Wyrok WSA w Warszawie z dnia 7 maja 2024 r., sygn. III SA/Wa 699/24
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Dariusz Czarkowski, Sędziowie sędzia WSA Agnieszka Baran, asesor WSA Marta Sarnowiec-Cisłak (sprawozdawca), Protokolant referent Klaudia Staręga, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 maja 2024 r. sprawy ze skargi C. sp. z o.o. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 10 czerwca 2019 r. nr 0111-KDIB2-3.4010.60.2019.2.MK w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych oddala skargę.
Uzasadnienie
W dniu 22 lutego 2019 r. do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: Dyrektor) wpłynął wniosek C. Sp. z o.o. z siedzibą w W. (dalej: Spółka, Wnioskodawca, Skarżąca, Strona) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w zakresie art. 15e ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1036 ze zm.; dalej: u.p.d.o.p.).
Wnioskodawca wskazał, że prowadzi działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży wyrobów gotowych (głównie piwa). Spółka na terenie Polski jest wyłącznym dystrybutorem produktów będących efektem działalności produkcyjnej Grupy (dalej: Grupa). W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą Spółka nabywa od innego podmiotu - podmiotu powiązanego w rozumieniu przepisów o cenach transferowych, o których mowa w art. 11a-11t u.p.d.o.p. (dalej: Usługodawca, Podmiot powiązany) - usługi zaopatrzeniowe w zakresie pozyskania towarów i usług, mające na celu podniesienie wydajności i skuteczności działań Spółki związanych z procesem zakupowym oraz dystrybucją (dalej: Usługi Zaopatrzeniowe). Usługodawca jest podmiotem świadczącym centralne usługi zakupowe w ramach Grupy. Przede wszystkim dotyczą one nabycia usług marketingowych, usług badania rynku, usług zarządzania biurem (ang. facility management), nabycia lodówek oraz materiałów reklamowych i biurowych. Usługodawca realizuje swoje funkcje wynikające z umów w ramach dwóch modeli działania: