Interpretacja indywidualna z dnia 18 grudnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.494.2024.2.AJ
Możliwość skorzystania z ulgi na ekspansję.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
4 września 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 28 sierpnia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia czy jeżeli Produkty Spółki zostaną nabyte po targach przez podmioty, z krajów w których dotychczas Spółka nie miała kontrahentów, będzie ona uprawniona do skorzystania z ulgi prowzrostowej zdefiniowanej w art. 18eb ustawy o CIT w zakresie kosztów mieszczących się w katalogu art. 18eb ust. 7 Ustawy o CIT?
Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 30 października 2024 r. Znak: 0111-KDIB2-1.4010.494.2024.1.AJ, wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 15 listopada 2024 r.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca (dalej również: Spółka) jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, która podlega w Rzeczypospolitej Polskiej obowiązkowi podatkowemu od całości dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania (nieograniczony obowiązek podatkowy). Wnioskodawca jest zarejestrowany jako podatnik VAT czynny. Wnioskodawca nie jest podatnikiem zwolnionym z VAT na podstawie art. 113 Ustawy o VAT.
Spółka prowadzi działalność polegającą na produkcji (…) oraz (…) z (…) a następnie ich dalszej odsprzedaży do kontrahentów na terytorium Niemiec. Proces produkcji wygląda następująco - od dostawcy, Spółka otrzymuje materiał w postaci (…) , które to posiadają określone parametry takie jak: grubość i szerokość (…). Następnie na tym materiale wykonywane są następujące czynności:
(...)
W ten sposób otrzymujemy produkt w postaci m.in. (…) (różnych wysokości), (…) różnych kształtów), (…) wg oferty w katalogu firmy. Bez czynności dokonanych na materiałach produkt nie byłby de facto produktem oferowanym przez Spółkę (poprzez analogie można to porównać do sytuacji, w której np. Spółka produkująca blaty kuchenne zamawia drewno etc. do jego wytworzenia).
W bieżącym roku spółka opracowała dwa nowe produkty – (…) i (…), których przeznaczenie będzie co do zasady dla nowych odbiorców z nowych rynków europejskich. Aktualnie Spółka rozpoczęła sprzedaż tych produktów na terenie Niemiec. Z racji potencjału nowego produktu, Spółka zamierza otworzyć się na nowe rynki. W tym celu w styczniu 2025 roku Spółka zamierza wziąć udział w targach na terenie Niemiec, dla firm z Europy, które są zainteresowane asortymentem sprzedawanym przez Spółkę. Jak wskazano wyżej w opisie stanu faktycznego produkty trafią do odbiorców w nowych krajach europejskich, do których Spółka do tej pory nie prowadziła sprzedaży ww. asortymentu. Udział w targach może także zwiększyć sprzedaż na terenie Niemiec nowych produktów.
W piśmie z 12 listopada 2024 r., stanowiącym uzupełnienie wniosku wskazali Państwo m.in., że:
1. W ramach przepisu art. 18eb ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zamierzają Państwo skorzystać z odliczenia z uwagi na osiągnięcie przychodów ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych w danym kraju.
2. Za koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży w ramach tzw. ulgi na ekspansję, o której mowa w art. 18eb ustawy o CIT zamierzają Państwo uznać wydatki na uczestnictwo w targach na terytorium Niemiec, stanowiące wydatki na organizacje miejsca wystawowego oraz reklamę, czyli wprost wynikające z przepisu art. 18eb ust. 7 pkt 1) lit. a) oraz art. 18eb ust. 7 pkt 2). Spółka otrzyma fakturę na organizację miejsca wystawowego wraz z mediami oraz reklamą w trakcie targów (komunikaty prasowe podczas targów, umieszczenie danych Spółki na materiałach informacyjnych o targach).
3. Odliczenie, które zamierzają Państwo zastosować w ramach przepisu art. 18eb ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w przypadku osiągania będą dotyczyły osiągnięcia przychodów ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych w danym kraju.
4. Z tzw. „ulgi na ekspansję” Spółka zamierza skorzystać tylko wyłącznie do przychodów z działalność operacyjnej.
5. Wydatki, poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów, nie zostały/nie zostaną Państwu zwrócone w jakiejkolwiek formie lub zostały przez Państwa odliczone od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym.
