Interpretacja indywidualna z dnia 4 grudnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.495.2024.2.MF
Dotyczy ustalenia, czy otrzymanie nieodpłatnie od Dostawcy Próbek stanowi dla Spółki przychód w świetle ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
26 sierpnia 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 20 sierpnia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczący podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia, czy otrzymanie nieodpłatnie od Dostawcy Próbek stanowi dla Spółki przychód w świetle ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 30 października 2024 r. (data wpływu do organu 7 listopada 2024 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
(...) Sp. z o.o. z siedzibą w (…) (dalej: „Spółka” lub „Wnioskodawca”) jest rezydentem podatkowym w Polsce w rozumieniu ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „ustawa o CIT”) i podlega w Polsce obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania.
Przedmiotem działalności Spółki jest m.in. (…) (dalej: „Produkty”).
Wnioskodawca część Produktów nabywa od powiązanego dostawcy z innego kraju członkowskiego Unii Europejskiej (dalej: „Dostawca”). Dostawca przemieszcza Produkty ze swojego zakładu w innym kraju UE do magazynu logistycznego w Polsce, skąd wysyła je do swoich klientów, w tym Spółki. Przemieszczenie Produktów z zakładu w innym kraju UE do magazynu logistycznego w Polsce następuje po otrzymaniu przez Dostawcę zamówienia na konkretny asortyment. Spółka nabywa Produkty od Dostawcy i sprzedaje je klientom w Polsce (dalej: „Klienci”), przy czym fizyczna dostawa Produktów odbywa się bezpośrednio z magazynu w Polsce (prowadzonego dla Dostawcy) do Klientów.
Klientami Spółki są głównie podmioty zajmujące się (…).
Zdarza się, że Wnioskodawca zamawia i otrzymuje nieodpłatnie od Dostawcy próbki / wzory Produktów (dalej: „Próbki”), w celu ich nieodpłatnego wydania Klientom. Faktyczna dostawa Próbek odbywa się co do zasady w analogiczny sposób jak w przypadku „standardowych” Produktów opisanych powyżej - tj. z dostawą bezpośrednio z magazynu logistycznego Dostawcy w Polsce do Klientów. Spółka nie wykorzystuje Próbek w inny sposób niż przekazanie Klientom w celach promocyjnych.
Spółka wydaje Próbki zarówno nowym, potencjalnym Klientom, celem zachęcenia ich do zakupu Produktów, jak również swoim obecnym Klientom, by przekonać ich do nowej gamy Produktów. Każdorazowo z ustaleń z Klientem wynika, że przekazywane mu Produkty stanowią Próbki, tzn. że Próbki przekazywane są w celach promocyjnych (jako zachęta do nabywania Produktów, dzięki możliwości przeprowadzenia oceny ich cech, funkcjonalności i zastosowań na podstawie Próbek) i nie mają przeznaczenia handlowego (tj. nie służą zaspokojeniu zapotrzebowania Klienta na Produkty na jego cele komercyjne).
Próbki przekazywane w ten sposób Klientom to w rzeczywistości egzemplarze pełnowartościowych Produktów, których przekazanie Klientom nie ma jednak na celu zaspokojenia ich potrzeb (w szczególności w zakresie wykorzystania Produktów zgodnie z ich przeznaczeniem w celach komercyjnych), ale umożliwienie Klientom zapoznania się z cechami/właściwościami Produktów, wychwycenie ich zalet lub wad oraz różnic w porównaniu z innymi podobnymi produktami dostępnymi na rynku i w konsekwencji zachęcenie Klientów do ich zakupów. Przekazanie Próbki ma na celu promocję Produktu poprzez umożliwienie bezpłatnego wypróbowania Produktu przed dokonaniem zakupu w większej ilości i potencjalne zainteresowanie Klientów zakupem Produktów.
