Interpretacja indywidualna z dnia 18 marca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.689.2024.1.DS
W związku z udziałem w realizacji projektu, w ramach którego Gmina nie będzie dokonywała dostaw jakichkolwiek towarów, ani nie będzie świadczyła jakichkolwiek usług, które podlegałyby opodatkowaniu podatkiem VAT, Gmina nie będzie zobowiązana do rozliczania podatku VAT.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku rozliczania podatku VAT (pytanie oznaczone we wniosku nr 2) – jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
12 grudnia 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 11 grudnia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy:
·nieuznania przyznanego w ramach realizacji projektu dofinansowania za podstawę opodatkowania (pytanie oznaczone we wniosku nr 1);
·braku obowiązku rozliczania podatku VAT (pytanie oznaczone we wniosku nr 2 – ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku).
Uzupełnili go Państwo pismem z 12 marca 2025 r. (wpływ 14 marca 2025 r.) – w odpowiedzi na wezwanie.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Gmina A (zwana dalej: „Wnioskodawca”, „Gmina”) jest zarejestrowana jako czynny podatnik podatku od towarów i usług. W przypadku wykonywania zadań wynikających z ustawy o samorządzie gminnym, Gmina nie jest uznawana za podatnika podatku VAT, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych.
Stosownie do przepisów ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 2024 r. poz. 609), Gmina jest jednostką samorządu terytorialnego posiadającą osobowość prawną, wykonującą zadania publiczne we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność (art. 2 ust. 1 i 2 przywołanej ustawy).
Gmina realizuje swoje zadania własne, które polegają na zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty.
Gmina dokonała centralizacji rozliczeń podatku VAT ze swoimi miejskimi jednostkami organizacyjnymi.
Obecnie Wnioskodawca, jako partner, bierze udział w realizacji projektu pn. „(…)”, współfinansowanego w ramach (…).
Rzeczowa i finansowa realizacja projektu prowadzona będzie tylko przez Gminę B (Partnera Wiodącego).
W ramach rzeczowej i finansowej realizacji projektu Gmina A nie będzie wykonywać żadnych czynności – jedynie przekaże Gminie B (Partnerowi Wiodącemu) dotację na podstawie umowy dotacyjnej na przeprowadzenie przez Gminę B kampanii edukacyjnej na terenie A oraz na zabezpieczenie wkładu własnego w kosztach pośrednich przedmiotowego projektu.
Wszystkie zadania wskazane we wniosku o dofinansowanie będą prowadzone i wydatkowane przez Gminę B (Partnera Wiodącego). Gmina A nie ma przypisanych żadnych wydatków w związku z realizacją projektu. Na Gminę A nie będą wystawiane żadne faktury.
Realizacja projektu grantowego prowadzona będzie na terenie gmin: B oraz A. Gmina B jest liderem projektu (Partnerem Wiodącym) w pełnym zakresie rzeczowym i finansowym, który będzie udzielał grantów/dotacji celowej dla mieszkańców, tj. Gmina B będzie zawierała umowy z mieszkańcami B i A, będzie przekazywała grant z rachunku bankowego Gminy B na rachunek bankowy mieszkańca, będzie prowadziła i finansowała kampanię informacyjno-promocyjną, będzie rozliczała projekt rzeczowo i finansowo przed Instytucją Zarządzającą (…). Natomiast Gmina A pełni rolę Partnera projektu bez prawa do: ponoszenia wydatków, zawierania umowy z mieszkańcami, przekazywania grantu na rachunek bankowy mieszkańca, prowadzenia i finansowania kampanii informacyjno-promocyjnej, rozliczania projektu rzeczowo i finansowo przed Instytucją Zarządzająca (…).
Inwestycja ma na celu udzielenie dotacji celowej mieszkańcom za montaż odnawialnych źródeł energii jako poprawa efektywności energetycznej budynków mieszkalnych.
