Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 07-11-2024
TEMATY:
Porada aktualna na dzień 07-11-2024
TEMATY:
Data publikacji: 2024-11-05

Jak ustalić podstawę naliczania składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe pracownika

PROBLEM

Pracownik X został zatrudniony w trakcie roku w firmie A, na początku tego samego roku pracował w firmie B. Jeśli pracownik X nie przekazał do firmy B zaświadczenia/informacji o wysokości przychodu, od którego naliczone były składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe w firmie A, to czy np. biuro rachunkowe (tj. pracownik biura rachunkowego) naliczający wynagrodzenia zarówno firmy A, jak i firmy B może sam ustalić podstawę naliczania składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe u pracownika X w firmie A, tj. ustalić w którym momencie w firmie B przestać naliczać składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe u tego pracownika X biorąc pod uwagę przychody od początku roku? Jak informację o przekroczeniu wykazać w raportach RCA?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00