Interpretacja indywidualna z dnia 5 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.699.2024.2.ALN
Zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej sprzedaży biletów na seanse wraz z dodatkowymi usługami przez internet.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
28 sierpnia 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 27 sierpnia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej sprzedaży biletów na seanse wraz z dodatkowymi usługami przez Internet. Uzupełnili go Państwo w odpowiedzi na wezwanie pismem z 30 października 2024 r. (data wpływu). Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Spółka jest spółką prawa handlowego, której głównym profilem działalności są usługi związane z projekcją filmów (…). Spółka jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT. W ramach działalności dokonuje sprzedaży biletów wstępu na seanse kinowe w kasie biletowej Z, kioskach samoobsługowych (wybrane Z) oraz przez Internet. Do ewidencjonowania sprzedaży Spółka wykorzystuje system sprzedażowy X (autorstwa (...)), przez który ewidencjonowana jest sprzedaż biletów zarazem na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych jak również na rzecz podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz pozostałych podmiotów. Spółka dystrybuuje sprzedaż biletów trzema kanałami tj. w kasie biletowej Z, w kiosku samoobsługowym (wybrane Z) oraz przez Internet.
Sprzedaż internetowa odbywa się za pośrednictwem strony internetowej spółki Z. (….) oraz natywnej aplikacji Z. (dostępnej w sklepach z aplikacjami: …). Spółka dodatkowo w ramach współpracy z (...) udostępnia klientom tego (...) możliwość zakup biletu bezpośrednio z aplikacji (…). Sprzedaż ta odbywa się poprzez zintegrowanie systemu sprzedażowego Z. (X ) z systemem płatności (...).
Sprzedaży online podlegają miejsca na salach kinowych w formie biletu wraz z dodatkowymi usługami typu:
(…)
Zamawiający chcąc dokonać płatności za wybrane bilety wraz z towarzyszącymi im dodatkowymi usługami, dokonuje płatności wybierając jedną z dostępnych metod płatności jak: karta kredytowa/debetowa, szybki przelew bankowy ((...), (...)), czy płatność (...). Po wybraniu metody, klient jest przekierowywany na stronę operatora płatności, gdzie finalizuje transakcję. Klienci (...) dokonują płatności bezpośrednio w aplikacji mobilnej tego (...).
Klient po dokonaniu płatności otrzymuje na swojego maila (podanego w formularzu zamówienia) dwa maile. Jeden pochodzi od operatora płatności (ze skrzynki pocztowej (...)) z informacją o statusie płatności wraz z informacjami, które umożliwią klientowi weryfikację płatności u operatora. Drugi to potwierdzenie w wersji PDF zakupu rezerwacji/miejsc na sali (mail wysłany ze skrzynki …). W przypadku klientów korzystających z aplikacji (...) - otrzymują oni jednego maila z potwierdzeniem zakupu rezerwacji/miejsc na sali.
Wśród informacji, jakie klient dostaje w potwierdzeniu PDF wysłanym mailowo są nr rezerwacji, nr biletu oraz nr transakcji (tzw. nr paragonu), pod którym została zaewidencjonowana dana transakcja sprzedaży. Równolegle informacje te są automatycznie ewidencjonowane i przechowywane w systemie sprzedażowym X . System ten umożliwia wygenerowanie raportu sprzedaży, który zawiera numery transakcji, potwierdzające dokonanie sprzedaży, które są automatycznie drukowane na podpiętych do X drukarkach fiskalnych. Dodatkowo możliwe jest pozyskanie raportu rezerwacji (inaczej …), który zawiera nr biletu oraz nr rezerwacji.
Używane przez Spółkę kanały sprzedaży internetowej ((…) oraz natywna aplikacja Z.) umożliwiają również dokonanie przez klienta zwrotu zakupionych biletów. Jeżeli klient jest zalogowanym użytkownikiem w danym kanale sprzedażowym, może zwrócić bilet w swoim koncie w aplikacji mobilnej lub w swoim koncie na stronie (…). Z kolei klient niezalogowany ma możliwość zwrotu tylko na stronie zwroty (…), podając nr transakcji oraz adres mailowy, na który zostały wysłane bilety podczas zakupu.
