Interpretacja indywidualna z dnia 19 grudnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.506.2024.2.ENB
Możliwość skorzystania ze zwolnienie przedmiotowego – ulga na powrót.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
22 października 2024 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości skorzystania z ulgi na powrót. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie 18 listopada 2024 r. (wpływ).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
Siedemnaście lat temu wyjechał Pan na stałe do Wielkiej Brytanii w celu podjęcia tam pracy. W okresie tym mieszkał i pracował Pan w Wielkiej Brytanii i tam było centrum Pana interesów osobistych i gospodarczych: wynajmował Pan mieszkania, płacił rachunki za mieszkania i telefon, pobierał wynagrodzenie. W okresie do 2023 r. nie podejmował Pan pracy, nie miał żadnych dochodów w Polsce, nie składał Pan zeznań podatkowych i nie mieszkał w Polsce. Przez cały ten okres był Pan kawalerem i nie miał dzieci, również aktualnie. Na dowód zatrudnienia i opłacania podatków w Wielkiej Brytanii załączył Pan pismo z Urzędu Skarbowego w Wielkiej Brytanii potwierdzające Pana zatrudnienie (historia zatrudnienia) oraz opłacone podatki w okresie od 2017 r. do 2024 r. Historia zatrudnienia obejmuje okres od 2017 r. (a nie cały okres pobytu w Wielkiej Brytanii), ponieważ na potrzeby ulgi na powrót, okres ten, według Pana, powinien być wystarczający. W 2020 r. uzyskał Pan również status osiedleńca (settled status), co oznacza, że urzędowo zostało potwierdzone, że w okresie tym mieszkał, pracował i odprowadzał Pan podatki w Wielkiej Brytanii przez co najmniej 5 lat. Na dowód tego załączył Pan list z brytyjskiego urzędu pracy.
W maju 2023 r. wrócił Pan do Polski. Celem powrotu do Polski było przeniesienie interesów osobistych i gospodarczych. Zamieszkał Pan i podjął pracę. Pracę podjął Pan dnia 17 maja 2023 r. na podstawie umowy zlecenia. Następnie u tego samego pracodawcy został Pan zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas określony od 17 sierpnia 2023 r. i nadal pracuje u tego samego pracodawcy. Od dnia powrotu do Polski nie podejmował Pan pracy w Wielkiej Brytanii, a po 183 dniach licząc od 17 maja 2023 r. stał się Pan polskim rezydentem podatkowym i w związku z tym w 2024 r. złożył Pan deklarację podatkową w polskim Urzędzie Skarbowym.
Po zawarciu umowy o pracę wystąpił Pan z wnioskiem do pracodawcy o zastosowanie ulgi na powrót. Pracodawca uwzględnił wniosek. Z ulgi korzystał Pan przez jeden miesiąc, a następnie złożył Pan pracodawcy wniosek o zaprzestanie stosowania ulgi. Wycofanie się z ulgi na powrót było spowodowane konsultacją w Urzędzie Skarbowym, z której wynikało, że w celu skorzystania z tej ulgi musi Pan posiadać dokumenty potwierdzające rezydencję podatkową w Wielkiej Brytanii. Na tamtą chwilę nie posiadał Pan takich dokumentów w związku z czym zrezygnował Pan z ulgi, aby nie narażać się na ewentualne konsekwencje prawne i wystąpił Pan do Urzędu Skarbowego w Anglii o przysłanie stosownych dokumentów. Dokumenty te otrzymał Pan w październiku 2024 r. i w związku z tym występuje z niniejszym wnioskiem o interpretację.
W piśmie z Urzędu Skarbowego w Wielkiej Brytanii potwierdzającym Pana zatrudnienie (historia zatrudnienia) widnieje informacja o dochodach i opłaconych podatkach w 2023 i 2024 r. Wyjaśnia Pan, że pozycja A dotyczy zatrudnienia sprzed powrotu do Polski czyli do maja 2023 r. Natomiast pozycja B dotyczy wyrównania dochodów jakie osiągnął Pan w 2020 r. w trakcie trwania COVID-19 i związana jest z tzw. (...).
Wyrównanie to wynika z regulacji rządowych i było wynikiem błędu pracodawcy, co zostało wykryte podczas audytu wewnętrznego u pracodawcy w 2023 r. Wypłata ta zostanie przez Pana uwzględniona w deklaracji podatkowej za 2024 r. na potrzeby rozliczeń z polskim urzędem skarbowym.