Gminy, przed złożeniem wniosku o dofinansowanie przeprowadziły nabór deklaracji zgłoszeniowych do projektu w zakresie działań dotyczących budowy infrastruktury OZE na terenie Gmin. Na podstawie złożonych wniosków, oraz po dokonaniu oceny formalno-merytorycznej została utworzona lista grantobiorców, którym udzielone zostaną dotacje celowe na realizację inwestycji polegających na zakupie i montażu instalacji fotowoltaicznych, pomp ciepła, magazynów energii, zarządzania energią.
Nabywane przez grantobiorców, w związku z realizacją w ramach projektu poszczególnych inwestycji, towary i usługi pozostaną ich własnością.
Gmina B, jako Partner Wiodący projektu przekazywać będzie grant w formie refundacji poniesionych przez mieszkańca kosztów po zrealizowaniu inwestycji zgłoszonej we wniosku o wypłatę grantu. Podstawą wypłaty grantu będzie przedłożenie wystawionych na grantobiorcę faktur i innych dokumentów potwierdzających zakończenie i zrealizowanie przedsięwzięcia. Mieszkaniec nie otrzyma od Gminy B żadnej zaliczki na poczet realizacji inwestycji.
Faktury za zakup, dostawę i montaż instalacji OZE będą wystawiane na grantobiorców.
W ramach projektu Gmina A nie będzie dokonywać dostaw jakichkolwiek towarów, ani nie będzie świadczyła jakichkolwiek usług, które podlegałyby opodatkowaniu podatkiem VAT. To mieszkaniec będzie ponosił pełny koszt realizacji grantu (montażu wybranej instalacji OZE) i później składać będzie do Gminy B wniosek o jego refundację jako zwrot części kosztów. Przedmiotowy projekt jest projektem grantowym, w którym mieszkaniec nie wpłaca żadnych środków na rzecz strony przyznającej grant, zatem nie dochodzi do świadczenia usług ze strony Gminy na rzecz mieszkańca, tym bardziej ze strony Gminy A.
Gmina A nie będzie ponosiła w ramach projektu wydatków związanych z wykonywaniem działalności opodatkowanej podatkiem VAT.
Efekt projektu nie jest ukierunkowany na prowadzenie działalności gospodarczej, ani na osiąganie zysku przez Gminę, lecz jego istotą jest osiągnięcie efektu ekologicznego – ochrona powietrza na terenie gminy. Ograniczenie niskiej emisji służyć będzie wypełnianiu zadań własnych gminy, która w tym zakresie nie działa w charakterze podatnika podatku od towarów i usług.
Pytanie
Czy Gmina A – w związku z brakiem ponoszenia wydatków finansowych na Projekcie (nie będą wystawiane na Gminę A żadne faktury) – zobowiązana jest do rozliczania podatku VAT? – pytanie oznaczone we wniosku nr 2.
Państwa stanowisko w sprawie
Zdaniem Wnioskodawcy, nie wystąpi konieczność rozliczania podatku VAT, bowiem Gmina A w związku z realizacją projektu:
·nie będzie wykonywać żadnych czynności,
·nie będzie ponosiła żadnych wydatków,
·nie będą wystawiane na Gminę żadne faktury.
Tym samym, nie wystąpi świadczenie usług/dostawa towarów na rzecz mieszkańca ze strony Gminy A, które podlegałoby opodatkowaniu podatkiem VAT zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT.
Wnioskodawca wskazuje, że sama okoliczność otrzymania grantu przez mieszkańca od Gminy B nie generuje skutków podatkowych w podatku VAT dla Gminy A.
Wnioskodawca uważa, że w związku z przyznaniem wsparcia finansowego mieszkańcowi – nie Gminie A, w ramach realizacji projektu nie wystąpi konieczność zapłaty podatku VAT należnego przez Gminę A, co powoduje brak wystąpienia przesłanek o których mowa w art. 29a ust. 1 ustawy o VAT.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku w zakresie braku obowiązku rozliczania podatku VAT (pytanie oznaczone we wniosku nr 2) – jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:
Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
W myśl art. 2 pkt 6 ustawy:
Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o towarach – rozumie się przez to rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.
W świetle art. 7 ust. 1 ustawy:
Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).
Natomiast w oparciu o art. 8 ust. 1 ustawy:
Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).
Zatem opodatkowane podatkiem VAT są odpłatne dostawy towarów lub odpłatne świadczenie usług. Natomiast sam fakt otrzymania dotacji nie stanowi czynności opodatkowanej i nie kreuje obowiązku zapłaty podatku.
Stosownie do art. 29a ust. 1 ustawy:
Podstawą opodatkowania, z zastrzeżeniem ust. 2, 3 i 5, art. 30a-30c, art. 32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5, jest wszystko, co stanowi zapłatę, którą dokonujący dostawy towarów lub usługodawca otrzymał lub ma otrzymać z tytułu sprzedaży od nabywcy, usługobiorcy lub osoby trzeciej, włącznie z otrzymanymi dotacjami, subwencjami i innymi dopłatami o podobnym charakterze mającymi bezpośredni wpływ na cenę towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika.
Według art. 29a ust. 6 ustawy:
Podstawa opodatkowania obejmuje:
1)podatki, cła, opłaty i inne należności o podobnym charakterze, z wyjątkiem kwoty podatku;
2)koszty dodatkowe, takie jak prowizje, koszty opakowania, transportu i ubezpieczenia, pobierane przez dokonującego dostawy lub usługodawcę od nabywcy lub usługobiorcy.
Podstawa opodatkowania stanowi wartość faktycznie uzyskaną przez sprzedawcę z tytułu danej opodatkowanej czynności. Należy jednocześnie wskazać, że nie ma tu znaczenia status podmiotu wypłacającego dofinansowanie ani pochodzenie środków, z których to dofinansowanie jest wypłacane.
Z treści powołanych przepisów wynika, że w sytuacji, gdy podatnik, w związku z konkretną dostawą towarów lub świadczeniem usług, otrzymuje dofinansowanie (dotację, subwencję), stanowiące dopłatę do ceny towaru lub usługi, tego rodzaju dofinansowanie stanowi obok ceny, uzupełniający element podstawy opodatkowania z tytułu danej dostawy lub świadczenia. Kryterium uznania dofinansowania za stanowiące podstawę opodatkowania jest zatem stwierdzenie, że dofinansowanie dokonywane jest w celu sfinansowania konkretnej czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Natomiast dofinansowanie niedające się powiązać z konkretnymi czynnościami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, nie stanowią podstawy opodatkowania w rozumieniu przepisu art. 29a ust. 1 ustawy.
Nie ma przy tym znaczenia, od kogo dostawca towaru lub świadczący usługę otrzymuje zapłatę – czy od nabywcy czy od osoby trzeciej, ważne jest, aby było to wynagrodzenie za daną konkretną usługę lub za daną konkretną dostawę.
W świetle orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, do podstawy opodatkowania podatkiem VAT zalicza się, w przypadkach, które określa art. 73 Dyrektywy 2006/112/WE Rady, m.in. przyznane podatnikom subwencje bezpośrednio związane z ceną dostawy lub świadczenia. Przepis ten zmierza do obciążenia podatkiem VAT całej wartości towarów lub usług, a przez to do uniknięcia zmniejszenia przychodu z podatku na skutek przyznania subwencji (np. pkt 26 wyroku w sprawie C-144/02). TSUE wskazywał wielokrotnie, że aby subwencja była uznana za bezpośrednio związaną z ceną danej transakcji, powinna ona być przyznawana konkretnie podmiotowi subwencjonowanemu po to, by dostarczał on określony towar lub wykonywał określoną usługę. Jedynie w tym przypadku subwencja może być uznana za świadczenie wzajemne względem dostawy towaru lub świadczonej usługi, a w związku z tym podlegać opodatkowaniu (np. pkt 28 ww. wyroku C-144/02).
