kolej
Niewydolny system PKP Intercity
Coraz częściej podróżni mają problemy z zakupem biletu przewoźnika przez internet z powodu przeciążenia systemu i cyberataków
Pod koniec przyszłego roku PKP Intercity ma przejść na całkiem nowy system sprzedaży, który nie będzie już oparty na mechanizmie stworzonym pod koniec lat 80.
Z roku na rok rośnie popularność zdalnych kanałów sprzedaży biletów kolejowych. W PKP Intercity już prawie 80 proc. biletów kupowanych jest przez internet. Najczęściej podróżni korzystają ze strony internetowej przewoźnika lub aplikacji mobilnej. Problem w tym, że w ostatnim czasie dość często ten kanał sprzedaży ulega awarii. Między 14 a 17 marca problemy występowały przez trzy dni – w piątek 14 marca, w niedzielę 16 marca i w poniedziałek 17 marca. Pierwszego i ostatniego dnia doszło do awarii, która skutkowała brakiem możliwości zakupu biletów w systemie e-IC oraz w aplikacji mobilnej przewoźnika. Komunikaty o tych problemach pojawiły się na stronie internetowej PKP IC. „Podróżni mogą zakupić bilety przez strony i aplikacje naszych partnerów, m.in. «Bilkom», a także w kasach stacjonarnych. Dodatkowo w pociągach konduktorzy sprzedają bilety bez naliczania opłaty pokładowej, należy zgłosić się do konduktora przed wejściem do pociągu” – brzmiał komunikat PKP Intercity. Jak się dowiadujemy u przedstawicieli partnerów sprzedających bilety przewoźnika, w takich sytuacjach problemy z ich zakupem pojawiają się także u nich. Wszystko przez to, że łączą się z systemem sprzedaży biletów PKP Intercity. Awarie trwają zwykle kilka godzin. Przykładowo 17 marca komunikat o wystąpieniu problemów pojawił się o godz. 11.46. O godz. 16.54 poinformowano, że usterka została usunięta.