Jednocześnie wyjaśnił Pan, że:
a)przeniósł się do Polski na stałe, tj. przeniósł do Polski swoje centrum interesów życiowych w maju 2023 r.;
b)posiada Pan obywatelstwo polskie;
c)nie posiada Karty Polaka;
d)miał Pan miejsce zamieszkania w Wielkiej Brytanii nieprzerwanie co najmniej przez trzy lata kalendarzowe poprzedzające bezpośrednio 2023 r., tj. rok, w którym zmienił Pan miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz okres od początku roku, w którym zmienił Pan miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, do dnia poprzedzającego dzień, w którym zmienił Pan miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
e)miał Pan miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieprzerwanie przez co najmniej 5 lat kalendarzowych poprzedzających okres pobytu za granicą;
f)nie miał Pan miejsca zamieszkania na terytorium Polski w okresie trzech lat kalendarzowych poprzedzających bezpośrednio rok, w którym przeprowadził się Pan do Polski, oraz od początku roku do dnia poprzedzającego dzień, w którym przeprowadził się Pan do Polski;
g)do dnia przyjazdu do Polski z zamiarem pobytu stałego posiadał Pan nieograniczony obowiązek podatkowy w Wielkiej Brytanii;
h)w wyniku przeniesienia miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej podlega Pan nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce;
i)posiada Pan inne dowody dokumentujące miejsce zamieszkania dla celów podatkowych poza Polską w okresie trzech lat kalendarzowych poprzedzających bezpośrednio rok, w którym przeprowadził się Pan do Polski oraz od początku roku, w którym przeprowadził się Pan do Polski do dnia poprzedzającego dzień, w którym przeprowadził się do Polski.
Uzupełniając wniosek wyjaśnił Pan, że składając deklarację podatkową za 2023 r. zatwierdził Pan rozliczenie przygotowane przez Urząd Skarbowy On-line korzystając z usługi Twój e-PIT. Po otrzymaniu wezwania do uzupełnienia wniosku o indywidualną interpretację podatkową zweryfikował Pan, że w rozliczeniu przygotowanym przez Urząd Skarbowy uwzględniona została ulga na powrót (został zaznaczony odpowiedni checkbox).
Na chwilę obecną nie posiada Pan certyfikatu rezydencji wydanego przez organ brytyjskiej administracji podatkowej, ponieważ nigdy nie miał Pan potrzeby występować o taki dokument. Posiada Pan natomiast historię rachunku bankowego oraz wyciągi bankowe, które potwierdzają Pana miejsce zamieszkania dla celów podatkowych w Wielkiej Brytanii.
Pytanie
Czy w związku z opisanym stanem faktycznym oraz posiadanymi dowodami przysługuje Panu ulga na powrót oraz w jakim okresie?
Pana stanowisko w sprawie (doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku w zakresie okresu korzystania z ulgi)
W Pana ocenie, na podstawie ww. stanu faktycznego i dołączonych dowodów, ma Pan prawo skorzystać z ulgi na powrót. Wynika to z tego, że wrócił Pan do Polski po 31 grudnia 2021 r. a do czasu powrotu nie miał miejsca zamieszkania na terytorium Polski zarówno w okresie obejmującym trzy lata kalendarzowe poprzedzające bezpośrednio rok, w którym zmienił Pan miejsce zamieszkania na Polskę, jak i w okresie od początku roku, w którym zmienił Pan miejsce zamieszkania na terytorium Polski, do dnia poprzedzającego dzień, w którym zmienił Pan miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Od maja 2023 r. mieszka i pracuje Pan w Polsce i podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce, ponieważ posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych i gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) oraz przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym. Posiada Pan również obywatelstwo polskie. Na dowód powyższego załączył Pan dokumenty, które dokumentują miejsce zamieszkania dla celów podatkowych w Wielkiej Brytanii w okresie niezbędnym do ustalenia prawa do zwolnienia. Jednocześnie wskazuje Pan, że przeniesienie interesów osobistych i gospodarczych do Polski nastąpiło po raz pierwszy.
Stoi Pan na stanowisku, że przysługuje Mu ulga na powrót. W wyniku weryfikacji rozliczenia przygotowanego przez Urząd Skarbowy uważa Pan, że ulga przysługuje Panu od 2023 r. Jednocześnie Pana zdaniem, ulga przysługuje również za 2024 r. oraz kolejne dwa lata tj. do 2026 r. włącznie.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku, jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.), wolne od podatku dochodowego są:
Przychody podatnika, który przeniósł miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 85 528 zł, osiągnięte:
a)ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej i spółdzielczego stosunku pracy,
b)z umów zlecenia, o których mowa w art. 13 pkt 8,
c)z pozarolniczej działalności gospodarczej, do których mają zastosowanie zasady opodatkowania określone w art. 27, art. 30c albo art. 30ca albo ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym w zakresie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych,
d)z zasiłku macierzyńskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa
-w czterech kolejno po sobie następujących latach podatkowych, licząc od początku roku, w którym podatnik przeniósł to miejsce zamieszkania, albo od początku roku następnego, z zastrzeżeniem ust. 39, 43 i 44.