Ponadto, subwencje związane bezpośrednio z ceną interpretuje się jako obejmujące jedynie subwencje, które stanowią całość lub część wynagrodzenia za dostawę towarów lub świadczenie usług i które są płacone przez stronę trzecią sprzedawcy lub dostawcy (wyrok w sprawie C-184/00, pkt 18). Niezbędne jest, by cena, którą ma zapłacić nabywca lub usługobiorca, była ustalona w taki sposób, by zmniejszała się w stosunku odpowiadającym subwencji przyznanej sprzedawcy towarów lub świadczącemu usługi, która stanowiłaby zatem element determinujący cenę, jakiej ten ostatni żąda (pkt 29 wyroku C-144/02).
Należy zauważyć, że otrzymanie dofinansowania (dotacji, dopłaty) nie stanowi samo w sobie żadnej czynności, ani też zdarzenia opodatkowanego. Dotacje (dopłaty) podlegają bowiem opodatkowaniu jako składnik ceny czynności, z którą są związane. Dotacje, które stanowią dopłatę do ceny sprzedawanych towarów, czy świadczonych usług, są ściśle związane z daną usługą, czy towarem i podlegają opodatkowaniu.
Odnosząc się do powyższego należy stwierdzić, że aby dana czynność (dostawa lub usługa) podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT musi istnieć bezpośredni związek o charakterze przyczynowym, pomiędzy dokonywaną dostawą towarów lub świadczoną usługą a otrzymanym świadczeniem wzajemnym, w ten sposób, że zapłacone kwoty stanowią rzeczywiste wynagrodzenie za dokonaną dostawę towarów lub wyodrębnioną usługę świadczoną w ramach stosunku prawnego lub dochodzi do wymiany świadczeń wzajemnych. Otrzymana zapłata powinna być konsekwencją wykonania świadczenia. Wynagrodzenie musi być należne za wykonanie tego świadczenia.
Z opisu sprawy wynika, że są Państwo zarejestrowani jako czynny podatnik podatku od towarów i usług. W przypadku wykonywania zadań wynikających z ustawy o samorządzie gminnym, nie są Państwo uznawani za podatnika podatku VAT, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych. Obecnie, jako partner, biorą Państwo udział w realizacji projektu pn. „(…)”, współfinansowanego w ramach (…). Rzeczowa i finansowa realizacja projektu prowadzona będzie tylko przez Gminę B (Partnera Wiodącego). W ramach rzeczowej i finansowej realizacji projektu nie będą Państwo wykonywać żadnych czynności – jedynie przekażą Państwo Gminie B (Partnerowi Wiodącemu) dotację na podstawie umowy dotacyjnej na przeprowadzenie przez Gminę B kampanii edukacyjnej na terenie A oraz na zabezpieczenie wkładu własnego w kosztach pośrednich przedmiotowego projektu. Wszystkie zadania wskazane we wniosku o dofinansowanie będą prowadzone i wydatkowane przez Gminę B (Partnera Wiodącego). Państwo nie mają przypisanych żadnych wydatków w związku z realizacją projektu. Na Państwa nie będą wystawiane żadne faktury. Gmina B jest liderem projektu (Partnerem Wiodącym) w pełnym zakresie rzeczowym i finansowym, który będzie udzielał grantów/dotacji celowej dla mieszkańców, tj. Gmina B będzie zawierała umowy z mieszkańcami B i A, będzie przekazywała grant z rachunku bankowego Gminy B na rachunek bankowy mieszkańca, będzie prowadziła i finansowała kampanię informacyjno-promocyjną, będzie rozliczała projekt rzeczowo i finansowo przed Instytucją Zarządzającą. Natomiast Państwo pełnią rolę Partnera projektu bez prawa do: ponoszenia wydatków, zawierania umowy z mieszkańcami, przekazywania grantu na rachunek bankowy mieszkańca, prowadzenia i finansowania kampanii informacyjno-promocyjnej, rozliczania projektu rzeczowo i finansowo przed Instytucją Zarządzająca. W ramach projektu nie będą Państwo dokonywać dostaw jakichkolwiek towarów, ani nie będą Państwo świadczyli jakichkolwiek usług, które podlegałyby opodatkowaniu podatkiem VAT. Nie będą Państwo ponosili w ramach projektu wydatków związanych z wykonywaniem działalności opodatkowanej podatkiem VAT. Efekt projektu nie jest ukierunkowany na prowadzenie działalności gospodarczej, ani na osiąganie zysku przez Państwa, lecz jego istotą jest osiągnięcie efektu ekologicznego – ochrona powietrza na terenie gminy. Ograniczenie niskiej emisji służyć będzie wypełnianiu zadań własnych gminy, która w tym zakresie nie działa w charakterze podatnika podatku od towarów i usług.