Po każdorazowym potwierdzeniu przez Klienta zwrotu wysyłany jest odpowiedni mail ze szczegółami zwrotu. Mailowe potwierdzenie zwrotu przychodzi zarówno z (...) jak i od Z. Mail od (...) zawiera: kwotę zwrotu, datę zwrotu, sposób zwrotu, numer zwrotu, nazwę Z. Mail od Z. zawiera: tytuł filmu, numer transakcji, numer paragonu, numer zwracanego biletu. Cały proces zwrotu jest równolegle ewidencjonowany w systemie sprzedażowym X .
W uzupełnieniu wniosku wskazali Państwo, że:
Ad 1.) Obecnie w systemie sprzedażowym X transakcje sprzedaży dokonywane przez Internet są agregowane przy pomocy wbudowanej kasy (...) (wirtualna kasa). Po zarejestrowaniu transakcji, są one przekazywane do usługi, która odpowiada za ich wydruk na podłączonej do komputera drukarce fiskalnej. Proces ten obejmuje wszystkie transakcje finalizowane w kanale sprzedaży online, które wymagają fiskalizacji.
Ad. 2) Przedmiotem zapytania jest sprzedaż przez Internet miejsca na salach kinowych w formie biletu wraz z dodatkowymi usługami typu (…).
Ad. 3) Usługi sprzedaży miejsca na salach kinowych w formie biletu wraz z dodatkowymi usługami opisanymi we wniosku nie zostały wymienione w § 4 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 listopada 2023 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących (t. j. z. U. z 2023 r. poz. 2605).
Ad. 4) System sprzedażowy X umożliwia wygenerowanie ewidencji sprzedaży (obecnie Spółka jej nie generuje z uwagi na brak takiego obowiązku z uwagi, iż sprzedaż dokonywana przez Internet jest ewidencjonowana na drukarce fiskalnej). Operatorzy obsługujący e-płatności dostarczają Spółce raport ze zrealizowanych przez klientów płatności, które Spółka jest w stanie przyporządkować konkretnej transakcji sprzedaży.
Pytanie (ostatecznie postawione w uzupełnieniu wniosku)
Czy istnieje możliwość zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy fiskalnej sprzedaży biletów na seanse wraz z dodatkowymi usługami (tj. …), których sprzedaż odbywa się przez Internet przy pomocy ww. narzędzi?
Państwa stanowisko w sprawie
Na podstawie art. 111 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11.03.2004 r. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących.
Powyższe oznacza, że podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej co do zasady są zobligowani do ewidencjonowania jej przy użyciu kasy rejestrującej. Niemniej jednak w niektórych przypadkach możliwe jest zastosowanie zwolnienia z ww. obowiązku na podstawie Rozporządzenia.
Na mocy § 2 ust. 1 rozporządzenia zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2024 r., czynności wymienione w załączniku do Rozporządzenia. Tym samym, dostawy towarów i świadczenie usług wskazane w ww. załączniku do rozporządzenia podlegają zwolnieniu z obowiązku fiskalizacji. Przy czym, w odniesieniu do niektórych czynności wymienionych w załączniku do Rozporządzenia zwolnienie to stosuje się zgodnie z warunkami określonymi w tym załączniku (§ 2 ust. 2 rozporządzenia).
W poz. 37 załącznika do rozporządzenia wyszczególniono świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, jeżeli świadczący usługę otrzyma w całości zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem poczty, (...) lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła.
Warunkiem zastosowania zwolnienia z obowiązku rejestracji przy użyciu kasy fiskalnej jest łączne spełnienie niżej wskazanych warunków:
·zapłata za sprzedaż usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych zostanie dokonana za pośrednictwem poczty, (...) lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem),
·sprzedawca prowadzi ewidencję i posiada dowody dokumentujące zapłatę, które jednoznacznie potwierdzają jakiej konkretnej czynności dotyczyła.