6. Dochód ze sprzedaży produktów wyprodukowanych przez Spółkę w stosunku, do którego chcą Państwo zastosować tzw. "ulgę na ekspansję" opodatkowany jest w Polsce.
7. Nie są Państwo podmiotem korzystającym ze zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 lub 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
8. Nabywcami produktów, o których mowa we wniosku będą podmioty niepowiązane w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4).
Pytanie
Czy jeżeli Produkty Spółki zostaną nabyte po targach przez podmioty, z krajów w których dotychczas Spółka nie miała kontrahentów, będzie ona uprawniona do skorzystania z ulgi prowzrostowej zdefiniowanej w art. 18eb ustawy o CIT w zakresie kosztów mieszczących się w katalogu art. 18eb ust.7 Ustawy o CIT?
Państwa stanowisko w sprawie
Zdaniem Spółki, będzie ona uprawniona do skorzystania z ulgi prowzrostowej w zakresie kosztów targów w Niemczech, mieszczących się w katalogu art 18eb ust. 7 w okolicznościach wskazanych w pytaniu.
Zgodnie z art. 18eb ust. 1. Podatnik uzyskujący przychody inne niż przychody z zysków kapitałowych odlicza od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18, koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów do wysokości dochodu uzyskanego przez podatnika w roku podatkowym z przychodów innych niż przychody z zysków kapitałowych, nie więcej jednak niż 1 000 000 zł w roku podatkowym.
W zakresie warunków skorzystania z ulgi, przepisy wskazują następujące:
1)produkt musi być rzeczą wytworzoną przez podatnika - art. 18eb ust. 2,
2)zwiększenie przychodów nie dotyczy sprzedaży produktów do podmiotu powiązanego - art. 18eb ust. 3,
3)przychody musza powstać z produktów nie oferowanych dotychczas w danym kraju - art. 18eb ust. 4,
4)przychody ze sprzedaży produktów muszą być opodatkowane na terytorium RP - art. 18eb ust. 5.
Ad pkt 1)
Jak wskazano w opisie stanu faktycznego Spółka wytwarza (…) z materiału otrzymanego od dostawcy. Produkt otrzymany przez kontrahenta od Spółki jest całkowicie nowym produktem (w stosunku do otrzymanego materiału), zyskującym nowe właściwości i możliwości zastosowania dzięki procesie produkcji wykonanym przez Spółkę. Zatem (…) wykonana przez Spółkę, stanowi rzecz wytworzoną w rozumieniu przepisu art. 18eb ust. 2.
Ad pkt 2)
Nabywcy produktów Spółki będą podmiotami niepowiązanymi, w krajach do których dotychczas Spółka nie sprzedawała swoich produktów.
Ad pkt 3)
Uzasadnienie jak wyżej - dzięki targom Spółka zamierza sprzedawać produkty, do krajów, do których dotychczas nie sprzedawała swoich produktów.
Ad pkt 4)
Całość przychodów uzyskanych dzięki sprzedaży produktów do nowych krajów, będzie opodatkowana na terytorium Rzeczpospolitej Polski.
Mając powyższe na uwadze, jeżeli dzięki targom Spółce uda się sprzedać nowe produkty do nowych krajów Europejskich, będzie uprawniona do skorzystania z ulgi prowzrostowej w zakresie kosztów uczestnictwa w targach, mieszczące się w dyspozycji art. 18eb ust. 7.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Ustawą z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2021 r., poz. 2105, ze zm.), która weszła w życie 1 stycznia 2022 r., wprowadzono przepisy mające zdynamizować rozwój gospodarczy kraju poprzez system ulg podatkowych. Jedną z form wsparcia przedsiębiorców w ramach Polskiego Ładu jest ulga na zwiększenie przychodów ze sprzedaży produktów, czyli tzw. „ulga na ekspansję”. Celem ulgi jest zachęcenie przedsiębiorców do rozwoju swojej działalności i rozszerzania działalności nie tylko na rynek krajowy, ale także na zagraniczne rynki zbytu.
