Interpretacja indywidualna z dnia 31 grudnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.902.2024.2.KF
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą premii w ramach programu rekomendacji pracowniczych.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
25 listopada 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 18 listopada 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy obowiązków płatnika w związku z wypłatą premii w ramach programu rekomendacji pracowniczych. Uzupełnili go Państwo pismem z 19 grudnia 2024 r. (wpływ 30 grudnia 2024 r.) – w odpowiedzi na wezwanie. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
W związku z trudnościami w pozyskiwaniu nowych pracowników, stale rosnącym zapotrzebowaniem na nowy personel i analizą rynku pracy, wprowadzili Państwo program poleceń kandydatów do pracy, którego zasady zostały określone w Regulaminie Premii „(…)” z (…) 2024 r. („Regulamin”).
Zasady działania programu są określone kompleksowo w Regulaminie i zostały podane do wiadomości pracowników w sposób zwyczajowo przyjęty w Państwa Spółce. Nie wynikają one z zawartej umowy o pracę czy też umowy cywilnoprawnej.
Celem programu jest zachęcenie Państwa pracowników i zleceniobiorców do rekomendowania kandydatów do pracy spośród własnych kontaktów. Kandydata można zarekomendować na każde dostępne stanowisko pracy u Państwa. Informacje o aktualnie prowadzonych rekrutacjach są dostępne na prezentacjach wyświetlanych na telewizorach w zakładowych stołówkach oraz portalach internetowych dedykowanych ofertom pracy. Możliwe jest również uzyskanie informacji bezpośrednio w dziale (…).
Zgodnie z Regulaminem, polecenie może zostać zgłoszone przez osobą zatrudnioną u Państwa na podstawie umowy o pracę lub umowy zlecenia („Osoba polecająca”). Z uczestnictwa w programie wykluczone są podmioty trzecie (w tym: agencje rekrutacyjne, agencje pracy, pracownicy tymczasowi), a także Państwa kontrahenci i współpracownicy prowadzący działalność gospodarczą.
Polecenie kandydata może nastąpić na dwa sposoby:
1)Osoba polecająca dostarcza do Państwa działu (…) CV lub kontakt do osoby polecanej z adnotacją „(...)”.
2)Kandydat biorący udział w rekrutacji z polecenia osoby zatrudnionej u Państwa informuje o tym dział (…) w trakcie rekrutacji.
Osoba polecająca może polecić więcej niż jednego kandydata. Każdy polecany kandydat musi być uprzedzony przez osobę polecającą o dokonywanej rekomendacji i wyrazić wstępne zainteresowanie udziałem w rekrutacji u Państwa.
Osobie polecającej – za każdą osobę polecaną do pracy, która zostanie w wyniku polecenia zatrudniona u Państwa – przysługuje premia w wysokości:
1)(…) zł netto (płatnej w dwóch ratach po (…) zł netto) – za polecenie osoby zatrudnionej jako stażysta.
2)(…) zł netto (płatnej w dwóch ratach: I rata – (…) zł netto i II rata – (…) zł netto) – za polecenie osoby zatrudnionej w innej roli niż stażysta.
Premia jest wypłacana w dwóch ratach wraz z wynagrodzeniem za pracę w miesiącu nabycia prawa do premii. Pierwsza rata jest wypłacana po przepracowaniu pełnych (…) miesięcy kalendarzowych przez osobę polecaną. Druga rata jest wypłacana po przepracowaniu kolejnych (…) pełnych miesięcy kalendarzowych przez osobę polecaną.
Premia (lub część premii, będąca drugą ratą w razie ziszczenia się któregokolwiek niżej wskazanego warunku w (…) lub (…) pełnym miesiącu kalendarzowym zatrudnienia osoby poleconej) nie przysługuje w przypadku wystąpienia którejkolwiek z niżej opisanych sytuacji w okresie od dnia zatrudnienia do dnia upływu jednego z terminów określonych powyżej:
1) Osoba polecona przybywała na zwolnieniu lekarskim w łącznym wymiarze powyżej (…) dni kalendarzowych.
2) Osoba polecona przebywała, w czasie będącym jej harmonogramowym czasem pracy, na nieobecności nieusprawiedliwionej, niezależnie od wymiaru i przyczyny nieusprawiedliwionej nieobecności.
3) Osoba polecona otrzymała karę porządkową.
4) Umowa o pracę z osobą poleconą rozwiązała się lub została wypowiedziana przez którąkolwiek ze stron.
W sytuacji, w której informacje o tej samej osobie polecanej zostaną dostarczone do działu (…) przez więcej niż jedną osobę, prawo do premii przysługuje tej osobie, która jako pierwsza dokonała rekomendacji.
Polecenie kandydata jest ważne przez (…) miesięcy licząc od daty polecenia do pierwszego dnia pracy osoby poleconej. Jeśli zatrudnią Państwo osobę poleconą po upływie tego terminu, premia nie przysługuje.
Premia nie przysługuje za polecenie osoby obecnie lub poprzednio zatrudnionej u Państwa, niezależnie od formy prawnej takiego zatrudnienia, lub polecenie osoby, która była już uczestnikiem rekrutacji na jakiekolwiek stanowisko u Państwa w ciągu roku od dnia polecenia. Mogą Państwo podjąć uznaniową decyzję o przyznaniu premii, jeśli dzięki poleceniu osoby poprzednio rekrutowanej lub zatrudnionej, otrzymali Państwo nowe, ważne informacje na temat kluczowego kandydata do pracy, np. dot. istotnej zmiany umiejętności, doświadczenia zawodowego, dodatkowych certyfikatów czy gotowości do zmiany pracy.
W Regulaminie zastrzegli Państwo sobie możliwość zakończenia programu w dowolnym momencie. W razie zakończenia programu po dniu zatrudnienia poleconego kandydata, a przed dniem wypłaty którejkolwiek z rat premii, Regulamin – w stosunku do tych poleceń – stosuje się nadal.
Aktualnie jednorazowa premia pieniężna nabyta z tytułu rekomendacji pracowniczej (płatna w dwóch ratach) stanowi przychód pracownika, który jest oskładkowany i opodatkowany.
Uzupełnienie stanu faktycznego
W celu doprecyzowania opisu okoliczności sprawy udzielili Państwo odpowiedzi na następujące pytania:
1) Czy udział Państwa pracowników/zleceniobiorców w programie rekomendacji pracowniczych „(…)” jest dobrowolny?
Odp.: Tak. Udział w programie rekomendacji pracowniczych „(…)” jest dobrowolny.
2) Czy z umowy o pracę, bądź innego dokumentu określającego zakres zadań i czynności Państwa pracownika, wynika obowiązek pracownika do wyszukiwania kandydatów do pracy? Czy polecenie, o którym mowa w programie rekomendacji pracowniczych „(…)”, stanowi jeden z jego obowiązków, wynikających z zawartej umowy o pracę?
Odp.: Nie. Zasady działania programu są kompleksowo określone w Regulaminie Premii „(…)” z (…) 2024 r. Zarówno z umowy o pracę, jak i innych dokumentów określających zakres zadań i czynności pracownika, nie wynika obowiązek pracownika do wyszukiwania kandydatów do pracy. Polecenie nie jest obowiązkiem pracownika wynikającym z umowy o pracę, ani innego dokumentu.
3) Czy z umowy zlecenie, bądź innego dokumentu określającego zakres zadań i czynności Państwa zleceniobiorcy, wynika obowiązek zleceniobiorcy do wyszukiwania kandydatów do pracy? Czy polecenie, o którym mowa w programie rekomendacji pracowniczych „(…)”, stanowi jeden z jego obowiązków, wynikających z zawartej umowy zlecenie?
Odp.: Nie. Zasady działania programu są kompleksowo określone w Regulaminie Premii „(…)” z (…) 2024 r. Zarówno z umowy zlecenia, jak i innych dokumentów określających zakres zadań i czynności zleceniobiorcy, nie wynika obowiązek zleceniobiorcy do wyszukiwania kandydatów do pracy. Polecenie nie jest obowiązkiem zleceniobiorcy wynikającym z umowy zlecenia, ani innego dokumentu.
Pytanie
Czy prawidłowym będzie zaprzestanie przez Państwa pobierania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych z tytułu świadczeń pieniężnych wypłacanych w ramach programu rekomendacji pracowniczych „(…)” na rzecz osób polecających (zatrudnionych w ramach umowy o pracę lub umowy zlecenia) i potraktowanie premii pieniężnej jako przychodu z innego źródła, o którym to przychodzie mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Państwa stanowisko w sprawie
W Państwa ocenie, zasadnym będzie zaprzestanie pobierania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych z tytułu świadczeń pieniężnych wypłacanych w ramach programu rekomendacji pracowniczych „(…)” na rzecz osób polecających (zatrudnionych w ramach umowy o pracę lub umowy zlecenia) ze względu na to, że przychód ten będzie stanowił dla tych osób przychód z innego źródła, o którym to przychodzie mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Pomimo, że program skierowany jest do Państwa pracowników, uzyskane przez nich świadczenia nie są związane z wykonywaniem pracy na Państwa rzecz. Oznacza to, że otrzymana premia nie stanowi wynagrodzenia za pracę i nie można jej zakwalifikować jako przychodu ze stosunku pracy. W konsekwencji nie pełnią Państwo roli płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych od tego świadczenia, co oznacza, że nie są Państwo zobowiązani pobrać zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od wartości wypłaconej premii.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.):
Płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.
Stosownie do art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.):
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
W myśl art. 10 ust. 1 ww. ustawy źródłami przychodów są m.in.:
- stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkostwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, praca nakładcza, emerytura lub renta (pkt 1);
- działalność wykonywana osobiście (pkt 2);
- inne źródła (pkt 9).
Według art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.
Tak szerokie zdefiniowanie pojęcia przychodu pracownika wskazuje, że w każdym przypadku, w którym uzyska on realną korzyść, będzie to rodzić obowiązek zwiększenia jego przychodu, z wyjątkiem świadczeń określonych w katalogu zwolnień przedmiotowych, zawartych w art. 21, 52, 52a i 52c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Z kolei zgodnie z przepisem art. 12 ust. 4 ww. ustawy:
Za pracownika w rozumieniu ustawy uważa się osobę pozostającą w stosunku służbowym, stosunku pracy, stosunku pracy nakładczej lub spółdzielczym stosunku pracy.
Zgodnie z treścią art. 13 pkt 8 ww. ustawy:
Za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się przychody z tytułu wykonywania usług, na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło, uzyskiwane wyłącznie od:
a) osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, osoby prawnej i jej jednostki organizacyjnej oraz jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej,
b) właściciela (posiadacza) nieruchomości, w której lokale są wynajmowane, lub działającego w jego imieniu zarządcy albo administratora – jeżeli podatnik wykonuje te usługi wyłącznie dla potrzeb związanych z tą nieruchomością,
c) przedsiębiorstwa w spadku
– z wyjątkiem przychodów uzyskanych na podstawie umów zawieranych w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej oraz przychodów, o których mowa w pkt 9.
Jak wskazano w art. 20 ust. 1 cytowanej ustawy:
Za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.
Stosownie do treści z art. 32 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Zakłady pracy będące osobami fizycznymi, osobami prawnymi oraz jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, z pracy nakładczej lub ze spółdzielczego stosunku pracy, z zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego wypłacanych przez zakłady pracy lub z tytułu udziału w nadwyżce bilansowej wypłacanej w spółdzielniach pracy.
Artykuł 38 ust. 1 ww. ustawy wskazuje, że:
Płatnicy, o których mowa w art. 32-35, przekazują, z zastrzeżeniem ust. 2 i 2a, kwoty pobranych zaliczek na podatek w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki, na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jeżeli między kwotą potrąconego podatku a kwotą wpłaconego podatku występuje różnica, należy ją wyjaśnić w deklaracji, o której mowa w ust. 1a.
Zgodnie natomiast z art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.
Na podstawie art. 42a ust. 1 cytowanej ustawy:
Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.
Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że w związku z trudnościami w pozyskiwaniu nowych pracowników, stale rosnącym zapotrzebowaniem na nowy personel i analizą rynku pracy, wprowadzili Państwo program poleceń kandydatów do pracy. Osobie polecającej – za każdą osobę polecaną do pracy, która zostanie w wyniku polecenia zatrudniona u Państwa – przysługuje premia, która jest wypłacana w dwóch ratach wraz z wynagrodzeniem za pracę w miesiącu nabycia prawa do premii. Premię za polecenie mogą otrzymać wyłącznie Państwa pracownicy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę oraz zleceniobiorcy mający z Państwem podpisaną umowę zlecenia. Zasady i wysokość premii zostały określone w Regulaminie i podane do wiadomości pracowników w sposób zwyczajowo przyjęty u Państwa. Nie wynikają one z umowy o pracę czy też umowy cywilnoprawnej.
Państwa wątpliwości budzi kwestia, czy w przedstawionej sytuacji prawidłowym działaniem będzie zaprzestanie pobierania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych z tytułu świadczeń pieniężnych wypłacanych w ramach programu rekomendacji pracowniczych na rzecz osób polecających (zatrudnionych w ramach umowy o pracę bądź współpracujących w ramach umów cywilnoprawnych) i potraktowanie premii pieniężnej jako przychodu z innych źródeł, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Mając na względzie powołane wyżej przepisy prawa podatkowego stwierdzam, że będąca przedmiotem Państwa zapytania premia, wypłacana osobom polecającym pracownika do pracy, jako świadczenie pieniężne, stanowi dla tych osób przychód podlegający opodatkowaniu.
W odniesieniu do zakwalifikowania ww. premii do odpowiedniego źródła przychodu, należy uznać, że jej wartość nie stanowi dla otrzymujących ją osób przychodu ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ani przychodu z działalności wykonywanej osobiście, na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 13 pkt 8 lit. a ww. ustawy.
Jak wynika bowiem z wniosku, udział Państwa pracowników i zleceniobiorców w programie rekomendacji pracowniczych jest dobrowolny. Z umowy o pracę, jak i innych dokumentów określających zakres zadań i czynności pracownika, nie wynika obowiązek pracownika do wyszukiwania kandydatów do pracy. Polecenie nie jest obowiązkiem pracownika wynikającym z umowy o pracę, ani innego dokumentu. Podobnie z umowy zlecenia, jak i innych dokumentów określających zakres zadań i czynności zleceniobiorcy, nie wynika obowiązek zleceniobiorcy do wyszukiwania kandydatów do pracy. Polecenie nie jest również obowiązkiem zleceniobiorcy wynikającym z umowy zlecenia, ani innego dokumentu.
Tym samym przysporzenie, jakie otrzymują osoby polecające w ramach programu rekomendacji pracowniczych, nie stanowi ekwiwalentu za wykonywaną przez nie pracę/zlecenie, nie można ich zatem uznać za element wynagrodzenia za pracę/zlecenie i tym samym zakwalifikować jako przychodu ze stosunku pracy czy też przychodu z działalności wykonywanej osobiście.
Skoro otrzymana premia nie wiąże się z wykonywaniem określonej przez polecających pracy/zlecenia na rzecz podmiotu wypłacającego to świadczenie, to wypłacone osobom polecającym świadczenia stanowią dla tych osób przychód ze źródła przychodu jakim są „inne źródła”, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 w zw. z art. 20 ust. 1 powołanej ustawy.
W świetle powołanych przepisów, zgodzić się zatem z Państwem należy, że w przedstawionej sytuacji prawidłowym działaniem jest zaprzestanie pobierania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od premii wypłacanych w ramach programu rekomendacji pracowniczych. Powyższe oznacza również, że ciąży na Państwu jedynie obowiązek informacyjny, tj. obowiązek sporządzenia i przekazania wskazanym w pytaniu osobom polecającym oraz właściwemu urzędowi skarbowemu informacji o przychodach z innych źródeł oraz o dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy, zgodnie z art. 42a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
· Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
· Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
· Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
· w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
· w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.