Zdaniem Spółki dokonywana sprzedaż przez Internet spełnia kryteria poz. 37 załącznika do rozporządzenia.
W opisanej we wniosku sytuacji zakupione bilety wraz z dodatkowymi usługami uprawniają do wstępu na wcześniej zadeklarowany przez klienta seans, tj. uprawniają do skorzystania ze świadczonych przez Spółkę usług. Bilet jest dokumentem potwierdzającym uprawnienie do skorzystania z określonej usługi. Jest znakiem legitymacyjnym potwierdzającym, że okaziciel posiada uprawnienie do skorzystania z usługi oferowanej przez Spółkę. Bilet jest dokumentem stwierdzającym istnienie określonego stosunku prawnego.
Przenosząc powyższe na grunt niniejszej sprawy trzeba stwierdzić, że sprzedaż biletów wraz z towarzyszącymi usługami jest sprzedażą usługi (prawa skorzystania z usługi).
Każda transakcja sprzedażowa dokonywana za pomocą elektronicznego systemu sprzedaży (strony internetowej Spółki (…) oraz natywnej aplikacji Z. jak również aplikacji (...) (...) ) umożliwia pełną jej identyfikację, tj. każdy klient dokonujący zakupu przez Internet jest użytkownikiem unikalnym, w transakcji sprzedaży potwierdzony jest przedmiot, cena indywidualna transakcji oraz inne dane pozwalające na identyfikację poszczególnej transakcji sprzedaży.
Ponadto płatność za całą sprzedaż internetową Spółka otrzymuje na rachunek bankowy za pośrednictwem systemów obsługujących e-płatności, które zostały opisane w składanym wniosku lub za pośrednictwem (...).
Tym samym zostają spełnione wszystkie wcześniej wskazane warunki zwalniające z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej dla usług objętych powyższym wnioskiem.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które Państwo przedstawili we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących wynika z zapisu art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.), zwanej dalej ustawą.
Zgodnie z tym przepisem:
Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących.
Wskazany wyżej przepis art. 111 ust. 1 ustawy, określa generalną zasadę, z której wynika, że obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy wszystkich podatników, którzy dokonują sprzedaży na rzecz określonych w nim odbiorców, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Zatem, podstawowym kryterium decydującym o obowiązku stosowania ewidencji za pomocą kas rejestrujących jest status nabywcy wykonywanych przez podatnika świadczeń.
Na mocy delegacji ustawowej zawartej w art. 111 ust. 8 ustawy:
Minister właściwy do spraw finansów publicznych może zwolnić, w drodze rozporządzenia, na czas określony, niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności z obowiązku, o którym mowa w ust. 1, oraz określić warunki korzystania ze zwolnienia, mając na uwadze interes publiczny, w szczególności sytuację budżetu państwa (…).
W obecnym stanie prawnym obowiązują przepisy Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 listopada 2023 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2605), zwanego dalej rozporządzeniem.
Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia:
Zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2024 r. podatników, u których wartość sprzedaży dokonanej na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty 20 000 zł, a w przypadku podatników rozpoczynających w poprzednim roku podatkowym dostawę towarów lub świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, jeżeli wartość sprzedaży z tego tytułu nie przekroczyła, w proporcji do okresu wykonywania tych czynności w poprzednim roku podatkowym, kwoty 20 000 zł.
Stosownie natomiast do § 3 ust. 2 rozporządzenia:
Zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, nie stosuje się do podatników, którzy w poprzednim roku podatkowym byli obowiązani do ewidencjonowania lub przestali spełniać warunki do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania.
Zgodnie z § 2 ust. 1 rozporządzenia:
Zwalnia się z obowiązku prowadzenia ewidencji w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2024 r., czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia.
Jak stanowi § 2 ust. 2 rozporządzenia:
W odniesieniu do niektórych czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się zgodnie z warunkami określonymi w tym załączniku.
