., poz. 902 ze zm., dalej: u.d.i.p.), wystąpił do Prezesa G. sp. z o.o. w T. (dalej: organ, Spółka), o udostępnienie informacji publicznej tj.: 1. przesłanie kopii umów zleceń zawartych przez Spółkę - w latach 2016-2021. Jako formę udostępnienia wskazał informacje przesłane w formie skanów na adres e-mail.
Organ pismem z dnia 23 września 2024 r. poinformował Skarżącego, że po analizie wniosku o udostępnienie informacji publicznej z dnia września 2024 r. stwierdził, że zakres wnioskowanych informacji obejmuje obowiązek przetworzenia, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 u.d.o.p. W świetle powyższego Spółka dokonała oszacowania liczby dokumentów tj. umów zlecenia kasjerów-recepcjonistów, osoby prowadzącej stronę www. i BIP, instruktorów sportowych, wychowawców półkolonii, obsługi baru kręgielnie, osoby obsługujące imprezę okolicznościową, osoby działu utrzymania czystości, które podlegałyby czynnościom związanym z udostępnieniem żądanych informacji, liczba ta wynosi nie mniej niż 140 dokumentów.