Czasem Spółka przekazuje Próbki Klientom jako części składowe ekspozycji oraz jako materiał szkoleniowy podczas warsztatów organizowanych przez Spółkę. W pierwszym z ww. przypadków chodzi o sytuacje, w których producent/sprzedawca (…) posiada punkt handlowy lub tzw. showroom, w którym prezentuje produkty (…) swoim klientom za pomocą stworzonych w tym celu ekspozycji. Do montażu takiej ekspozycji wykorzystywane są też Produkty Spółki (przekazywane Klientom przez Spółkę jako przeznaczone do tego celu Próbki). Takie przeznaczenie wzorów jest z góry ustalane z Klientem, który zgłasza Spółce odpowiednie zapotrzebowanie na podstawie przygotowanego projektu eksponatu, a Spółka realizuje takie zamówienie przekazując Klientowi Próbki potrzebne do zmontowania ekspozycji. W takich sytuacjach promocyjny cel przekazania Próbek jest realizowany nie tylko w stosunku do Klientów (którzy przy okazji budowy ekspozycji mogą zapoznać się z właściwościami Produktów i ocenić możliwość ich zastosowania w określonych (…)), ale także w stosunku do potencjalnych nabywców (…) oferowanych do sprzedaży przez Klientów Spółki, którzy - po zapoznaniu się z taką ekspozycją i zachęceni zaprezentowaną tam funkcjonalnością Produktów (Próbek użytych do budowy ekspozycji) - zamawiając (…) u Klientów Spółki mogą również zażyczyć sobie, aby zastosowane w nich zostały Produkty Spółki.
Wykorzystanie Próbek jako materiałów szkoleniowych ma miejsce podczas organizowanych przez Spółkę co jakiś czas cyklicznych warsztatów szkoleniowych, podczas których pracownicy Spółki szkolą przedstawicieli Klientów w zakresie różnych aspektów (…) z wykorzystaniem Produktów. W tym celu uczestnikom takich szkoleń przekazywane są Próbki, z przeznaczeniem do wykorzystania podczas szkolenia. W takich sytuacjach promocyjny cel przekazania Próbek (polegający na umożliwieniu Klientom oceny cech, funkcjonalności i zastosowań Produktów na podstawie Próbek) jest więc w praktyce realizowany niezwłocznie po ich wydaniu przedstawicielom Klientów i przy udziale pracowników Spółki.
Spółka wydaje zazwyczaj Próbki w pełnych opakowaniach, tj. takich w jakich oferowane są one standardowo do sprzedaży, czasem po kilka do kilkudziesięciu sztuk znajdujących się w opakowaniu. W większości przypadków zazwyczaj przekazywanie Klientom pojedynczych sztuk poszczególnych Produktów nie miałoby żadnego sensu, gdyż właściwa ocena przez Klientów przydatności Produktów czy możliwości ich wykorzystania możliwa jest tylko pod warunkiem jednoczesnego sprawdzenia kilku/kilkunastu/kilkudziesięciu pojedynczych sztuk Produktu - czego najprostszym przykładem mogą być np. (…) - aczkolwiek na tym właśnie opiera się ocena przydatności Produktów do ich wykorzystania przez Klienta, a z drugiej strony Próbka taka nie pozwala Klientowi na wykorzystanie Produktów na szerszą skalę w celach komercyjnych. Ponadto, koszty ewentualnego rozpakowywania i obsługi niepełnowartościowych opakowań byłyby niewspółmiernie wysokie do zamierzeń Spółki w zakresie promocji Produktów przez wydawanie Próbek. Rozpakowywanie „fabrycznych” opakowań po to tylko żeby wyjąć z nich pojedynczy egzemplarz Produktu, sprzedawanego normalnie w większych opakowaniach, byłoby dla Spółki nieopłacalne.
W każdym przypadku Spółka wydając Próbki realizuje cel promocyjny, a wydanie Próbek nie ma na celu zaspokojenia potrzeb Klienta w zakresie ewentualnego wykorzystania Produktów do ich własnych celów (w szczególności komercyjnych). Wydanie Próbek służy więc wyłącznie zwiększeniu sprzedaży Produktów i wynika z podstawowego założenia, że Klient, aby zechciał nabywać dany Produkt musi przekonać się do tego Produktu i go wypróbować, poznać funkcjonalność i możliwości zastosowań.
