Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 12 września 2024 r., sygn. III SA/Gd 233/24

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia NSA Jacek Hyla, Sędziowie: Sędzia WSA Bartłomiej Adamczak, Asesor WSA Maja Pietrasik (spr.), po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 12 września 2024 r. sprawy ze skargi T. Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością Spółki komandytowej z siedzibą w G. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 1 marca 2024 r. nr BP.501.443.2023.0993.BD2.536138 w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym 1. oddala skargę, 2. nakazuje ściągnąć od T. Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością Spółki komandytowej z siedzibą w G. na rzecz Skarbu Państwa – Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku kwotę 200 (dwieście) złotych tytułem uzupełnienia brakującego wpisu od skargi.

Uzasadnienie

T. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w G. (zwana dalej: stroną, spółką) wniosła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku skargę na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 1 marca 2024 r., nr BP.501.443.2023.0993.BD2.536138 w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym.

W sprawie zaistniały następujące okoliczności faktyczne i prawne:

W dniu 13 maja 2022 r. ok godz. 04:25, na autostradzie A1 kierunek Łódź, w rejonie węzła Toruń Południe, został zatrzymany do kontroli przez umundurowanego inspektora Inspekcji Transportu Drogowego 8-osiowy zespół pojazdów składający się z 3-osiowego ciągnika samochodowego marki VOLVO o nr rej. [...] i numerze identyfikacyjnym nadwozia (VIN) [...], 2-osiowej naczepy ciężarowej marki D-TEC o nr rej. [...] i numerze identyfikacyjnym nadwozia (VIN) [...] oraz 3-osiowej naczepy ciężarowej marki D-TEC o nr rej. [...] i numerze identyfikacyjnym nadwozia (VIN) [...]. Każdy z pojazdów posiadał indywidualny numer nadwozia (VIN) i numer rejestracyjny. Ww. zespołem pojazdów kierował K. O. W momencie zatrzymania środka transportu do kontroli drogowej przedsiębiorstwo T. Sp. z o.o. Sp. K. z siedzibą: ul. [...] [...] wykonywało nim przewóz drogowy dwóch kontenerów 20-stopowych o łącznej masie wraz 48400kg, to jest wraz z umieszczonymi w nich ładunkami folii, na trasie z G. do O. Przewożone kontenery z ładunkami stanowiły ładunki inne niż ładunek niepodzielny. Cały znajdujący się w kontenerach towar był przedmiotem realizowanej przez ww. przewoźnika drogowego usługi transportowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00