Ewidencja księgowa grantu w ramach konkursu Giełda Miejskich Technologii
Gmina podpisała umowę na przekazanie mikrograntu z Polskim Funduszem Rozwoju (PFR) – konkurs w ramach Giełdy Miejskich Technologii. Firma zewnętrzna wdrożyła w gminie aplikację – System Standaryzacji Polityk Rachunkowości. Firma otrzymała środki bezpośrednio z funduszu, ale faktura została wystawiona na gminę (wynikało to z zapisów umowy). Gmina nie może wykazać wydatku, ponieważ środki były zewnętrzne i przekazane przez PFR bezpośrednio do firmy. Gmina posiada jedynie dostęp do aplikacji. Jak dokonać ewidencji tej faktury?
Podstawą dokonywania rozliczeń w ramach Giełdy Miejskich Technologii jest umowa ramowa. Zgodnie z założeniami umowy o przekazanie mikrograntu w ramach Giełdy Miejskich Technologii, przedsiębiorca nie ma podstawy do wystawienia faktury na gminę. Tak więc gmina nie powinna przyjmować takiej faktury, ani tym bardziej wprowadzać do swojej ewidencji.