W uzupełnieniu wniosku ujętym w piśmie z 30 października 2024 r., wskazali Państwo, że:
1.W praktyce każdy rodzaj Produktu może być wydawany przez Spółkę Klientom jako wzór / Próbka. Jeżeli chodzi o ilość wydawanych Próbek to jest to zazwyczaj jedno do kilku opakowań Produktów (jeżeli jedno opakowanie zawiera zbyt mało egzemplarzy Produktów, aby przy ich pomocy Klient mógł przetestować dany Produkt). Ilość wydawanych opakowań Produktów jest każdorazowo uzasadniona celem wydania Próbek tj. umożliwieniem Klientowi przetestowania Produktów (tzn. jeżeli cel ten można w racjonalny sposób osiągnąć tylko poprzez wydanie kilku opakowań np. (…), to Próbka takiego Produktu może składać się z kilku opakowań).
O rodzaju i ilości Produktów wydawanych jako Próbki decyduje przedstawiciel handlowy lub Dział Wsparcia Sprzedaży, na podstawie ustaleń z klientem. Często klienci bezpośrednio składają zamówienia na dany rodzaj wzoru do przetestowania dla swoich odbiorców.
Przykładowo, w ostatnim czasie Spółka wydawała Próbki (per Klient - adresat działań marketingowych Spółki) np.:
-(…)
2.Jak wskazano we wniosku o interpretację indywidualną, Próbki są przekazywane Klientom w postaci pełnych opakowań Produktów, gdyż w ten sposób można zapewnić Klientom możliwość właściwej oceny przydatności Produktów czy możliwości ich wykorzystania. Ocena taka możliwa jest tylko pod warunkiem jednoczesnego sprawdzenia kilku / kilkunastu / kilkudziesięciu pojedynczych sztuk Produktu - czego najprostszym przykładem mogą być np. (…). Innymi słowy zazwyczaj Klient potrzebuje kilku Produktów, aby prawidłowo przetestować Produkt w (…).
Ponadto, co również wskazano we wniosku o interpretację indywidualną, koszty ewentualnego rozpakowywania i obsługi niepełnowartościowych opakowań (z których Spółka pobierałaby pojedyncze egzemplarze Produktów w celu ich przekazania Klientom jako Próbki) byłyby niewspółmiernie wysokie do zamierzeń Spółki w zakresie promocji Produktów przez wydawanie Próbek. Rozpakowywanie „fabrycznych” opakowań po to tylko żeby wyjąć z nich pojedynczy egzemplarz Produktu, sprzedawanego normalnie w większych opakowaniach, byłoby dla Spółki nieopłacalne. Proces rozpakowania jest więc zarówno czaso- jaki i kosztochłonny oraz powoduje ryzyko uszkodzenia produktu w transporcie, gdyż opakowania „zbiorcze” mają „pewniejszą” formę kartonową, a pojedyncze sztuki pakowne są wyłącznie w folię. Niektórych Produktów nie można rozpakowywać, gdyż taka możliwość jest zablokowana systemowo.
3.Przekazywane Klientom Spółki nieodpłatnie Produkty nie są fizycznie oznaczone jako próbka, tj. nie ma bezpośrednio na nich informacji np. „próbka”, „produkt nie na sprzedaż”, „produkt bez wartości handlowej”, itp. Przekazywane Klientom Próbki są zapakowane w ten sam sposób co w standardowej sprzedaży.