Na podstawie art. 21 ust. 39 ustawy:
Przy obliczaniu kwoty przychodów podlegających zwolnieniu od podatku na podstawie ust. 1 pkt 148 i 152-154 nie uwzględnia się przychodów podlegających opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym na podstawie niniejszej ustawy, zwolnionych od podatku dochodowego oraz od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Stosownie do art. 21 ust. 43 ustawy:
Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 152, przysługuje pod warunkiem, że:
1)w wyniku przeniesienia miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej podatnik podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu oraz podatnik nie miał miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie obejmującym:
a)trzy lata kalendarzowe poprzedzające bezpośrednio rok, w którym zmienił miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz
b)okres od początku roku, w którym zmienił miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, do dnia poprzedzającego dzień, w którym zmienił miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz
3) podatnik:
a)posiada obywatelstwo polskie, Kartę Polaka lub obywatelstwo innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa należącego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo Konfederacji Szwajcarskiej lub
b)miał miejsce zamieszkania:
-nieprzerwanie co najmniej przez okres, o którym mowa w pkt 2, w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Konfederacji Szwajcarskiej, Australii, Republice Chile, Państwie Izrael, Japonii, Kanadzie, Meksykańskich Stanach Zjednoczonych, Nowej Zelandii, Republice Korei, Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej lub Stanach Zjednoczonych Ameryki, lub
-na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieprzerwanie przez co najmniej 5 lat kalendarzowych poprzedzających okres, o którym mowa w pkt 2, oraz
4)posiada certyfikat rezydencji lub inny dowód dokumentujący miejsce zamieszkania dla celów podatkowych w okresie niezbędnym do ustalenia prawa do tego zwolnienia, oraz
5)nie korzystał uprzednio, w całości lub w części, z tego zwolnienia - w przypadku podatników, którzy ponownie przeniosą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
W myśl natomiast art. 21 ust. 44 ustawy:
Suma przychodów zwolnionych od podatku na podstawie ust. 1 pkt 148 i 152-154 nie może w roku podatkowym przekroczyć kwoty 85 528 zł.
Ponadto z art. 53 ustawy z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 2105) wynika, że:
Zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy zmienianej w art. 1, ma zastosowanie do podatników, którzy przenieśli miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 31 grudnia 2021 r.
Ulga, o której mowa w ww. art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, polega na zwolnieniu od podatku dochodowego niektórych przychodów osiągniętych w czterech kolejno po sobie następujących latach podatkowych przez podatników, którzy w wyniku przeniesienia miejsca zamieszkania na terytorium Polski po dniu 31 grudnia 2021 r. podlegają w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu.
W celu skorzystania z ww. „ulgi na powrót” spełnione muszą być również dodatkowe warunki określone w art. 21 ust. 39, 43 i 44 ustawy.
Dla zastosowania ww. zwolnienia przedmiotowego jest więc istotne m.in. aby przeniesienie miało miejsce po 31 grudnia 2021 r. oraz aby podatnik nie miał miejsca zamieszkania na terytorium Polski zarówno w okresie obejmującym trzy lata kalendarzowe poprzedzające bezpośrednio rok, w którym zmienił miejsce zamieszkania na Polskę, jak i w okresie od początku roku, w którym zmienił miejsce zamieszkania na terytorium Polski, do dnia poprzedzającego dzień, w którym zmienił miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Kwestie związane z posiadaniem miejsca zamieszkania na terytorium Polski zostały uregulowane w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zgodnie z art. 3 ust. 1 tej ustawy:
Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).
Na podstawie art. 3 ust. 1a ww. ustawy:
Za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:
1)posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub
2)przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym.
W myśl natomiast art. 4a ustawy:
Przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.
Ponadto, w celu skorzystania z tzw. „ulgi na powrót” spełnione muszą być również dodatkowe warunki wskazane w art. 21 ust. 39, 43 i 44 ustawy.
W opisie zdarzenia wskazał Pan, że w maju 2023 r. powrócił Pan na stałe do Polski, przenosząc swoje centrum interesów osobistych i gospodarczych i w wyniku przeniesienia miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej podlega Pan w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Oznacza to, że warunek, o którym mowa w art. 21 ust. 43 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych został przez Pana spełniony.
