Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-10-08

Inspiracja cudzą marką jest ryzykowna

W ostatnim czasie jedna z sieci handlowych wprowadziła na rynek napoje w butelkach przypominających do złudzenia opakowania napojów koncernu Coca Cola. Na kanwie tej sprawy pojawia się pytanie, gdzie leży granica pomiędzy dozwoloną inspiracją a naruszeniem cudzych praw

Powszechną praktyką sieci supermarketów jest wprowadzanie na rynek produktów pod marką własną. Takie towary zwykle są produkowane przez zewnętrzne podmioty, a następnie dystrybuowane przy użyciu oznaczeń sieci, która je zamówiła. W taki też sposób działa w Polsce jedna z sieci supermarketów. Ma ona m.in. marki własne kosmetyków, kawy czy ubrań dziecięcych, a także napojów. Ostatnio wprowadziła na rynek napoje w butelkach, których etykiety na pierwszy rzut oka wyglądają jak etykiety napojów amerykańskiego koncernu Coca Cola, co wzbudziło spore kontrowersje. Różnice pomiędzy produktami są widoczne dopiero przy bliższych oględzinach. Uderzające podobieństwo wynika przede wszystkim z identycznej kolorystyki, podobnych fontów, i wykorzystania przez sieć handlową części powszechnie znanej nazwy napoju.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00