eporadnia.infor.pl 1/2000 z 01.01.2000
Porada aktualna
na dzień 04.08.2025
Data publikacji: 18.02.2025
Czy należy wystawić świadectwo pracy i przechowywać umowę, jeśli pracownik nigdy nie stawił się w pracy
PROBLEM
Zatrudniamy kierowców w transporcie międzynarodowym i mam pytanie dotyczące jednego z przypadków. Zgłosiłam pracownika do ZUS z wyprzedzeniem, aby uzyskać niezbędne dokumenty do rozpoczęcia pracy, jednak ostatecznie nigdy się w niej nie stawił. W okresie od zgłoszenia do ZUS do wyrejestrowania formalnie przebywał na urlopie bezpłatnym. Czy w takiej sytuacji powinnam wystawić mu świadectwo pracy? Czy w aktach osobowych powinna znajdować się jego umowa, mimo że nigdy jej nie podpisał? Dodam, że wstępna rozmowa w sprawie zatrudnienia i chęci odbywa się za pośrednictwem komunikatora whatsapp i telefonicznie. Ze względu na specyfikację pracy widzimy się z osobą zatrudnianą dopiero w momencie jej wyjazdu do pracy.