Artykuł
praktyka
Firmy muszą przestrzegać zasad konkurencji także przy zatrudnianiu
Szefowie konkurencyjnych firm lub ich kadra menedżerska, którzy będą zawierać porozumienia w kwestii ustalania wspólnych zasad zatrudniania pracowników, mogą się znaleźć pod lupą prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jeśli stwierdzi on antykonkurencyjne działania, kara będzie wysoka
W szeroko pojętym prawie konkurencji porozumienie (niedozwolone) może być zawarte, a praktyka naruszająca konkurencję stosowana nie tylko przez osobę formalnie uprawnioną do reprezentowania przedsiębiorcy (pracodawcy), lecz przez każdego pracownika. Szczególną ostrożność powinni jednak zachować w tym względzie pracownicy wyższego szczebla, pracownicy działów HR i rekrutacji, którzy w zakresie wykonywanej pracy lub nawet prywatnie prowadzą rozmowy czy ustalenia z zakresu zatrudnienia pracowników. Przy czym w prawie konkurencji pracow nikiem jest nie tylko osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę, ale każda współpracująca z danym przedsiębiorcą na podstawie umowy cywilnoprawnej, która w praktyce pracuje jak pracownik (np. umowa zlecenia, umowa b2b).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right