Postanowienie WSA w Szczecinie z dnia 9 września 2024 r., sygn. II SAB/Sz 41/24
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Katarzyna Sokołowska po rozpoznaniu w dniu 9 września 2024 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi M. G. na bezczynność Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w przedmiocie wydania decyzji w wyniku wznowienia postępowania postanawia: I. odrzucić skargę, II. zwrócić stronie skarżącej uiszczony wpis od skargi w kwocie 100 (słownie: sto) złotych
Uzasadnienie
M. G. (dalej jako: "Skarżący"), w dniu 21 czerwca 2024 r., drogą elektroniczną,wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie skargę na bezczynność Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Gryfinie, zarzucając organowi naruszenie art. 35 § 1-3 w zw. z art. 36 § 1 k.p.a.
W związku z powyższym, na podstawie art. 149 § 1 pkt 1 i 3 p.p.s.a. wniósł o stwierdzenie, że organ dopuścił się bezczynności oraz o zobowiązanie organu do wydania postanowienia w określonym terminie. Jednocześnie na podstawie art. 149 § 1a p.p.s.a. wniósł o stwierdzenie, że bezczynność organu miała miejsce z rażącym naruszeniem prawa.
W uzupełnieniu skargi pismem z dnia 27 lipca 2024 r. Skarżący wskazał, że ilość pracowników gmin oraz rozpatrywanych spraw przez organ nie ma znaczenia przy określeniu czy organ pozostaje bezczynny, czy nie (przynajmniej w obecnym stanie prawnym). Przepisy k.p.a. opublikowane i obowiązujące w danym momencie wskazują wyraźnie przesłanki, kiedy organ administracji pozostaje w bezczynności, a kiedy w przewlekłości.