Pod poz. 37 załącznika do ww. rozporządzenia wymieniono:
Świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, jeżeli świadczący usługę otrzyma w całości zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem poczty, (...) lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła.
Niektóre usługi oraz dostawa niektórych towarów zostały wyłączone przez ustawodawcę z prawa do zwolnienia, o którym mowa w przepisach § 2 i § 3 ww. rozporządzenia. Szczegółowo zostały one wymienione w § 4 ust. 1 pkt 1 i 2 powołanego rozporządzenia.
I tak, zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 1 i 2 rozporządzenia:
Zwolnień z obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2 i § 3, nie stosuje się w przypadku:
1. dostawy:
a) gazu płynnego,
b) części do silników (CN 8409 91 00 i 8409 99 00),
c) silników do napędu pojazdów i motocykli, silników spalinowych tłokowych z zapłonem iskrowym i samoczynnym do różnego rodzaju jednostek, w tym motocykli (CN 8407 i 8408),
d) nadwozi do pojazdów silnikowych (CN 8707),
e) przyczep i naczep (CN 8716 10, 8716 31 00, ex 8716 39, 8716 40 00); kontenerów (CN 8609 00),
f) części przyczep, naczep i pozostałych pojazdów bez napędu mechanicznego (CN 8716 90),
g) części i akcesoriów do pojazdów silnikowych (CN 8708 i 9401 90 80), z wyłączeniem motocykli, to jest do: ciągników; pojazdów silnikowych do przewozu dziesięciu lub więcej osób z kierowcą; samochodów i pozostałych pojazdów silnikowych przeznaczonych zasadniczo do przewozu osób, włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi; pojazdów silnikowych do transportu towarów; pojazdów silnikowych specjalnego przeznaczenia, innych niż te zasadniczo przeznaczone do przewozu osób lub towarów, w szczególności: pojazdów pogotowia technicznego, dźwigów samochodowych, pojazdów strażackich, betoniarek samochodowych, zamiatarek, polewaczek, przewoźnych warsztatów, ruchomych stacji radiologicznych,
h) komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych oraz silników elektrycznych, prądnic i transformatorów (PKWiU ex 26 i ex 27.11),
i) sprzętu fotograficznego, z wyłączeniem części i akcesoriów do sprzętu i wyposażenia fotograficznego (PKWiU ex 26.70.1),
j) wyrobów z metali szlachetnych lub z udziałem tych metali, których dostawa nie może korzystać ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, zwanej dalej „ustawą”,
k) zapisanych i niezapisanych nośników danych cyfrowych i analogowych,
l) wyrobów przeznaczonych do użycia, oferowanych na sprzedaż lub używanych jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, bez względu na symbol CN,
m) wyrobów tytoniowych (CN 2401, 2402, 2403), z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów,
n) napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2%, napojów alkoholowych będących mieszaniną piwa i napojów bezalkoholowych, w których zawartość alkoholu przekracza 0,5% (bez względu na kod CN), z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów,
o) perfum i wód toaletowych (CN 3303 00 10, 3303 00 90), z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów.