Ponadto wyjaśnił Pan, że nie miał Pan miejsca zamieszkania na terytorium Polski w okresie trzech lat kalendarzowych poprzedzających bezpośrednio rok, w którym przeprowadził się Pan do Polski, oraz od początku roku do dnia poprzedzającego dzień, w którym przeprowadził się Pan do Polski. W tym okresie miał Pan nieprzerwanie miejsce zamieszkania w Wielkiej Brytanii, gdzie znajdowało się centrum Pana interesów osobistych i gospodarczych.
Zatem uznać należy, że spełnia Pan wymagania wskazane w art. 21 ust. 43 pkt 2 lit. a i b ustawy.
Wyjaśnił Pani również, że posiada polskie obywatelstwo, co oznacza spełnienie warunku wynikającego z art. 21 ust. 43 pkt 3 lit. a ww. regulacji.
Kolejnym istotnym kryterium warunkującym zastosowanie „ulgi na powrót” jest stosownie do art. 21 ust. 43 pkt 4 ustawy, posiadanie certyfikatu rezydencji lub innych dowodów dokumentujących miejsce zamieszkania dla celów podatkowych w okresie niezbędnym do ustalenia prawa do tego zwolnienia.
Zgodnie z art. 5a pkt 21 ustawy, ilekroć w ustawie mowa jest o certyfikacie rezydencji - oznacza to zaświadczenie o miejscu zamieszkania podatnika dla celów podatkowych wydane przez właściwy organ administracji podatkowej państwa miejsca zamieszkania podatnika.
Z treści art. 21 ust. 43 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, że podatnik powinien posiadać certyfikat rezydencji lub też inny dowód dokumentujący miejsce zamieszkania dla celów podatkowych w okresie niezbędnym do ustalenia prawa do zwolnienia. Wystarczy zatem, że podatnik posiada inne dokumenty, które potwierdzą jego miejsce zamieszkania w innym państwie, nie mniej muszą być to dokumenty potwierdzające miejsce zamieszkania dla celów podatkowych.
Choć przepisy podatkowe nie wymieniają w tym zakresie żadnego katalogu, to należy pamiętać, że zgodnie z art. 180 § 1 Ordynacji podatkowej jako dowód należy dopuścić wszystko, co może przyczynić się do wyjaśnienia sprawy, a nie jest sprzeczne z prawem.
Powyższe oznacza, że innymi dowodami wskazującymi na miejsce zamieszkania poza Polską mogą być m.in. umowa o pracę, historia zatrudnienia, zagraniczne zeznania podatkowe, zagraniczna umowa najmu nieruchomości, paski wynagrodzeń, wyciągi bankowe czy też zagraniczne zaświadczenie od pracodawcy. Można w tym zakresie przedstawić również inne dowody.
We wniosku wskazał Pan, że nie posiada certyfikatu rezydencji, jednakże posiada pismo potwierdzające historię zatrudnienia oraz opłacone podatki w okresie od 2017 r. do 2024 r. Posiada Pan również historię rachunku bankowego oraz wyciągi bankowe, które potwierdzają Pana miejsce zamieszkania dla celów podatkowych w Wielkiej Brytanii.
W oparciu o przedstawione przez Pana wyjaśnienia uznać zatem należy, że spełnia Pan warunek wskazany w art. 21 ust. 43 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Po powrocie do Polski uzyskiwał Pan dochody z tytułu umowy-zlecenia i następnie umowy o pracę.
W konsekwencji, przysługuje Panu prawo do skorzystania z tzw. „ulgi na powrót”, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 152 ww. ustawy w odniesieniu do tych przychodów. Przedmiotowe zwolnienie z opodatkowania obejmuje przychody do wysokości nieprzekraczającej łącznie w roku podatkowym kwoty 85 528 zł, osiągnięte z tytułów wymienionych w przepisie – w czterech kolejno po sobie następujących latach podatkowych, licząc od początku roku, w którym nastąpiło przeniesienie miejsca zamieszkania, albo od początku roku następnego, z zastrzeżeniem ust. 39, 43 i 44. Z przedstawionych okoliczności wynika, że w zeznaniu podatkowym za 2023 r., tj. w roku w którym nastąpiło przeniesienie miejsca Pana zamieszkania do Polski skorzystał Pan już z ulgi na powrót, zatem, zgodzić się z Panem należy, że prawo do skorzystania z ulgi przysługuje Panu w odniesieniu do lat 2023-2026.
Jeśli w zeznaniu podatkowym za 2023 r. skorzystał Pan z ulgi wyłącznie w zakresie w jakim zastosował tę ulgę pracodawca, tj. w odniesieniu do dochodów uzyskanych w jednym miesiącu przysługuje Panu prawo do złożenia korekty tego zeznania i wykazania tej ulgi w odniesieniu również do pozostałych dochodów uzyskanych w 2023 r. z umowy zlecenia i stosunku pracy do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 85 528 zł.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy:
·stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia, oraz
·zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 (dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.