Zauważyć należy, że ulga na ekspansję polega na odliczeniu od podstawy opodatkowania kosztów poniesionych w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów bezpośrednio wytworzonych przez podatnika i zbywanych na rzecz podmiotów niepowiązanych. Ulga umożliwia odliczenie wydatków dwa razy – zarówno jako koszty uzyskania przychodów, jak i w ramach samej ulgi (do kwoty 1 mln zł).
Podatnik będzie mógł zatem odliczyć wskazane poniżej koszty od podstawy opodatkowania, jeżeli po skorzystaniu z ulgi, w okresie 2 następujących po sobie lat podatkowych, począwszy od roku, w którym poniesione zostały koszty zwiększenia przychodów (dokonano odliczenia):
- zwiększył przychody ze sprzedaży produktów w stosunku do przychodów z tego tytułu ustalonych na ostatni dzień roku podatkowego poprzedzającego rok poniesienia tych kosztów lub
- osiągnął przychody ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych lub
- osiągnął przychody ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych w danym kraju.
Regulacje dotyczące tej ulgi zawiera dodany do ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2805 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”) art. 18eb, który w ust. 1 stanowi, że,
podatnik uzyskujący przychody inne niż przychody z zysków kapitałowych odlicza od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18, koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów do wysokości dochodu uzyskanego przez podatnika w roku podatkowym z przychodów innych niż przychody z zysków kapitałowych, nie więcej jednak niż 1 000 000 zł w roku podatkowym.
Stosownie do art. 18eb ust. 2 ustawy,
przez produkty rozumie się rzeczy wytworzone przez podatnika.
W świetle art. 18eb ust. 3 ww. ustawy,
przez zwiększenie przychodów ze sprzedaży produktów, o których mowa w ust. 1, rozumie się odpłatne zbycie produktów do podmiotu niebędącego podmiotem powiązanym w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4.
W myśl art. 18eb ust. 4 ustawy o CIT,
podatnik jest uprawniony do skorzystania z odliczenia pod warunkiem, że w okresie 2 kolejno następujących po sobie lat podatkowych, licząc od roku podatkowego, w którym poniósł koszty zwiększenia przychodów, o których mowa w ust. 1, zwiększył przychody ze sprzedaży produktów w stosunku do przychodów z tego tytułu ustalonych na ostatni dzień roku podatkowego poprzedzającego rok poniesienia tych kosztów lub osiągnął przychody ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych, lub osiągnął przychody ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych w danym kraju.
W świetle art. 18eb ust. 5 ustawy o CIT,
przy ustalaniu spełnienia warunku, o którym mowa w ust. 4, uwzględnia się wyłącznie przychody, z których dochód podlega opodatkowaniu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Zgodnie z art. 18eb ust. 6 ustawy o CIT,
w przypadku gdy podatnik, który skorzystał z odliczenia, nie spełni warunku, o którym mowa w ust. 4, jest obowiązany w zeznaniu składanym za rok podatkowy, w którym upłynął termin do osiągnięcia przychodów ze sprzedaży produktów, do odpowiedniego doliczenia kwoty uprzednio odliczonej.
Zgodnie natomiast z art. 18eb ust. 7 ustawy o CIT:
Za koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów uznaje się koszty:
1)uczestnictwa w targach poniesione na:
a)organizację miejsca wystawowego,
b)zakup biletów lotniczych dla pracowników,
c)zakwaterowanie i wyżywienie dla pracowników;
2)działań promocyjno-informacyjnych, w tym zakupu przestrzeni reklamowych, przygotowania strony internetowej, publikacji prasowych, broszur, katalogów informacyjnych i ulotek, dotyczących produktów;
3)dostosowania opakowań produktów do wymagań kontrahentów;
4)przygotowania dokumentacji umożliwiającej sprzedaż produktów, w szczególności dotyczącej certyfikacji towarów oraz rejestracji znaków towarowych;
5)przygotowania dokumentacji niezbędnej do przystąpienia do przetargu, a także w celu składania ofert innym podmiotom.