Jak wskazano jednak we wniosku o interpretację indywidualną, okoliczność, że przekazywane Klientom Produkty stanowią Próbki, tzn. że Próbki przekazywane są w celach promocyjnych (jako zachęta do nabywania Produktów, dzięki możliwości przeprowadzenia oceny ich cech, funkcjonalności i zastosowań na podstawie Próbek) i nie mają przeznaczenia handlowego (tj. nie służą zaspokojeniu zapotrzebowania Klienta na Produkty na jego cele komercyjne) - wynika każdorazowo z ustaleń z Klientem i/lub wprost z okoliczności przekazania Próbek - jako elementów ekspozycji w punktach handlowych / showroomach Klientów (gdzie Próbki przekazywane są na konkretne zapotrzebowania Klienta właśnie pod montaż ekspozycji) lub w przypadku przekazania Próbek na potrzeby szkoleń prowadzonych przez pracowników Spółki dla przedstawicieli Klientów w zakresie montażu (…) z wykorzystaniem Produktów.
4.Na kartonowych opakowaniach „zbiorczych” znajduje się logo „(…)”. Na opakowaniach pojedynczych (foliowych), nie zawsze występuje logo.
5.Zarówno nabycie Próbek od Dostawcy jest dokonywane na podstawie odrębnych zleceń (od zleceń dotyczących „standardowych” zakupów), jak również wydanie Próbek Klientom jest odrębnie dokumentowane (dokumentem / fakturą wewnętrzną dedykowaną do dostaw bezpłatnych) - niezależnie od „standardowych” dostaw towarów handlowych, fakturowanych na zasadach ogólnych wynikających z przepisów ustawy o VAT.
Pytanie
Czy otrzymanie nieodpłatnie od Dostawcy Próbek stanowi dla Spółki przychód w świetle ustawy o CIT?
Państwa stanowisko w sprawie
Zdaniem Wnioskodawcy, otrzymanie nieodpłatnie od Dostawcy Próbek nie stanowi dla Spółki przychodu na gruncie ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2805 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”).
Przepisy podatkowe dot. podatku CIT nie definiują w sposób generalny kategorii przychodów podatkowych, wymieniając jedynie przykładowe świadczenia, które do takich przychodów powinny być zaliczane (art. 12 ust. 1 ustawy o CIT)
W praktyce wskazuje się zaś najczęściej, że przychodem podatkowym są wszelkie przysporzenia majątkowe o charakterze trwałym, rzeczywiście otrzymane w roku podatkowym, stanowiące dla podatnika korzyść znajdującą, chociażby pośrednio, odzwierciedlenie w majątku podatnika poprzez zwiększenie jego aktywów lub zmniejszenie zobowiązań.
Wśród kategorii przychodów podatkowych przykładowo wymienionych we wspomnianym art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT znajdują się m.in. „wartość otrzymanych rzeczy lub praw, a także wartość innych świadczeń w naturze, w tym wartość rzeczy i praw otrzymanych nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie, a także wartość innych nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń”.
Co do zasady, przychodem podatkowym są więc także wszelkie nieodpłatne świadczenia otrzymane przez podatnika - które stanowią dla niego korzyść majątkową, polegającą na zaoszczędzeniu wydatku na nabycie danej rzeczy/prawa, które podatnik może wykorzystać dla własnych potrzeb.
Zdaniem Wnioskodawcy, nieodpłatne otrzymanie Próbek towarów w celu ich późniejszego nieodpłatnego przekazania Klientom, nie stanowi przysporzenia o charakterze definitywnym czy trwałym, które znalazłoby odzwierciedlenie w majątku Spółki. Próbka otrzymana nieodpłatnie z bezpośrednim przeznaczeniem dla Klientów (a faktycznie bezpośrednio przekazywana z magazynu Dostawcy do Klientów) nie ma bowiem w istocie przymiotu trwałości, definitywności - a tylko przysporzenia o trwałym/definitywnym charakterze powinny być kwalifikowane jako przychody podatkowe.
Nieodpłatne otrzymanie Próbek towarów nie będzie przysporzeniem majątkowym, ponieważ nie przyczyni się do wzrostu wartości majątku czy zmniejszenia pasywów Spółki. Otrzymane Próbki nie zostają w Spółce, ale są przekazywane do Klientów nieodpłatnie w celach testowych i reklamowo-marketingowych. Spółka nie uzyskuje wymiernych korzyści z tytułu ich otrzymania i dalszej nieodpłatnej dystrybucji do Klientów (Spółka nie wykorzystuje ich bezpośrednio do własnej działalności, a także nie sprzedaje Próbek uzyskując faktyczny przychód w postaci ceny sprzedaży). Wydawane nieodpłatnie przez Wnioskodawcę Próbki nie są przeznaczone na sprzedaż (nie stanowią produktu handlowego), lecz mają służyć zaprezentowaniu właściwości oferowanych towarów.
Tym samym, po stronie Spółki nie zostaje wykreowany przychód podatkowy, w myśl przepisów ustawy o CIT.
Brak konieczności rozpoznawania przychodów podatkowych w podobnych rodzajowo przypadkach został potwierdzony w interpretacjach podatkowych, np.:
- w interpretacji z 23 marca 2015 r. Znak: IPPB5/4510-97/15-2/JC, w której Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie uznał za prawidłowe stanowisko wnioskodawcy, że „nieodpłatne otrzymanie próbek towarów oraz testerów będących przedmiotem dalszych nieodpłatnych przekazań na rzecz klientów Spółki, nie powoduje powstania dla Spółki przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych”,
- w interpretacji z 2 sierpnia 2012 r. Znak: IPTPB3/423-144/12-4/MF, w której Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi wskazał, że „nieodpłatne otrzymanie próbek towarów, katalogów oraz gadżetów reklamowych w celu ich późniejszego nieodpłatnego przekazania klientom, nie stanowi przysporzenia o charakterze definitywnym, które znalazłoby odzwierciedlenie w majątku Spółki. Tym samym, po stronie Spółki nie zostaje wykreowany przychód podatkowy, w myśl przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych”,
- w interpretacji z 26 sierpnia 2020 r. Znak: 0111-KDIB1-2.4010.218.2020.4.AW, w której Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej potwierdził prawidłowość stanowiska wnioskodawcy, iż „przepis art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy CIT nie znajduje zastosowania w przypadku próbek towarów, testerów i gadżetów otrzymywanych nieodpłatnie przez Spółkę i następnie wydawanych nieodpłatnie klientom Spółki. Wynika to z faktu, że otrzymywane produkty nie stanowią przysporzenia majątkowego o charakterze definitywnym, które znalazłoby odzwierciedlenie w majątku Spółki, bowiem rzeczy te nie pozostają w Spółce, ale są przekazywane dalej bez uzyskania wynagrodzenia. Próbki, testery i gadżety otrzymywane od producentów/dostawców służą jedynie do celów reklamowych promujących dane marki i nie są przedmiotem obrotu handlowego. Otrzymanie wyżej wymienionych towarów nie jest przysporzeniem majątkowym mającym konkretny wymiar finansowy, ponieważ nawet pośrednio nie przyczyni się do wzrostu wartości majątku lub zmniejszenia pasywów Spółki”.
W świetle powyższego, zdaniem Wnioskodawcy, Próbki otrzymywane nieodpłatnie od Dostawcy z przeznaczeniem dla nieodpłatnego wydania Klientom nie stanowią dla Spółki przychodu podatkowego w rozumieniu ustawy o CIT.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w odniesieniu do zdarzenia przyszłego stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym/zdarzeniem przyszłym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Odnosząc się do powołanych we wniosku interpretacji indywidualnych należy stwierdzić, iż zostały one wydane w indywidualnych sprawach podmiotów, które o ich wydanie wystąpiły, zatem nie są one wiążące dla organu wydającego przedmiotową interpretację.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako: „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).
Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej zgodnie z którym:
interpretacja indywidualna zawiera wyczerpujący opis przedstawionego we wniosku stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego oraz ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. Można odstąpić od uzasadnienia prawnego, jeżeli stanowisko wnioskodawcy jest prawidłowe w pełnym zakresie.