Wyrok WSA w Kielcach z dnia 16 października 2024 r., sygn. II SA/Ke 415/24
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Renata Detka, Sędziowie Sędzia WSA Krzysztof Armański, Sędzia WSA Agnieszka Banach (spr.), po rozpoznaniu w dniu 16 października 2024 r. na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym sprawy ze skargi E. C.-D. na postanowienie Świętokrzyskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Kielcach z dnia 14 maja 2024 r. znak: NEP.906.4.2024 w przedmiocie zarzutów w postępowaniu egzekucyjnym oddala skargę.
Uzasadnienie
Zaskarżonym postanowieniem z 14 maja 2024 r. znak: NEP.906.4.2024 Świętokrzyski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny (dalej "ŚPWIS"), po rozpoznaniu zażalenia E.C.-D., utrzymał w mocy postanowienie wierzyciela Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kielcach ("PPIS") z 19 lutego 2024 r. znak: SE.IVa-907.8.83.2021 w sprawie zgłoszonych zarzutów.
W uzasadnieniu postanowienia organ odwoławczy wyjaśnił, że skarżąca skorzystała z przysługującego jej prawa do zgłoszenia zarzutów w sprawie prowadzenia egzekucji administracyjnej i zgodnie z dyspozycją art. 33 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (t.j. Dz.U. z 2023r., poz. 2505 ze zm., dalej "u.p.e.a.") wniosła zarzuty w sprawie postępowania egzekucyjnego wszczętego tytułem wykonawczym z 19 grudnia 2023 r. nr SE.lVa-907.8.83.2021. PPIS postanowieniem z 19 lutego 2024 r., na podstawie art. 34 § 2 pkt 1 u.p.e.a., powyższe zarzuty oddalił w całości.
Organ odwoławczy podkreślił, że w niniejszej sprawie nie ma potwierdzonych
i prawidłowo udokumentowanych przeciwskazań lekarskich, które od prawnego obowiązku poddania małoletniego obowiązkowym szczepieniom ochronnym mogłyby skarżącą zwolnić. W karcie uodpornienia M. D. ur. [...]
w części "Przeciwwskazania do szczepień" brak jest informacji o istniejących przeciwwskazaniach do szczepień obowiązkowych. Nadto na dzień wydania zaskarżonego postanowienia brak jest jakiejkolwiek dokumentacji medycznej, która mogłaby stanowić podstawę do odroczenia obowiązku poddania małoletniego wymaganym szczepieniom ochronnym.