Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2024-10-29

praktyka

Firmy muszą przestrzegać zasad konkurencji także przy zatrudnianiu

Szefowie konkurencyjnych firm lub ich kadra menedżerska, którzy będą zawierać porozumienia w kwestii ustalania wspólnych zasad zatrudniania pracowników, mogą się znaleźć pod lupą prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jeśli stwierdzi on antykonkurencyjne działania, kara będzie wysoka

W szeroko pojętym prawie konkurencji porozumienie (niedozwolone) może być zawarte, a praktyka naruszająca konkurencję stosowana nie tylko przez osobę formalnie uprawnioną do reprezentowania przedsiębiorcy (pracodawcy), lecz przez każdego pracownika. Szczególną ostrożność powinni jednak zachować w tym względzie pracownicy wyższego szczebla, pracownicy działów HR i rekrutacji, którzy w zakresie wykonywanej pracy lub nawet prywatnie prowadzą rozmowy czy ustalenia z zakresu zatrudnienia pracowników. Przy czym w prawie konkurencji pracow nikiem jest nie tylko osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę, ale każda współpracująca z danym przedsiębiorcą na podstawie umowy cywilnoprawnej, która w praktyce pracuje jak pracownik (np. umowa zlecenia, umowa b2b).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00