Ponadto, zgodnie z art. 18eb ust. 8 ustawy o CIT,
podatnikowi, który w roku podatkowym korzysta ze zwolnień podatkowych, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 lub 34a, prawo do odliczenia przysługuje jedynie w odniesieniu do kosztów uzyskania przychodów poniesionych w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów, które nie są przez podatnika uwzględniane w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku na podstawie tych przepisów.
W myśl art. 18eb ust. 9 ustawy o CIT,
odliczenia dokonuje się w zeznaniu za rok podatkowy, w którym poniesiono koszty w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów. W przypadku gdy podatnik poniósł za rok podatkowy stratę albo wielkość dochodu podatnika jest niższa od kwoty przysługujących mu odliczeń, odliczenia - odpowiednio w całej kwocie lub w pozostałej części - dokonuje się w zeznaniach za kolejno następujące po sobie sześć lat podatkowych następujących bezpośrednio po roku, w którym podatnik skorzystał lub miał prawo skorzystać z odliczenia.
Zgodnie natomiast z art. 18eb ust. 10 ustawy o CIT,
koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów podlegają odliczeniu, jeżeli nie zostały podatnikowi zwrócone w jakiejkolwiek formie lub nie zostały odliczone od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym.
Z opisu sprawy wynika, że prowadzą Państwo działalność polegającą na produkcji (…) oraz (…). Otrzymujecie Państwo materiał w postaci (…), a następnie (...).
Zamierzacie Państwo otworzyć się na nowe rynki. W tym celu w styczniu 2025 r. chcą Państwo wziąć udział w targach na terenie Niemiec, dla firm z Europy, które są zainteresowane Państwa asortymentem. Poniesiecie Państwo wydatki na uczestnictwo w targach na terytorium Niemiec. Jak wskazali Państwo w uzupełnieniu będą to wydatki na organizację miejsca wystawowego oraz reklamę, czyli wydatki wynikające wprost z przepisu art. 18eb ust. 7 pkt 1 lit a oraz art. 18eb ust. 7 pkt. 2.
Państwa wątpliwości dotyczą ustalenia, czy są Państwo uprawnieni do skorzystania z ulgi prowzrostowej zdefiniowanej w art. 18eb ustawy o CIT w zakresie kosztów mieszczących się w katalogu art. 18eb ust. 7 w sytuacji gdy Państwa produkty zostaną nabyte po targach przez podmioty z krajów, w których dotychczas Spółka nie miała kontrahentów.
W pierwszej kolejności wskazać należy, że z tzw. „ulgi na ekspansję”, o której mowa w przepisach art. 18eb ustawy o CIT, mogą skorzystać podatnicy, którzy wytworzyli produkty w ramach swojej działalności gospodarczej. Zgodnie bowiem z art. 18eb ust. 2 ustawy o CIT, przez „produkty” rozumie się rzeczy wytworzone przez podatnika. Wsparciem w ramach ulgi, w świetle art. 18eb ust. 3 ustawy o CIT, wymienionych regulacji objęte zostało odpłatne zbycie produktów wytworzonych przez podatnika, do podmiotu niebędącego podmiotem powiązanym w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT.
Dlatego też, aby ocenić, czy do Spółki mają zastosowanie przepisy art. 18eb ustawy o CIT, dotyczące ulgi na ekspansję, w pierwszy kolejność należy ocenić czy Spółka wytwarza rzeczy (produkty) w prowadzonej działalności gospodarczej.
W przepisach dotyczących ulgi na ekspansję, jak i w pozostałych przepisach ustawy o CIT nie zostało zdefiniowane wyrażenie „wytworzyć rzecz”. Szukając definicji ww. wyrażenia należy odnieść się przede wszystkim do jej rozumienia słownikowego, np. w Słowniku PWN słowo „wytworzyć” oznacza „zrobić, wyprodukować coś”, „wytwórca”.
Kolejną definicję słowa wytworzyć możemy znaleźć także w Wielkim słowniku języka polskiego Instytutu Języka Polskiego PAN, gdzie definiuje się „wytworzyć” jako: „spowodować powstanie czegoś”.
Z kolei pojęcie „rzeczy” należy odnieść do definicji zawartej w art. 45 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks Cywilny (t. j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1061 ze zm.), w świetle którego:
rzeczami w rozumieniu niniejszego kodeksu są tylko przedmioty materialne.
