administracja
e-Doręczenia bardziej elastyczne
W 2025 r. to urząd zdecyduje, czy ma możliwości organizacyjne do przesyłania korespondencji na adres do doręczeń elektronicznych – proponuje Ministerstwo Cyfryzacji w najnowszej wersji przepisów
Chodzi o okres przejściowy, który ma trwać przez cały przyszły rok (po raz pierwszy zapowiedział go wiceminister cyfryzacji Michał Gramatyka w wywiadzie dla DGP „e-Doręczenia bez zmiany ustawy spowodowałyby chaos”, DGP nr 53/2024). Przypomnijmy, że chociaż doręczenia elektroniczne ruszą 1 stycznia 2025 r., a urzędy będą musiały mieć adres do doręczeń elektronicznych (ADE), to w pełni elektroniczna komunikacja ma zostać wdrożona w 2026 r. Wcześniej resort cyfryzacji planował roczną taryfę ulgową dla urzędów tylko w przypadku przesyłek masowych – np. tych dotyczących podatków. Teraz ma to dotyczyć wszelkiej korespondencji.