2. świadczenia usług:
a) przewozów pasażerskich w samochodowej komunikacji, z wyłączeniem przewozów wymienionych w poz. 15 i 16 załącznika do rozporządzenia,
b) taksówek (PKWiU 49.32.11.0), z wyłączeniem wynajmu samochodów osobowych z kierowcą,
c) naprawy pojazdów silnikowych oraz motorowerów, w tym naprawy opon, ich zakładania, bieżnikowania i regenerowania,
d) w zakresie wymiany opon lub kół dla pojazdów silnikowych oraz motorowerów,
e) w zakresie badań i przeglądów technicznych pojazdów,
f) w zakresie opieki medycznej świadczonej przez lekarzy i lekarzy dentystów, z wyłączeniem usług świadczonych przez osoby wymienione w poz. 48 załącznika do rozporządzenia,
g) prawniczych, z wyłączeniem usług określonych w poz. 27 załącznika do rozporządzenia,
h) doradztwa podatkowego,
i) związanych z wyżywieniem (PKWiU ex 56.10, PKWiU 56.21, PKWiU ex 56.29, PKWiU ex 56.30), wyłącznie:
– świadczonych przez stacjonarne placówki gastronomiczne, w tym również sezonowo oraz
– usług przygotowywania żywności dla odbiorców zewnętrznych (catering),
j) fryzjerskich, kosmetycznych i kosmetologicznych,
k) kulturalnych i rozrywkowych – wyłącznie w zakresie wstępu na przedstawienia cyrkowe,
l) związanych z rozrywką i rekreacją – wyłącznie w zakresie wstępu do wesołych miasteczek, parków rozrywki, na dyskoteki, sale taneczne,
m) mycia, czyszczenia samochodów i podobnych usług (PKWiU 45.20.30.0), w tym przy użyciu urządzeń obsługiwanych przez klienta, które w systemie bezobsługowym przyjmują należność w bilonie lub banknotach, lub innej formie (bezgotówkowej).
Aby zatem przysługiwało prawo do skorzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w powiązaniu z poz. 37 załącznika do rozporządzenia, muszą łącznie zostać spełnione następujące warunki:
- świadczący usługę otrzyma w całości zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem poczty, (...) lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem),
- z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła,
- przedmiotem dostawy nie są towary, jak również usługi wymienione w § 4 rozporządzenia.
Niespełnienie jednego z powyższych warunków oznacza brak możliwości zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w zw. z poz. 37 załącznika do niego.
W opisie sprawy wskazali Państwo, że sprzedaż internetowa odbywa się za pośrednictwem strony internetowej Spółki oraz natywnej aplikacji Z. Dodatkowo w ramach współpracy z (...) udostępniają Państwo klientom tego (...) możliwość zakup biletu bezpośrednio z aplikacji (...).
Sprzedaży online podlegają miejsca na salach kinowych w formie biletu wraz z dodatkowymi usługami typu:
(…)
Zamawiający chcąc dokonać płatności za wybrane bilety wraz z towarzyszącymi im dodatkowymi usługami, dokonuje płatności wybierając jedną z dostępnych metod płatności jak: karta kredytowa/debetowa, szybki przelew bankowy ((...), (...)), czy płatność (...). Klienci (...) dokonują płatności bezpośrednio w aplikacji mobilnej tego (...). Państwa system sprzedażowy X umożliwia wygenerowanie ewidencji sprzedaży. Operatorzy obsługujący e-płatności dostarczają Państwu raport ze zrealizowanych przez klientów płatności, które są Państwo w stanie przyporządkować konkretnej transakcji sprzedaży.
Odnosząc się do Państwa wątpliwości, należy wskazać, że warunki niezbędne do zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej na podstawie przepisu § 2 ust. 1 rozporządzenia, zgodnie z pozycją 37 załącznika do niego są spełnione, bowiem wpłaty z tytułu świadczonych usług wymienionych we wniosku są uiszczane kartą kredytową/debetową, szybkim przelewem bankowym lub przez (...). Operatorzy obsługujący e-płatności dostarczają Państwu raport ze zrealizowanych przez klientów płatności, które są Państwo w stanie przyporządkować konkretnej transakcji sprzedaży a Państwa system sprzedażowy X umożliwia wygenerowanie ewidencji sprzedaży.
Ponadto, usługi sprzedaży miejsca na salach kinowych w formie biletu wraz z dodatkowymi usługami opisanymi we wniosku nie zostały wymienione w § 4 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących.
Zatem mogą Państwo, na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia, w zw. z poz. 37 załącznika do niego do 31 grudnia 2024 r., stosować zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej, w stosunku do świadczonych usług projekcji filmów wraz z dodatkowymi usługami, tj. (…).
Tym samym, Państwa stanowisko uznałem za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dniu zaistnienia zdarzenia.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosujecie się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935, dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. 2383 ze zm.).