Mając na uwadze powyższe definicje, stwierdzić należy, że wyrażenie „wytworzyć rzecz” przez podatnika oznacza wyprodukować różnego rodzaju przedmioty materialne przez tego podatnika. Zatem skoro (…) powstają w wyniku pracy Państwa pracowników, przy wykorzystaniu dostępnego parku maszynowego to należy uznać że są to produkty „wytworzone” przez Państwa w rozumieniu art. 18eb ust. 2 ustawy o CIT. Z wniosku nie sposób przy tym wywieść, że Państwa działalność ma charakter stricte usługowy, bowiem oferowany przez Państwa produkt nie jest wytwarzany z materiałów powierzonych przez zamawiających i jest/będzie sprzedawany odbiorcy, który nie jest dla Państwa podmiotem powiązanym.
W uzupełnieniu wniosku wskazali Państwo, że zamierzają Państwo skorzystać z odliczenia w ramach przepisu art. 18eb ustawy o CIT z uwagi na osiągniecie przychodów ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych w danym kraju. Nabywcami produktów będą podmioty niepowiązane w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt.4. Produkty trafią do odbiorców w nowych krajach europejskich, do których Spółka do tej pory nie prowadziła sprzedaży.
Za koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych w danym kraju zamierzają Państwo uznać wydatki na organizację miejsca wystawowego wraz z mediami oraz reklamę w trakcie targów (komunikaty prasowe podczas targów, umieszczenie danych Spółki na materiałach informacyjnych o targach), czyli koszty zdefiniowane wprost w art. 18eb ust. 7 pkt 1 lit. a oraz art. 18eb ust. 7 pkt 2 ustawy o CIT.
Katalog kosztów poniesionych w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów, uprawniających do ulgi, ma charakter zamknięty. Zatem, tylko wydatki w nim wskazane mogą być odliczone jako koszty kwalifikowane. Jednocześnie ocena, czy dany wydatek mieszczący się w powyższym katalogu może być uznany za podlegający odliczeniu, powinna być dokonywana w każdym przypadku indywidualnie.
Z uwagi na obowiązującą w polskim systemie podatkowym zasadę powszechności opodatkowania, przepisy dotyczące ulg i preferencje w opodatkowaniu należy interpretować ściśle, zgodnie z zasadami wykładni językowej i w granicach tej wykładni.
W katalogu wydatków objętych ulgą na ekspansję, w pkt 1 i 2 art. 18eb ust. 7 ustawy o CIT, wymienione zostały koszty uczestnictwa w tragach oraz koszty działań promocyjno-informacyjnych, w tym zakupu przestrzeni reklamowych, przygotowania strony internetowej, publikacji prasowych, broszur, katalogów informacyjnych i ulotek, dotyczących produktów. Zauważyć należy, że użycie w powyższym przepisie sformułowania „w tym” wskazuje na przykładowe wyliczenie kosztów związanych z działaniami promocyjno-informacyjnymi. Przy czym podkreślenia wymaga, że w zawartych przykładach ustawodawca wskazał na działania, które w sposób bezpośredni służą promowaniu i informowaniu o produktach podatnika.
W wyniku dokonanej oceny stwierdzić należy, że skoro produkty „wytworzone” przez Państwa, trafią do nowych krajów europejskich, w których nie mieli Państwo jeszcze swoich kontrahentów, to wskazane we wniosku wydatki, jako w swej istocie wydatki na organizację miejsca wystawowego związane z Państwa uczestnictwem w targach mogą być uznane za koszty poniesione na zwiększenie przychodów ze sprzedaży produktów, wymienione w art. 18eb ustawy o CIT.
Natomiast koszty związane z reklamą w trakcie targów stanowią wydatki, o których mowa w art. 18eb ust. 7 pkt 2 czyli koszty działań promocyjno-informacyjnych.
Zatem Państwa stanowisko należy uznać za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Państwa i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze zdarzeniem przyszłym podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
· Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa(t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pańtwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
· Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności, będących przedmiotem decyzji wydanych:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
· Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjny (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”.
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
· w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
· w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).