Państwa wątpliwości dotyczą braku obowiązku rozliczania podatku VAT (pytanie oznaczone we wniosku nr 2 – ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku).
Treść przedstawionego opisu sprawy wskazuje, że w ramach rzeczowej i finansowej realizacji projektu nie będą Państwo wykonywać żadnych czynności – jedynie przekażą Państwo Gminie B (Partnerowi Wiodącemu) dotację na podstawie umowy dotacyjnej na przeprowadzenie przez Gminę B kampanii edukacyjnej na terenie A oraz na zabezpieczenie wkładu własnego w kosztach pośrednich przedmiotowego projektu. W ramach projektu nie będą Państwo dokonywać dostaw jakichkolwiek towarów, ani nie będą Państwo świadczyli jakichkolwiek usług, które podlegałyby opodatkowaniu podatkiem VAT. Efekt projektu nie jest ukierunkowany na prowadzenie działalności gospodarczej, ani na osiąganie zysku przez Państwa.
Zatem Państwa działania w zakresie ww. projektu współfinansowanego w ramach (…) nie będą stanowiły dostawy towarów i świadczenia usług podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. W konsekwencji, otrzymane dofinansowanie przeznaczone na realizację ww. projektu nie będzie dotacją bezpośrednio wpływającą na wartość świadczonych przez Państwa usług lub dostaw towarów, nie będzie stanowiło wynagrodzenia za świadczone usługi lub dokonane dostawy towarów (brak świadczenia usługi i dostawy towaru) i nie będzie zwiększać podstawy opodatkowania, o której mowa w art. 29a ust. 1 ustawy.
Podsumowując, stwierdzam, że w związku z udziałem w realizacji ww. projektu, w ramach którego nie będą Państwo dokonywać dostaw jakichkolwiek towarów, ani nie będą Państwo świadczyli jakichkolwiek usług, które podlegałyby opodatkowaniu podatkiem VAT, nie będą Państwo zobowiązani do rozliczania podatku VAT.
Tym samym, Państwa stanowisko w tym zakresie (pytanie oznaczone we wniosku nr 2) jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
W myśl art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej:
Składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego.
Jestem ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem zdarzenia przyszłego. Ponoszą Państwo ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu zdarzenia przyszłego. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze zdarzeniem przyszłym podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Zatem, należy zaznaczyć, że interpretacja indywidualna opiera się na wynikającym z treści wniosku opisie zdarzenia przyszłego. W konsekwencji w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.
Końcowo informuję, że niniejsza interpretacja rozstrzyga wniosek w części dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku rozliczania podatku VAT (pytanie oznaczone we wniosku nr 2 – ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku).
Z kolei wniosek w części dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieuznania przyznanego w ramach realizacji projektu dofinansowania za podstawę opodatkowania (pytanie oznaczone we wniosku nr 1) został załatwiony w postanowieniu o umorzeniu postępowania (…).
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.