Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 17 grudnia 2024 r., sygn. I SA/Wr 8/24
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: sędzia WSA Marta Semiczek (sprawozdawca), Sędziowie: sędzia WSA Jarosław Horobiowski, sędzia WSA Dagmara Stankiewicz-Rajchman, Protokolant: referent Izabela Kremza, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 17 kwietnia 2024 r i 17 grudnia 2024 r. sprawy ze skargi A. sp. z o.o. z/s we W. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu z dnia 27 listopada 2023 r. nr 0201-IOV-13.4103.41.2023 w przedmiocie podatku od towarów i usług za okresy od IV do IX/2018 r. I. uchyla zaskarżoną decyzję i poprzedzająca ją decyzję Naczelnika Dolnośląskiego Urzędu Celno-Skarbowego we Wrocławiu z 3 lipca 2023 r. nr 458000-CKK-41.5001.2.2023; II. zasądza od Dyrektora Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu na rzecz strony skarżącej kwotę 125 017 (słownie: sto dwadzieścia pięć tysięcy siedemnaście) zł tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją Dyrektor Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu (dalej DIAS, organ II instancji) utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Dolnośląskiego Urzędu Celno-Skarbowego we Wrocławiu (dalej NDCS, organ I instancji) z 3 lipca 2023 r. nr 458000-CKK-41.5001.2.2023 wydaną wobec A. sp. z o.o. we W. (dalej Strona, Skarżąca) w zakresie podatku od towarów i usług za okresy od kwietnia do września 2018 r.
W postępowaniu ustalono, że Strona prowadzi działalność gospodarczą przez sieć restauracji pod markami takimi jak: P., K., B., B.(1), przy czym w odniesieniu do części marek jest franczyzobiorcą.
W restauracjach należących do Spółki prowadzona była sprzedaż żywności oraz napojów, zarówno w stanie nieprzetworzonym, jak i przetworzonym. Sprzedaż następowała na miejscu, na wynos, przez obsługę klientów zmotoryzowanych na specjalnych stanowiskach oraz dostawę do klienta według zlecenia złożonego telefonicznie lub przez Internet. Menu restauracji zawierało firmowe dania, które przygotowywano ze świeżych produktów, zgodnie z oryginalnymi przepisami i standardami poszczególnych sieci restauracji. W ofercie restauracji znajdował się szereg produktów żywnościowych w postaci nadającej się do bezpośredniego spożycia. Produkty te sprzedawane byty osobno (np. frytki), jak również w zestawach (np. zestaw składający się z burgera, frytek oraz napoju). Wszystkie produkty w ofercie były, co do zasady zdefiniowane, tj. oferowany był zamknięty katalog z góry określonych produktów.